Projekty komercjalizacyjne
Celem projektu było wykreowanie oferty Parku dla segmentu osób nieodwiedzających go wcale, bądź odwiedzających go rzadko. Oferta została przygotowana w oparciu o wielopłaszczyznowe badania (N>1000), przygotowane przez ekspertów działających w Centrum. Wyniki zostały przekazane Zamawiającemu w formie raportu, w którym zostały zawarte zarówno ilościowe rozkłady uzyskanych danych, ich analiza statystyczna, jak i jakościowa analiza stanowiąca konkretne wytyczne dla Zarządzających Parkiem. Wyniki zostały przedstawione podczas wspólnego spotkania z władzami Parku, które stanowiło otwarte pole dyskusji. Integralną częścią raportu był wykaz zaleceń co do możliwych działań Parku, stanowiących realizację uzgodnionych celów (2018).
Kierownik: dr hab. Agnieszka Turska-Kawa, prof. UŚ
Celem projektu była diagnoza postaw i opinii wobec nowego przedsięwzięcia organizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego – festiwalu JUROMANIA. Badanie zostało przeprowadzone metodą kwestionariusza wywiadu w dniu imprezy przez przeszkolonych ankieterów (N>1000). Wyniki zostały przedstawione Zamawiającemu w formie raportu z zaleceniami i przedyskutowane podczas wspólnego spotkania. Badanie było przeprowadzane trzykrotnie – 09.2018, 09.2019, 09.2020.
Kierownik: dr hab. Waldemar Wojtasik, prof. UŚ
Celem projektu była wieloobszarowa ekspertyza podsumowująca kadencję władz samorządowych 2014-2018. Badanie zrealizowane na zlecenie Urzędu Miasta Gliwice.
Nazwa projektu: Wsparcie naukowo-strategiczne w ramach projektu pn. “Młodzi robią Metropolię”.
Kierownik zespołu: dr Natalia Stępień-Lampa (Instytut Nauk Politycznych).
Członkowie zespołu: prof. dr hab. Ewa Jarosz (Instytut Pedagogiki), dr Marcin Gierczyk (Instytut Pedagogiki), Paweł Grzywna (Instytut Nauk Politycznych), mgr Dagmara Dobosz (Instytut Pedagogiki).
Czas realizacji: wrzesień 2020-grudzień 2021.
Opis: projekt obejmuje przeprowadzenie 10 warsztatów z młodymi ludźmi w wieku 16-25 lat, napisanie na ich podstawie raportu, który będzie zawierał rekomendacje na potrzeby “Strategii rozwoju GZM do 2027 roku, z perspektywą do 2035 roku”, a także jego prezentowanie w GZM.