Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Nauk Społecznych
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

2 x 50, czyli jubileuszowe spotkania z praktyką

03.04.2023 - 07:42 aktualizacja 03.04.2023 - 07:43
Redakcja: violettakulik

W ramach obchodów jubileuszu 50-lecia naszego wydziału, z inicjatywy opiekuna Koła Pedagogów Specjalnych “TAK” dr Iwony Wendreńskiej, organizowany jest cykl 50 spotkań warsztatowych dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych. W marcu br., w budynku WNS przy ul. Grażyńskiego 53, zostały przeprowadzone następujące warsztaty:

1) “Sensorycznie i praktycznie, czyli metody pracy edukacyjno-terapeutycznej z dziećmi ze SPE” (5 grup) – mgr Elżbieta Figura-Milczanowska;

2) „TU Się Bawi – trening umiejętności społecznych dzieci i uczniów z ASD” (5 grup) – mgr Elżbieta Figura-Milczanowska;

3) “Odkrywanie perspektywy osób niewidomych poprzez kontakt ze sztuką w formie tyflografiki i dźwięku” (2 grupy) – mgr Patrycja Kuleta;

4) „Rewalidacja indywidualna uczniów z ASD, niepełnosprawnością intelektualną oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi na II i III etapie edukacyjnym” (2 grupy) – mgr Patrycja Kuleta;

5) “Dobrostan nauczyciela, czyli profilaktyka wypalenia zawodowego” (1 grupa) – mgr Patrycja Kuleta.

Dotychczas w warsztatach wzięli udział studenci II, III i IV roku jednolitych studiów magisterskich, (kierunek pedagogika specjalna, specjalność: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu) i studentki II roku studiów magisterskich uzupełniających (kierunek pedagogika, specjalność: pedagogika rewalidacyjna).

W trakcie tych spotkań, studenci mieli możliwość wzbogacania swojego warsztatu pracy poprzez:
– poznanie autorskich rozwiązań metodycznych, dotyczących budowania doświadczeń wielozmysłowych oraz poprawy jakości funkcjonowania społecznego dzieci i uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi;

– odkrywanie własnych zasobów, przydatnych nie tylko w pracy pedagoga specjalnego;

– uświadomienie sobie roli właściwego balansu między obowiązkami zawodowymi a dbałością o własny dobrostan;

– werbalizację indywidualnych potrzeb i udzielanie sobie nawzajem wsparcia.

Szczegółowa fotorelacja znajduje się na:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100054268191166

Studentki w trakcie warsztatatów

 

 

Studentki w trakcie warsztatów

return to top