Jak zmieniły się praktyki medialne odbiorców w trakcie pandemii Covid-19?
Zapraszamy do lektury publikacji pt. MEDIA CONSUMPTION DURING THE COVID-19 PANDEMIC AND THE ROLE OF MEDIA SYSTEMS autorstwa dr hab. Dagmary Głuszek-Szafraniec i dr Róży Norström, która dotyczy praktyk medialnych użytkowników mediów podczas pandemii Covid-19.
Badania zostały przeprowadzone w trakcie tzw. pierwszej fali koronawirusa w 2020 roku. Autorki porównały wyniki badań ankietowych zebranych w projekcie PESP-6 (Pandemic Emergency in Social Perspective. Evidence from a large Web survey research) oraz wyniki badań Instytutu Reutersa na temat źródeł informacji o pandemii i zaufania do różnych typów mediów. „Przypadek Polski pokazał (…), że wzrosło korzystanie z usług publicznych, co można interpretować jako potrzebę poznania przez społeczeństwo opinii i ograniczeń rządu oraz weryfikacji wiadomości znalezionych w Internecie. Wzrost korzystania z mediów internetowych i usług publicznych to najbardziej zauważalne zmiany w konsumpcji mediów w Polsce w czasie pandemii w porównaniu z 2019 r.”
Projekt PESP-6 to ankieta, którą przeprowadzono w 6 krajach Europy w trakcie pandemii. Polski zespół badawczy tworzyli: dr hab. D. Guzek, prof. UŚ, dr R. Norström i dr hab. D. Głuszek-Szafraniec, prof. UŚ z Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Medialnej.