Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Książka obrazkowa, która łączy sztukę i fizykę

10.06.2024 - 09:01 aktualizacja 10.06.2024 - 09:01
Redakcja: Andrzej Szczurek

Książki obrazkowe pozwalają rodzicom rozmawiać z dziećmi o problemach, które dotyczą ich osobiście – uważa dr Justyna Stefańczyk z Instytutu Sztuk Plastycznych UŚ. – Narracja tworzona jest przez ilustracje, tekst oddziałuje oddzielnie, ale jest tam też przestrzeń dla rodziców i opiekunów do prowadzenia swoich historii, no i oczywiście przestrzeń dla dzieci.

W podcaście Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach dr J. Stefańczyk opowiada o książce „Zasada zachowania energii”, którą stworzyła w ramach II edycji konkursu Swoboda badań Inicjatywy Doskonałości Badawczej. Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Dzika Małpa.

Z podcastu można się dowiedzieć:

Kto powinien wybierać książki dla dzieci: dorośli czy dzieci?

W jaki sposób Bob Dylan zainspirował książkę „Eko Song”?

Czy aplikacje takie jak „Co robią zwierzaki?” zastąpią tradycyjne książki obrazkowe?

Rozmowę przeprowadził Tomek Grząślewicz z Centrum Komunikacji Medialnej UŚ.

 

return to top