Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Wydział Nauk Przyrodniczych

Publikacja “Zajęcia terenowe w kształceniu geograficznym”

15.11.2020 - 20:58 aktualizacja 15.11.2020 - 23:14
Redakcja: szczepansamulewicz

Ukazała się interesująca monografia, której współautorem jest pracownik Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej – dr hab. Adam Hibszer. Książkę autorstwa dydaktyków geografii: Joanny Angiel, Adama Hibszera i Elżbiety Szkurłat „Zajęcia terenowe w kształceniu geograficznym. Od teorii i idei dydaktycznych do praktyki szkolnej” wydało Bogucki Wydawnictwo Naukowe. Książka zawiera dwa zasadnicze, uzupełniające się i przeplatające ze sobą wątki: badawczy oraz dydaktyczny. Badawczy – wiedzie od teorii ku szkolnej praktyce: wskazuje na potrzeby, cele i satysfakcje z zajęć prowadzonych w terenie jak również identyfikuje trudności z jakimi borykają się nauczyciele pracujący z uczniami w tej formie, daje praktyczne podpowiedzi radzenia sobie z nimi. Wątek dydaktyczny – uświadamia ciągłość tradycji geograficzno-dydaktycznych, których autorzy opracowania czują się dziedzicami, oraz szeroko prezentuje aktualne koncepcje i sposoby poznania geograficznego realizowanego w formie bezpośrednich, terenowych obserwacji. W tym dydaktycznym spojrzeniu na współczesne i od dawna uznane idee edukacji geograficznej, pojawia się wiele odniesień do dzisiejszego jakże odmiennego świata – konsumpcyjnego, relatywistycznego, pośpiesznego i wirtualnego, oraz funkcjonującej w nim polskiej szkoły.
Książka dostępna jest w poniższym linku: http://kegptg.geo.uni.lodz.pl/uploads/Zajecia_terenowe_2020

return to top