Coraz częściej napływają od studentów i pracowników naszej uczelni sygnały o niedoręczonych e-mailach, wysyłanych z adresów spoza domeny us.edu.pl. Wyjaśniamy,
że najczęstsza przyczyna takich sytuacji to odrzucanie przez filtry antyspamowe wiadomości z serwerów lub sieci uznanych za podejrzane. Skutecznym, wynikającym
z zarządzenia JM Rektora rozwiązaniem problemu jest aktywacja i używanie do korespondencji w ramach Uniwersytetu studenckiego konta pocztowego (SKUŚ), które posiada każdy student zarejestrowany w systemie USOS. Oprócz niezawodnej i bezpiecznej wymiany korespondencji umożliwia to dostęp do bezpłatnego wi-fi (na UŚ,
a także w obejmującym uczelnie europejskie systemie eduroam) oraz wirtualnej sieci uczelni (VPN). Zachęcamy do aktywacji konta studenckiego poprzez stronę https://usnet.us.edu.pl/uslugi-sieciowe/konta-studenckie/ i używania go w kontaktach z wykładowcami i jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu.
Przypominamy również o potrzebie zachowania ostrożności w razie otrzymania maila, zawierającego żądanie natychmiastowej zmiany hasła bądź wyczyszczenia przepełnionej skrzynki poprzez podlinkowaną stronę www. Takie wiadomości, służące do wyłudzania danych, nigdy nie są wysyłane przez administratorów sieci uniwersyteckiej i powinny być zgłaszane na adres postmaster@us.edu.pl.