Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
listopad 2024
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Instytut Psychologii
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Publikacja w Education and Information Technologies

20.06.2024 - 18:00 aktualizacja 20.06.2024 - 18:32
Redakcja: michalinailska2

dr Dagna Kocur i dr Łukasz Jach, prof. UŚ opublikowali artykuł pt. „Self-compassion, self-esteem, body esteem, gender, and discomfort related to using the camera affect students’ activity during synchronous online classes” w czasopiśmie Education and Information Technologies.

Cytacja:

Kocur, D., Jach, Ł. (2024). Turn on your self-compassion and turn on the webcam. Self-compassion, self-esteem, body esteem, gender, and discomfort related to using the camera affect students’ activity during synchronous online classes. Education and Information Technologieshttps://doi.org/10.1007/s10639-024-12831-8  , 70 pkt, IF: 5.5

Krótki opis:

Badanie analizuje znaczenie samowspółczucia dla nauki w formie zdalnej. 450 studentów wzięło udział w badaniu, gdzie zmierzono poziom samowspółczucia, samooceny, oceny ciała oraz trzech zmiennych związanych z użyciem kamerki podczas zajęć online: jej włączeniem podczas zajęć, dyskomfortem podczas korzystania z kamerki oraz aktywnością podczas zajęć online. Ze względu na zaobserwowane różnice płciowe w większości zmiennych przeprowadzono osobne analizy dla kobiet i mężczyzn. Mężczyźni uzyskali wyższe wyniki pod względem współczucia dla siebie, poczucia własnej wartości i oceny własnego ciała, a niższe w zakresie dyskomfortu podczas korzystania z kamerki. Nie zaobserwowano różnic w włączeniu kamerki i aktywności podczas zajęć online. Samowspółczucie wiązało się z mniejszym dyskomfortem podczas korzystania z kamerki i większą aktywnością podczas zajęć online u kobiet i mężczyzn, ale z częstszym włączaniem kamerki już tylko u kobiet. Wyniki ilustrują znaczenie samowspółczucia w procesie edukacji, również edukacji online.

return to top