Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Promocja pracodawców

Jeśli jesteś pracodawcą, który szuka sposobów nawiązania kontaktu z potencjalnymi kandydatami do pracy, zależy Ci na tym, aby studenci poznali Twoją firmę, chcesz zachęcić ich do aplikowania teraz lub w przyszłości – to zespół Biura Karier może Cię w tym wesprzeć.

 

Szkolenia i warsztaty

Pracodawcy chętni dzielić się swoją wiedzą branżową mogą skorzystać z możliwości przeprowadzenia szkolenia, którego odbiorcami będą studenci lub absolwenci Uniwersytetu Śląskiego. Kursy prowadzone przez specjalistów z danej dziedziny są dla uczestników okazją do bezpośredniego zapoznania się z zagadnieniami i specyfiką branży, pracodawcy z kolei zyskują możliwość poznania interesujących kandydatów na stanowiska. Taka forma aktywności to także skuteczna metoda budowania wizerunku firmy w świadomości środowiska akademickiego.

Zwyczajowo szkolenia są skierowane do kilkunastoosobowej grupy odbiorców i realizowane metodami aktywnymi. Mają na celu nabycie przez uczestników umiejętności miękkich bądź specjalistycznych (np. obsługa programów komputerowych) oraz wsparcie w zakresie planowania kariery. Czas trwania warsztatów  – minimum 3 godziny – to czynnik sprzyjający dokładnemu omówieniu tematu, pozwala także na lepsze poznanie kursantów i ich oczekiwań.

Szkolenia polecamy firmom zainteresowanym współpracą z wyselekcjonowaną grupą studentów – aktywnych, przedsiębiorczych, chętnych do pogłębiania wiedzy.

 

Prezentacja pracodawcy

Przybliżenie działalności firmy połączone ze wstępną rekrutacją na terenie uczelni może odbywać się na dwa sposoby:

  • wykład i prezentacja multimedialna to forma polecana głównie dużym przedsiębiorstwom, których marka jest rozpoznawalna. Taka forma umożliwia bezpośredni kontakt z dużą liczbą słuchaczy zainteresowanych poznaniem struktury firmy, jej kultury organizacyjnej, specyfiki pracy, a także prowadzonymi działaniami rekrutacyjnymi. Celem prezentacji jest przedstawienie działalności firmy, aktualnego zapotrzebowania rekrutacyjnego oraz wymagań dotyczących konkretnych stanowisk pracy. Spotkanie może stanowić także okazję do preselekcji przyszłych pracowników poprzez zgromadzenie CV kandydatów i wstępną rozmowę kwalifikacyjną.
  • prezentacja w formie stoiska zorganizowanego na wybranym wydziale stwarza możliwość indywidualnej rozmowy z osobami zainteresowanymi uzyskaniem informacji o firmie i zatrudnieniem w niej. Ułatwia także dotarcie do studentów o określonym profilu wykształcenia. Atrakcyjny lub nieszablonowy sposób organizacji stoiska z pewnością zwiększy liczbę potencjalnych odbiorców oferty, a całodniowa obecność na wydziale przedstawicieli pracodawcy przyczyni się do utrwalania wizerunku firmy w świadomości młodzieży akademickiej i pracowników placówki naukowej. Podobnie jak w przypadku prezentacji multimedialnej, ta forma promocji umożliwia wstępną selekcję pracowników posiadających pożądane kwalifikacje. Biuro Karier Uniwersytetu Śląskiego zapewnia pełną obsługę przedsięwzięcia.

 

Inne formy promocji pracodawcy

Uniwersytet umożliwia także promocję firmy za pomocą nośników reklamowych – roll-upów, banerów lub stojaków z ulotkami i folderami wystawionych na terenie wybranej jednostki uczelni (w tzw. ciągu komunikacyjnym). Prezentacja może dotyczyć promocji firmy jako potencjalnego pracodawcy bądź konkretnych ofert pracy czy praktyk. Ekspozycja nośnika reklamowego odbywa się przez okres wskazany przez firmę.

Dodatkowo pracodawcy mają możliwość zamieszczenia plakatów w zamykanych gablotach informacyjnych zlokalizowanych na wybranych wydziałach. Witryny te znajdują się w miejscach często odwiedzanych przez studentów, dzięki czemu informacje o promowanych inicjatywach docierają do szerokiego grona odbiorców.

Zachęcamy do kontaktu z Biurem Karier w celu ustalenia szczegółów lub dobrania odpowiednich działań do zapotrzebowania firmy.

Biuro Karier Uniwersytetu Śląskiego
Rektorat, ul. Bankowa 12
40-007 Katowice
tel.: +48 32 359 19 82
e-mail: bk@us.edu.pl lub careercentre@us.edu.pl

return to top