dr Agata Olszanecka-Marmola
agata.olszanecka-marmola@us.edu.pl
Absolwentka studiów magisterskich z zakresu politologii i socjologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, a także studiów podyplomowych Psychologia społeczna w praktyce (Uniwersytet SWPS). W marcu 2020 roku uzyskała stopień doktora nauk społecznych na podstawie rozprawy doktorskiej „Oddziaływanie telewizyjnej reklamy politycznej na zmianę postrzegania wizerunku kandydatów w wyborach prezydenckich w 2015 roku w Polsce”, napisanej pod kierunkiem dra hab. Mariusza Kolczyńskiego.
Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół psychologii polityki, marketingu politycznego (szczególnie telewizyjnej reklamy politycznej) oraz zachowań wyborczych. Członkini Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych o/Katowice (od 2024 roku wiceprezes oddziału) oraz European Consortium for Political Research (ECPR). Za działalność naukową nagrodzona m.in.: wyróżnieniem w Konkursie Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych na najlepszą pracę doktorską obronioną w 2020 roku w dyscyplinie nauk o polityce i administracji, Wyróżnieniem JM Rektora Uniwersytetu Śląskiego dla najlepszych absolwentów roku akademickiego 2012/2013 oraz Wyróżnieniem JM Rektora Uniwersytetu Śląskiego dla najlepszych doktorantów, a także Wyróżnieniem JM Rektora Uniwersytetu Śląskiego za doskonałą dydaktykę w roku akademickim 2023/2024 w kategorii „Praca z osobami studiującymi lub uczącymi się w szkole doktorskiej”.