dr hab. Mariusz Kolczyński, prof. UŚ
Adres mailowy
mariusz.kolczynski@us.edu.pl
ORCID
https://orcid.org/0000-0002-0355-4004
Research Gate
https://www.researchgate.net/profile/Mariusz_Kolczynski
Google Scholar
https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=7qOwPfEAAAAJ
Obszar zainteresowań badawczych
- komunikowanie polityczne
- marketing polityczny
- mediatyzacja kampanii wyborczych
Wybrane publikacje
Strategie komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ślą-skiego 2007
Hejt internetowy jako narzędzie dekompozycji wizerunku politycznego, Studia Politologiczne, vol. 45 , 2017
Reklama audiowizualna w kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku – w poszukiwaniu efektywnej strategii komunikacyjnej, [w:] M. Kolczyński (red.) Polskie wybory 2014-2015. Kontekst krajowy i międzynarodowy – przebieg rywalizacji – konsekwencje polityczne, T.1., Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2017
Społeczny wymiar strategii wyborczych Prawa i Sprawiedliwości, [w:] P. Grzywna, J. Lustig, N. Stępień-Lampa, B. Zasępa (red.) Między pasją a działaniem, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2017
Marketing polityczny w Polsce na (populistycznym) rozdrożu, [w:] A. Czyż, S. Kubas (red.) Na drodze do wyjaśnienia problemów politycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2018
Niechciany relikt ery premarketingowej w rywalizacji politycznej – nieodpłatne audycje komitetów wyborczych w telewizji publicznej w wyborach do parlamentu Europejskiego '2019, [w:] M. Kolczyński (red.) Najważniejsze wybory od 1989 roku? Wybory do Parlamentu Europejskiego w 2019 roku: wybrane aspekty kampanii wyborczej, Wydawnictwo A. Marszałek, Toruń 2019
Strategia komunikacyjna Konfederacji w wyborach w 2019 roku – próba rekonstrukcji, Studia Politologiczne, vol.55, 2020
Projekty badawcze
2011-2013: Kierownik w projekcie pt. Obraz Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej (2011) w wybranych tytułach prasy polskiej – grant NCN nr 2011/01/B/HS5/00524
2009-2011: Kierownik w projekcie pt. Obraz wyborów do Parlamentu Europejskiego w polskich mediach. Analiza zawartości mediów – grant KBN nr 116211936