Książki obrazkowe pozwalają rodzicom rozmawiać z dziećmi o problemach, które dotyczą ich osobiście – uważa dr Justyna Stefańczyk z Instytutu Sztuk Plastycznych UŚ. – Narracja tworzona jest przez ilustracje, tekst oddziałuje oddzielnie, ale jest tam też przestrzeń dla rodziców i opiekunów do prowadzenia swoich historii, no i oczywiście przestrzeń dla dzieci.
W podcaście Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach dr J. Stefańczyk opowiada o książce „Zasada zachowania energii”, którą stworzyła w ramach II edycji konkursu Swoboda badań Inicjatywy Doskonałości Badawczej. Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Dzika Małpa.
Z podcastu można się dowiedzieć:
Kto powinien wybierać książki dla dzieci: dorośli czy dzieci?
W jaki sposób Bob Dylan zainspirował książkę „Eko Song”?
Czy aplikacje takie jak „Co robią zwierzaki?” zastąpią tradycyjne książki obrazkowe?
Rozmowę przeprowadził Tomek Grząślewicz z Centrum Komunikacji Medialnej UŚ.