Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
Instytut Literaturoznawstwa
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Magdalena Bednorz

30.06.2020 - 20:50, aktualizacja 22.01.2024 - 07:12
Redakcja: annaszumiec

dr Magdalena Bednorz – z wykształcenia filolożka i socjolożka, w swojej pracy badawczej zajmuje się grami cyfrowymi. Absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych UŚ, asystentka na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego, gdzie na kierunku filologia angielska prowadzi zajęcia obejmujące tematycznie zarówno groznawstwo, nowe media, jak i naukę języka angielskiego. Jej zainteresowania badawcze obejmują badania nad grami, szczególnie wątkami romansowymi oraz afektywnym i retorycznym wymiarem rozgrywki, a także teorie i badania publiczności.

Najważniejsze publikacje:

  1. Bednorz, Magdalena. „Kryzys tożsamości gracza – znaczenie terminu “gamer” wobec popularyzacji gier komputerowych”, w: Homo Ludens 2(8)/2015. Poznań-Kraków: Polskie Towarzystwo Badania Gier. ISSN 2080-4555.
  2. Bednorz, Magdalena, Joanna Kucharska. „If Only For a Knight: Romantic Subplots in cRPGs in the Light of Courtly Love Trope”, w: DiGRA/FDG ’16 – Abstract Proceedings of the First International Joint Conference of DiGRA and FDG, Digital Games Research Association, Foundations of Digital Games. DiGRA Digital Library, 2016. ISSN 2342-9666.
  3. Bednorz, Magdalena. „Przemoc nigdy się nie zmienia: obrazy przemocy
    w twórczości fanów gier wideo z serii Fallout”, w: Wielkie tematy literatury amerykańskiej: Przemoc, red. S. Caputa, A. Woźniakowska. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2019. ISBN 978-83-226-3572-8 , ss. 131-146.
  4. Bednorz, Magdalena. „Digital Experience of Love and Loss: Emotional Game Design in Emily is Away”, w: Przegląd Kulturoznawczy 1(43)/2020. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. ISSN 2084-3860.
  5. Bednorz, Magdalena. „ Unfamiliar Feminine Spaces in Gone Home’s Environmental Storytelling”, w: DiGRA ’20 – Proceedings of the 2020 DiGRA International Conference: Play Everywhere. DiGRA Digital Library, 2020. ISSN 2342-9666.
  6. Bednorz, Magdalena. „Playing out the unspeakable: the rhetorics of trauma in The Day the Laughter Stopped digital game”, w: Res Rhetorica 8(4)/2021. ISSN: 2392-3113, ss. 83-97.
  7. Bednorz, Magdalena. „Heroine’s journey to love: spatial rhetoric in romantic subplots in BioWare’s fantasy RPGs”, w: Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication 29(38)/2021. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. ISSN 1731-450x, ss. 191-204.

Magdalena Bednorz, PhD

Graduate Teaching Assistant in the Faculty of Humanities

magdalena.bednorz@us.edu.pl

ORCID: 0000-0003-1354-750X

https://www.researchgate.net/profile/Magdalena_Bednorz

Research interests:

game studies, love studies, audience studies, popular culture, new media

Recent publications (5):

  1. “Playing out the unspeakable: the rhetorics of trauma in The Day the Laughter Stopped digital game,” Res Rhetorica 8(4)/2021. ISSN: 2392-3113, pp. 83-97.
  2. “Heroine’s journey to love: spatial rhetoric in romantic subplots in BioWare’s fantasy RPGs,” Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication 29(38)/2021. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. ISSN 1731-450x, pp. 191-204.
  3. “Digital Experience of Love and Loss: Emotional Game Design in Emily is Away,” Przegląd Kulturoznawczy 1(43)/2020. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. ISSN 2084-3860, pp. 108-121.
  4. “Przemoc nigdy się nie zmienia: obrazy przemocy w twórczości fanów gier wideo z serii Fallout”, Wielkie tematy literatury amerykańskiej: Przemoc, S. Caputa, A. Woźniakowska (eds.). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2019. ISBN 978-83-226-3572-8 , pp. 131-146.
  5. “Kryzys tożsamości gracza – znaczenie terminu “gamer” wobec popularyzacji gier komputerowych”, Homo Ludens 2(8)/2015. Poznań-Kraków: Polskie Towarzystwo Badania Gier. ISSN 2080-4555, pp. 10-21.

Academic outreach and engagement (3):

  1. “Projektowanie gier wideo: od konspekt artu po wersję BETA” – preparing and suprevising an interactive exhibition of student-made games, which took place at 4th Silesian Science Festival, January, 2020.
  2. “Heroine’s Journey to Love: Quests and Travel in Female-Oriented Romantic Subplots in Bioware’s Fantasy RPGs” – a contribution, as a keynote speaker, to the game studies seminar The First International Workshop in Game Studies “Games & Gender” in Vilnius (November 2017).
  3. “Video Game Fandoms” – co-organizing a one day seminar concerned with game audience studies, at the invitation of Jagiellonian University’s lvl.up research group (February 2017).

 

Magdalena Bednorz - zdjęcie portretowe

return to top