Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
listopad 2024
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Instytut Psychologii
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

  1. Rode, D., Kabzinska, J., Rode, M., Habzda-Siwek, E & Boduszek, D. (2024). Forensic mental health assessment of juvenile misdemeanor cases involving demoralization (statues offenses) and delinquency. Journal of Criminal Psychology, 14,2, 180-195.
  2. Dobosz, E., Hetmańczyk, D. M., Jurczyk, H. H., & Bożek, M. A. (2023). Dyskryminacja w szkole: perspektywa uczniów i nauczycieli. Wydawnictwo Gnome.
  3. Moroń, M., Mozgol, L, Gajda, A.N., Rode, M., Biela, M., Stalmach, K., Kuchta, W., Marsee, M., & Vagos, P. (2023). Forms and functions of aggression in young adults: The Polish modified version of the Peer Conflict Scale. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment. https://doi.org/10.1007/s10862-023-10053-9
  4.  Gajda, A., Moroń, M., Królik, M., Małuch, M., & Mraczek, M. (2022). The Dark Tetrad, cybervictimization, and cyberbullying: The role of moral disengagement. Current Psychology. Advanced online publication. https://doi.org/10.1007/s12144-022-03456-6
  5. Moroń, M., & Biolik-Moroń, M. (2021). Emotional awareness and relational aggression: The roles of anger and maladaptive anger regulation. Personality and Individual Differences, 173, 110646.
  6. Moroń, M., & Mandal, E. (2021). Reinforcement sensitivity, approach and avoidance goals and relational aggression in romantic relationships. Personality and Individual Differences, 168, 110381.
  7. Jurczyk, M. (2021) Uwarunkowania czynów karalnych młodzieży w świetle teorii napięcia Roberta Agnew: studium empiryczne z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. ISBN 978-83-226-4111-8
  8. Rode, M. (2021). Poznawcze i temperamentalne wyznaczniki kryminogenezy nieletnich. Katowice: Wyd. UŚ.
  9. Rode, D., Rode, M., Marganski, A. J., Januszek, M. (2019). The impact of physical abuse & exposure to parental IPV on young adolescents in Poland: a clinica assessment and comperison of psychological outcomes. Journal of Family Violence, 5, 435-447.
  10. Jurczyk, M., Lalak, D. (2020). Aggressive and delinquent behavior among youth: An empirical study in Poland. Violence and Gender, 7(4), 188-199. https://doi.org/10.1089/vio.2019.0065
  11. Jurczyk, M., Lalak, D. (2019). Agresywność młodzieży a negatywne zdarzenia życiowe w świetle badań porównawczych młodzieży przebywającej w zakładach poprawczych i licealistów. Resocjalizacja Polska: Polish Journal of Social Rehabilitation, 18, 209-230. https://doi.org/10.22432/pjsr2019.18.12
  12. Jurczyk, M. (2019) Przejawy oraz nasilenie poziomu agresji, gniewu i wrogości wśród młodzieży licealnej – raport z badań, W: M. Libiszowska-Żółtkowska, K. Ostrowska (red.).  Agresja w szkole, wyd. 2, Wydawnictwo Difin, s. 309-322. 
  13. Jurczyk, M. (2018). Relacje między agresywnością a poczuciem napięcia, kontrolą społeczną i kontaktami w środowisku przestępczym wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Psychologia Wychowawcza, 56(70), 14, 42-62. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.8281
  14. Moroń, M., Doktor, A., Glinka, K. (2018). Relational aggressiveness in adolescence: Relations with emotional awareness and self-control. Social Psychological Bulletin, 13(4): e28302. doi: 10.32872/spb.v13i4.28302.

return to top