Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Instytut Psychologii

Dyskryminacja w szkole – perspektywa uczniów i nauczycieli

24.06.2024 - 17:04 aktualizacja 24.06.2024 - 17:04
Redakcja: michalinailska2

Publikacja jest owocem badań nad zjawiskami i sytuacjami dyskryminacji oraz potrzebami uczennic/uczniów i nauczycielek/nauczycieli w kontekście ich występowania  w środowisku szkolnym. Badania prowadzone były na przełomie roku 2022 oraz 2023 w ramach współpracy Uniwersytetu Śląskiego z Miastem Katowice oraz Funduszem Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci – UNICEF.  Łącznie w badaniach uczestniczyło 823 nauczycieli oraz 1084 uczniów. W narzędziu do badania dzieci i młodzieży wykorzystano metodę epizodów (vignettes), ponadto wykorzystany kwestionariusz został przetłumaczony na język ukraiński i rosyjski, aby umożliwić udział w badaniach uczniom, którzy uczęszczają do katowickich szkół w wyniku agresji Rosji na Ukrainę. Publikacja zawiera  wyniki zrealizowanych badań oraz wnioski i rekomendacje dla praktyki szkolnej.

Publikacja dostępna jest TUTAJ

return to top