Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Medialnej
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

dr hab. Patrycja Szostok-Nowacka, prof. UŚ

Adres mailowy
patrycja.szostok-nowacka@us.edu.pl
ORCID
https://orcid.org/0000-0002-2531-7237
Research Gate
https://www.researchgate.net/profile/Patrycja_Szostok
Google Scholar
https://scholar.google.pl/citations?user=piybaGYAAAAJ&hl=pl

Obszar zainteresowań badawczych

  • Poczucie podmiotowości komunikacyjnej
  • Komunikowanie lokalne
  • Oddziaływanie mediów

Wybrane publikacje

Poczucie podmiotowości komunikacyjnej w samorządzie terytorialnym w Polsce. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2017 ISBN ISBN 978-83-8019-762-6
Ctenie mestnyh gazet i grazdanskaa aktivnost’ v Pol’se / Patrycja Szostok-Nowacka // Gumanit. Vektor. – No. 5 (2018), s. 85-91 10.21209/1996-7853-2018-13-5-85-91

Media Diplomacy and the Coverage of the Ukrainian Conflict in German, Polish and Russian Magazines / Patrycja Szostok, Dagmara Głuszek-Szafraniec, Damian Guzek // W: Media and the Ukraine crisis : hybrid media practices and narratives of conflict. – New York : Peter Lang, 2016. – S. 157-169. – ISBN 978-1-4331-3340-4

Media and Journalism Transformation in Poland / Marian Gierula, Patrycja Szostok // W: Democratisation processes in Poland and Slovenia : Comparative Study. – Maribor : Institute for Local Self-Government and Public Procurement Maribor, 2016. – S. 143-165. – ISBN 978-961-6842-73-0

Co samorząd musi w komunikacji? O komunikacyjnych aspektach realizacji postulatu upodmiotowienia społeczności lokalnych / Patrycja Szostok // W: Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 2, Aspekty polityczne, społeczne i technologiczne. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2018. – S. 47-63. – ISBN 978-83-226-3366-3

Poczucie podmiotowości komunikacyjnej w perspektywie badań nad kompetencjami medialnymi / Patrycja Szostok-Nowacka.// Polit. Społecz. – 2019, nr 3, s. 131-145 10.15584/polispol.2019.3.8

Znaczenie poczucia podmiotowości dla aktywności społecznej w przestrzeni samorządowej / Patrycja Elżbieta Szostok-Nowacka.// Ann. Univ. Mariae Curie-Skłodowska, K Politol. – Vol. 26, nr 1 (2019), s. 141-157 10.17951/k.2019.26.1.141-157

Opinion Weekly Magazines in Shaping a Sense of Political Subjectivity / Bernard Grzonka, Patrycja Szostok-Nowacka // W: The Elites of the Media versus the Elites of Politics in Poland. – Berlin : Peter Lang, 2020. – S. 81-98. – ISBN 978-3-631-80067-6

Projekty badawcze 

2016-2020: Wykonawca w projekcie pt. Powiązania pomiędzy elitami sfery mediów i polityki w Polsce w perspektywie doświadczeń niemieckich, Narodowe Centrum Nauki, Opus 10, 2015/19 / B / HSS / 00429. Projekt zrealizowany.

2011-2013: Wykonawca w projekcie pt. Obraz Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej (2011) w wybranych tytułach prasy polskiej – grant NCN nr 2011/01/B/HS5/00524

2009-2011: Wykonawca w projekcie pt. Obraz wyborów do Parlamentu Europejskiego w polskich mediach. Analiza zawartości mediów – grant KBN nr 116211936

return to top