Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
Lipiec 2021
P W Ś C P S N
« Cze    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Instytut Psychologii
Wykład prof. Moniki Stojek z Emory University School of Med(...) Wykład prof. Moniki Stojek z Emory University School of Medicine oraz Instytutu Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w ramach współpracy zagranicznej Instytutu Psychologii UŚ
left img

15 czerwca 2021 prof. Monika Stojek wygłosi wykład: “Ścieżki do Rozregulowanego Odżywiania: Oddziaływanie czynników o podłożu motywacyjnym i emocjonalnym” (Pathways to Dysregulated Eating: Examining motivational and emotional factors) dla pracowników Wydziału Nauk Społecznych.

Wykład odbędzie 15 czerwca br. o godz. 11.30 (wykład zostanie wygłoszony w języku polskim)

Link do spotkania: Link

Profesor Monika Stojek jest psychologiem klinicznym z licencją wykonywania zawodu psychologa w Stanach Zjednoczonych. Prof Stojek otrzymała doktorat z University of Georgia i ukończyła rezydenturę kliniczną w Medical College of Georgia. Prof Stojek ukończyła specjalizację badawczo-kliniczną (postdoctoral fellowship) z zakresu psychologii zdrowia w Narodowych Instytutach Zdrowia oraz Uniformed Services University w Waszyngtonie. Przez ostatnie cztery lata, prof Stojek była profesorem klinicznym na wydziale psychiatrii na Emory University School of Medicine, gdzie kontynuuje pracę jako adjunct professor.

Praca badawcza prof Stojek została ukształtowana przez jej doświadczenia kliniczne w zakresie zaburzeń odżywiania, uzależnień i stresu pourazowego. Obecnie, prof Stojek zajmuje się badaniem oddziaływania traumy i symptomów PTSD na zachowania żywieniowe i zdrowie fizyczne.  Podczas wykładu, prof Stojek omówi swoje dotychczasowe nurty badawcze oraz teraźniejsze plany badawczo-kliniczne w Polsce i Stanach Zjednoczonych.

——-

Prof. Stojek is a clinical psychologist with an active license in the United States. Dr. Stojek received her PhD from the University of Georgia and completed her clinical residency at the Medical College of Georgia. Dr. Stojek completed her postdoctoral fellowship in clinical health psychology at the National Institutes of Health and Uniformed Services University in Washington, DC. For the past four years, Dr. Stojek was an assistant professor at the Psychiatry Department in the Emory University School of Medicine, where she currently holds a position of adjunct professor.

Dr. Stojek’s research interests were shaped by her clinical work in the fields of eating disorders, addictions, and posttraumatic stress disorder. Currently, she studies relationships between trauma/PTSD symptoms, eating behaviors and physical health. In her talk, Dr. Stojek will discuss her main research questions to date and present her future plans in clinical research in Poland and in the US.

Wykład dr Henderiki de Vries dostepny na kanle You Tube UŚ Wykład dr Henderiki de Vries dostepny na kanle You Tube UŚ
left img

Wykład dr Henderiki de Vries w ramach współpracy zagranicznej Instytutu Psychologii UŚ.

 

W ramach współpracy zagraniczne Instytutu Psychologii UŚ 13 kwietnia 2021 roku gościnny wykład wygłosiła dr Henderika de Vries. Prelekcja zatytułowana „Cultural Actuation Model of Creativity” dostępna jest na kanale YouTube Uniwersytetu Śląskiego: https://youtu.be/AcJmzTm7yjI

Więcej informacji nt. wykładu oraz prelegentki można znaleźć na stronie: https://us.edu.pl/instytut/ip/2021/03/10/wyklad-dr-henderiki-de-vries/

 

Dr Henderika de Vries zdobyła tytuł doktora na Uniwersytecie Sorbonne Paris Cité we Francji. Jest stypendystką Fulbrighta, a ostatnio odbyła studia podoktoranckie na Uniwersytecie Yale. Posiada podwójne obywatelstwo, luksemburskie i holenderskie stąd biegle włada 5 językami. Zainspirowana różnicami kulturowymi, pracowała jako asystentka naukowa światowej sławy eksperta w tej dziedzinie, prof. Geerta Hofstede. Zanim była wykładowcą na Sorbonie i Université Paris-Descartes, zajmowała kilka międzynarodowych stanowisk kierowniczych, na przykład w Temenos, światowym liderze w branży oprogramowania bankowego. Później pracowała w obszarze psychologii edukacji w the European Schools Institutions, gdzie inicjowała i zarządzała projektami dotyczącymi dobrostanu i przeciwdziałania znęcania się dla ponad 25 000 uczniów. Jest także absolwentką International Space University (SSP19), a obecnie jej główne badania naukowe dotyczą kreatywności kosmonautów i astronautów w ekstremalnych warunkach środowiskowych. Jest specjalistką w zakresie kulturowych różnic w twórczości (naukowej) oraz tolerancji dla niejasności i niepewności. Obecnie zarządza projektem badawczym ‘Creative Performance podczas Space Analogue Mission‘. Publikacje dr de Vries obejmują współautorstwo rozdziału w ‘Cambridge Handbook of Creativity ‘ (Eds. Kaufman, J., C., & Sternberg, R., 2019), jest również gościnnym redaktorem the Frontiers Topic: ‘Creative Performance in Extreme Human Environments: Astronauts and Space.’

Abstrakt wystąpienia:

Podczas wykładu przedstawiona zostanie relacja między kulturą a twórczością. Istnieją znane różnice kulturowe w kreatywności. Kultura z jednej strony sprzyja twórczej ekspresji, ale może również ją hamować. Ze względu na normy kulturowe dzieci rozwijają różne typy kreatywności. W tym sensie kultura „pobudza” kreatywność. Opierając się na odkryciach międzykulturowych, proponuję „Kulturowy model aktywizacji kreatywności”, reprezentację środowisk kulturowych, które w mniejszym lub większym stopniu sprzyjają określonym rodzajom twórczego poznania. Przykładami wartości kulturowych związanych z kreatywnością są tolerancja wieloznaczności-niepewności i dystans władzy. Model ma implikacje dla wspierania kreatywności w środowiskach edukacyjnych, oceny poziomu kreatywności i dla porównań międzykulturowych.

Wykład profesora Petera Jonasona z Uniwersytetu w Padwie, w(...) Wykład profesora Petera Jonasona z Uniwersytetu w Padwie, wizytującego Instytut Psychologii UŚ
left img

12 stycznia 2021 roku o godzinie 11.30, prof. Peter Jonason wygłosi wykład: “Darkness around the world” dla pracowników i studentów Wydziału Nauk Społecznych.

 

Spotkanie odbędzie się na platformie Teams: link do spotkania.

Peter Jonason jest profesorem na Wydziale Psychologii Ogólnej Uniwersytetu w Padwie. W roku akademickim 2020/21 (semestr zimowy) prowadzi zajęcia z psychologii osobowości na kierunku Psychologia, jako profesor wizytujący w Instytucie Psychologii UŚ. Więcej informacji na jego temat można znaleźć na www.peterjonason.com

 

 

Abstrakt wystąpienia:

The Dark Triad traits (i.e., narcissism, psychopathy, Machiavellianism) capture individual differences in darker aspects of personality. However, most studies on the Dark Triad traits tend to rely on samples from English-speaking/Western countries and fail to account for country-level variance. In Study 1, we drew on data from 49 countries (N = 11,723) to examine how (a wide net of) country-level variables in economic status (e.g., GDP per capita), social relations (e.g., gender equality), political orientations (e.g., militarization), and social values (e.g., power distance) relate to country-level rates of the Dark Triad traits and variance in the magnitude of sex differences in the Dark Triad traits. Harsher economic conditions were associated with more narcissism and psychopathy whereas more “liberal” social conditions and values were associated with larger sex differences in the narcissism and psychopathy. In Study 2, we collected data from two countries (N = 557) that differ in socioecological conditions (i.e., Turkey and Australia) and measured (1) perceptions of a dangerous and competitive world and (2) individual differences in the Dark Triad traits. Turkish participants were higher in Dark Triad traits than Australian participants were and this was a function of competitive worldviews and stronger in men. Results are discussed using a life history model of personality traits as behavioral syndromes of adaptive social strategies.

 

Zachęcamy do zgłaszania poprzez formularz pytań, na które chcieliby Państwo uzyskać odpowiedzi po wykładzie.

Prof. Peter Jonason został profesorem wizytującym w Instyt(...) Prof. Peter Jonason został profesorem wizytującym w Instytucie Psychologii.
left img

Prof. Peter Jonason został profesorem wizytującym w Instytucie Psychologii.

W roku akademickim 2020/21 (semestr zimowy) poprowadzi zajęcia z psychologii osobowości.

 

Peter Jonason  jest profesorem na Wydziale Psychologii Ogólnej Uniwersytetu w Padwie. Początkowo zamierzał zostać prawnikiem, jednak w trakcie ostatnich lat studiów licencjackich zainspirował się badaniami nad ludzkimi zachowaniami i psychologią. Szybko zmienił ścieżkę, przechodząc od prawa, przez nauki o komunikacji, do psychologii i w 2009 roku uzyskał doktorat z psychologii społecznej na Uniwersytecie Stanowym w Nowym Meksyku. Jest specjalistą o silnej międzynarodowej pozycji w nauczaniu i badaniach, a także uznanym naukowcem w obszarze ciemnej strony osobowości, różnic płciowych i strategii doboru partnera.

Więcej informacji na jego temat można znaleźć na www.peterjonason.com.

Wykład prof. Connie Wanberg Wykład prof. Connie Wanberg
left img

Wykład prof. Connie Wanberg z Uniwersytetu w Minnesocie, USA w ramach współpracy zagranicznej Instytutu Psychologii UŚ.

 

17 listopada 2020 prof. Connie Wanberg wygłosi wykład: “Individuals without Jobs: Job Search, Reemployment, and Implications for Mental Health” dla pracowników Wydziału Nauk Społecznych.

Wykład odbędzie 17 listopada br. o godz. 16.00.

 

Connie R. Wanberg uzyskała stopień doktora w dziedzinie psychologii przemysłowej/organizacyjnej na Iowa State University. Obecnie jest profesorem i kierownikiem Katedry w Carlson School of Management na Uniwersytecie w Minnesocie.

Prof. Wanberg specjalizuje się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem talentami i jest znana na całym świecie ze swojej pracy w obszarach poszukiwania pracy i bezrobocia.

Jej inwentarz „Przygotowanie do następnej pracy” został wykorzystany i zmodyfikowany w kraju i za granicą, aby pomóc osobom bezrobotnym, m.in. w stanie Minnesota oraz przez Holenderską Agencję Ubezpieczeń Pracowniczych.

Jest autorką publikacji w czasopismach naukowych i rozdziałów w książkach, jest członkiem Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Towarzystwa Psychologii Przemysłowej i Organizacji.

 

return to top