W publikacji: „Ocena funkcjonalna w szkole dla każdego” przedstawiono założenia teoretyczne edukacji dla wszystkich, w odniesieniu do oceny funkcjonalnej ukierunkowanej na działania, doświadczenia i dobre praktyki nauczycieli i nauczycielek, zgromadzone w trakcie realizacji projektu wdrażającego te rozwiązania w 36. powiatach na terenie Polski.
W pierwszej części zaprezentowano teoretyczne zagadnienia związane z szeroko rozumianym włączaniem edukacyjnym: od modeli teoretycznych, przez praktyczne rozwiązania polskie, po zastosowanie Międzynarodowej klasyfikacji funkcjonowania, niepełnosprawności i zdrowia (ang. International Classification of Functioning, Disability and Health, ICF) w ocenie możliwości i potrzeb osób uczących się.
W drugiej części zespół autorski przedstawił zrealizowane badania walidacyjne i ostateczną wersję Kwestionariusza Szkolnej Oceny Funkcjonalnej (KSzOF) dla osób uczących się, z podziałem na poszczególne grupy wiekowe. Ponieważ KSzOF jest elementem szerokiego procesu oceny funkcjonalnej w trzeciej części opracowania znajdują się wskazania do jego wykorzystania w praktyce szkolnej.
Całość zamyka prezentacja wyników badań jakościowych, w których głos zabrali nauczyciele i nauczyciele wdrażający te innowacyjne rozwiązania w swojej pracy.
link do bezpłatnej wersji książki w pdf:
https://atwydawnictwo.pl/produkt/ocena-funkcjonalna-w-szkole-dla-kazdego/
link do skróconej wersji pdf w języku ukraińskim:
https://atwydawnictwo.pl/produkt/ocena-funkcjonalna-w-edukacji-wlaczajacej-ukr/