Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Medialnej

dr Karolina Koc-Michalska, prof. UŚ

Adres mailowy

karolina.koc-michalska@us.edu.pl

ORCID

https://orcid.org/0000-0002-5354-5616

Research Gate

https://www.researchgate.net/profile/Karolina_Michalska2

Google Scholar

https://scholar.google.pl/citations?hl=pl&authuser=1&user=6yb4AQgAAAAJ

Obszar zainteresowań badawczych

  • Komunikowanie polityczne
  • Studia wyborcze
  • Zaangażowanie polityczne
  • Nowe media i społeczeństwo
  • Media i polityka
  • Socjologia mediów
  • Opinia publiczna

Wybrane publikacje

Boulianne S., Koc-Michalska K. (2022). The Role of Personality in Political Talk and Like-Minded Discussion, International Journal of Press/Politics, 27(1), 285-310.

Koc-Michalska K., Schiffrin A., Lopez A., Boulianne S., Bimber B. (2021). From online political posting to mansplaining: the gender gap and social media in political discussion, Social Science Computer Review, 39 (2), 197-210.

Castro L., Strömbäck J., Esser F., Van Aelst P., de Vreese C., Aalberg T., Cardenal A.S., Corbu N., Hopmann D.N., Koc-Michalska K., Matthes J., Schemer C., Sheafer T., Splendore S., Stanyer J. Stępińska A., Štětka V., Theocharis Y. (2021). Navigating high-choice European political information environments: a comparative analysis of news user profiles and political knowledge, International Journal of Press/Politics, 1-33.

Skoric M.M., Zhu Q., Koc-Michalska K., Boulianne S., Bimber B., Selective avoidance on social media: a comparative study of western democracies, Social Science Computer Review, 1-18.

Lilleker D., Koc-Michalska K., Bimber B. (2021). Women learn while men talk?: revisiting gender differences in political engagement in online environments, Information, Communication & Society, 24(14), 2037-2053.

Koc Michalska, K., Lilleker, D., Negrine, R., Gibson, R., Strudel, S., Vedel, T. (Red.) (2019). Social Media Campaigning in Europe. Routledge.

Koc Michalska, K., Lilleker, D. (Red.) (2018). Digital Politics: Mobilization, Engagement and Participation. Routeledge.

Dodatkowe

Profesor w Department of Communication & Culture, Audiencia Business School we Francji

return to top