Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
student
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Szkolenia z zakresu dostępności cyfrowej

10.07.2025 - 08:52, aktualizacja 10.07.2025 - 08:52
Redakcja: mc

Chcesz zdobyć nowoczesne i cenione na rynku pracy kwalifikacje? Dołącz do „Szkoły Dostępności Cyfrowej”! Szkolenia odbywają się w sierpniu br.

Szkoła Dostępności Cyfrowej to projekt, który ma na celu zwiększenie liczby wykształconych specjalistów i specjalistek w dziedzinie dostępności cyfrowej, co jest niezwykle istotne w kontekście integracji osób z niepełnosprawnościami.

Proponowana tematyka szkoleń:

  • Wykorzystywanie standardu WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) przy tworzeniu i dostosowywaniu stron internetowych.
  • Wykorzystanie standardu WCAG przy tworzeniu i dostosowywaniu aplikacji mobilnych.
  • Audytowanie dostępności stron internetowych zgodnie ze standardem WCAG.
  • Projektowanie i prowadzenie badań dostępności informacji elektronicznej z udziałem użytkowników-testerów z indywidualnymi potrzebami.
  • Audytowanie dokumentów cyfrowych w oparciu o standard WCAG.

Dla kogo?

Projekt skierowany jest do pracownic i pracowników podmiotów publicznych oraz jednostek im podległych i przez nie nadzorowanych, przedstawicielek i przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz absolwentek i absolwentów szkół ponadpodstawowych.

W ramach projektu zapewnione są:

  • bezpłatne szkolenie i egzamin z wybranego tematu,
  • realizacja szkoleń w różnych miejscach na terenie Polski,
  • noclegi, wyżywienie i zwrot kosztów dojazdu.

Zarejestruj się na Platformie Szkoły Dostępności Cyfrowej i weź udział w wybranym szkoleniu.

***

Projekt realizowany jest w partnerstwie z Ministerstwem Cyfryzacji – FERS.03.02-IP.03-0001/24 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 Oś priorytetowa III Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami Działanie 03.02 Dostępność cyfrowa.

Wszystkie niezbędne informacje o projekcie znajdują się w regulaminie.

return to top