Data wydarzenia:16 grudnia 2020 r.
Godziny: 12:00–20:00
Miejsce: W związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju i na świecie spotkanie to będzie zorganizowane w formie zdalnej na:
Zoom Video Webinars
oraz w serwisie YouTube na kanale „UŚ TV” https://youtu.be/jvbvlKsqzdM
Organizatorzy: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Uniwersytet Śląski
w Katowicach, Uniwersytet Ostrawski w Ostrawie
Grupa odbiorców:
– osoby, które w swojej pracy badawczej zajmują się problematyką edukacji włączającej (pedagodzy, psycholodzy, socjolodzy, antropolodzy i in.),
– dyrektorzy i nauczyciele placówek edukacyjnych,
– studenci
a także wszystkie osoby zainteresowane tematyką konferencji.
Opis konferencji: Zmiany wprowadzane w ostatnich latach w systemie edukacji obejmują m.in. działania na rzecz realizacji idei edukacji włączającej, której podstawowym celem ma być zwiększanie szans edukacyjnych wszystkich uczących się podmiotów poprzez zapewnianie im warunków sprzyjających rozwijaniu indywidualnych zasobów, tak by w przyszłości mogły osiągnąć pełnię rozwoju osobistego (na miarę swoich możliwości) oraz aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym. Za realizację tego zadania odpowiedzialne są szkoły i placówki, które z założenia powinny być dostępne dla wszystkich uczących się podmiotów (niezależnie od ich indywidualnych potrzeb i możliwości rozwojowych), zapewniające im przestrzeń oraz narzędzia do rozwoju, na drodze rzeczywistego uczestnictwa nie tylko w procesie wychowania i kształcenia, ale także w życiu społecznym szkoły. Wokół tych działań, ich efektywności rodzi się wiele pytań. Włączając się w nurt dyskusji dotyczących inkluzyjności systemu edukacji w Polsce zapraszamy Państwa do udziału w Konferencji Naukowej nt. „Wskaźniki edukacji włączającej – dawne dylematy, nowe doświadczenia” (Indicators for Inclusive Education – old dilemmas, new experiences)”.
Dyskusja dotyczyć będzie zagadnień odnosząc się do następujących pytań:
- Czy pomiar edukacji włączającej jest możliwy? Jeżeli tak to jakich jej elementów i jak je mierzyć?
- Komu pomiar edukacji włączającej jest potrzebny?
- Jakie „twarde” i „miękkie” wskaźniki edukacji włączającej odwzorowują jej wartość/ skuteczność?
Swój udział w konferencji potwierdzili znawcy tematu z kraju i zagranicy:
– przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej,
– przedstawiciele świata nauki,
– praktycy – dyrektorzy placówek, przedstawiciele władz samorządowych, organizacji społecznych
KONTAKT
Sekretarze konferencji:
dr Marcin Gierczyk, e-mail: marcin.gierczyk@us.edu.pl
dr Iwona Wendreńska, e-mail: iwona.wendrenska@us.edu.pl