Biuro Karier oraz Koło Naukowe Resocjalizacji i Socjoterapii zapraszają osoby studiujące na kierunkach pedagogicznych do udziału w otwartym spotkaniu z Wiolettą Matusiak, edukatorką, właścicielką firmy szkoleniowej, inicjatorką akcji społecznych i autorką projektów innowacji dla szkół.
Spotkanie ma na celu zainspirowanie uczestników do szerszego spojrzenia na możliwości kariery w edukacji. Mentorka opowie jakie kompetencje są kluczowe na współczesnym rynku edukacyjnym oraz zaprezentuje przykłady innowacyjnych projektów edukacyjnych.
Pedagog w zmieniającym się świecie – nowe ścieżki, nowe kompetencje
22 maja 2025, godz. 10.00-11.15
Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji w Cieszynie, ul. Bielska 62, sala B -1.5
zgłoszenia: wioletta.beczek@us.edu.pl
prowadząca:
Wioletta Matusiak – była nauczycielka a obecnie właścicielka firmy szkoleniowej Pro Futuro, aktywistka edukacyjna, która zainicjowała m.in. akcję społeczną „pasek dla każdego ucznia i uczennicy”. Jest też autorką Mobilnych Stref Ciszy – projektu innowacji społecznej dla szkół, angażuje się w projekty łączące przemysły kreatywne, nowe technologie z edukacją.
Program spotkania:
1. Wprowadzenie i cele spotkania
2. Moja ścieżka kariery i rynek pracy dla pedagogów:
- osobista historia: elastyczność, zmiany, decyzje,
- alternatywne zawody: edukator, coach, projektant edukacyjny, koordynator projektów,
- krótkie omówienie trendów w edukacji: technologie, edukacja pozaformalna, praca zdalna
3. Ćwiczenie 1: Gdzie mogę być za 5/10 lat?
- studenci zapisują 2 możliwe ścieżki kariery (klasyczną i alternatywną),
- krótkie rozmowy w parach: co je przyciąga do tych dróg?
4. Kompetencje przyszłości – co warto rozwijać?
- umiejętności miękkie (komunikacja, empatia, rozwiązywanie konfliktów),
- kompetencje zarządcze (organizacja, planowanie, liderowanie),
- talenty osobiste a wybór ścieżki
5. Ćwiczenie 2: Mój talent w działaniu
- krótkie pytanie do grupy: Jakie mam talenty i gdzie mogę je wykorzystać?
- uczestnicy dzielą się przykładami w parach lub na forum (1-2 chętne osoby)
6. Innowacyjne podejście do edukacji
- przykłady nieszablonowych projektów edukacyjnych (online, NGO, startupy edukacyjne),
- rola pedagogów w interdyscyplinarnych zespołach,
- jak być liderem zmiany w edukacji?
7. Podsumowanie i pytania
- powtórzenie kluczowych myśli,
- inspiracja: elastyczność, rozwój, poszukiwanie własnej ścieżki,
- pytania otwarte