Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

search
student

Neuroróżnorodny UŚ. Społeczność dla osób funkcjonujących w autystycznym spektrum, studiujących na Uniwersytecie Śląskim

07.10.2025 - 09:56, aktualizacja 07.10.2025 - 12:37
Redakcja: JW

Zapraszamy osoby funkcjonujące w autystycznym spektrum w naszej uniwersyteckiej społeczności do tworzenia wspólnej, bezpiecznej i życzliwej przestrzeni. Dla nas Twoje potrzeby są ważne.

  • Jeśli czujesz, że rozwijanie siebie w środowisku akademickim jest dla Ciebie istotne, to miejsce dla Ciebie.
  • Przyjdź, jeśli chcesz poszerzać swoje kompetencje społeczne, dzielić się ze społecznością swoimi doświadczeniami i uniwersyteckim “know-how”.
  • Sprawdź, czy z nami poczujesz się bezpiecznie, by efektywnie partycypować w tworzeniu akademickiej społeczności.
  • Jeśli chcesz aktywnie działać na rzecz neuroróżnorodności, akceptacji, świadomości społecznej, tworzeniu materiałów o charakterze naukowym i popularyzatorskim na rzecz ASC, zajrzyj do nas.
  • Jeśli hasło #przyjaźniedlaautyzmu jest Ci bliskie, jeśli interesuje Cię współpraca na rzecz neuroróżnorodności, spotkaj się z nami.

Informacje organizacyjne:

  • Na zgłoszenia czekamy do 30 października 2025 roku.
  • 90-minutowe spotkania organizowane będą każdorazowo w pierwszy parzysty czwartek miesiąca od godziny 17.30.
  • Przewidujemy stały skład osób, które zarejestrują się poprzez formularz.
  • Cele, terminy, formy oraz dokładny harmonogram zostaną przedstawione na pierwszym spotkaniu 6 listopada 2025.

 


Prowadzące:

Agnieszka Lewko, pracowniczka badawczo-dydaktyczna w Instytucie Pedagogiki, pedagożka, trenerka, nauczycielka współorganizująca kształcenie dla osób w ASC. Na co dzień pracuje z osobami funkcjonującymi w autystycznym spektrum, ich rodzinami, nauczycielami, w działaniach projektowych fundacji działających na rzecz rozwoju dzieci i młodzieży.

Sabina Pawlik, pracowniczka badawczo- dydaktyczna w Instytucie Pedagogiki, pedagożka specjalna, koordynatorka dostępności na Wydziale Nauk Społecznych. Badawczo zajmuje się m.in. aktywizmem i samorzecznictwem osób z niepełnosprawnościami i z autystycznego spektrum. Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Porozumienia bez Przemocy (NVC) w edukacji.

return to top