Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Nauk Społecznych
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Marcin Jurczyk

Doktor w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie naukowej pedagogika, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Autor kilkunastu publikacji naukowych z zakresu penitencjarystyki i resocjalizacji. Główne zainteresowania badawcze dotyczą wychowania, terapii i opieki osób niedostosowanych społecznie, agresywności młodzieży, diagnozy resocjalizacyjnej, teorii napięcia oraz patologii społecznych. Członek International Society for Research on Aggression oraz The International Corrections and Prisons Association. Dyrektor Instytutu Nauk Społecznych PASSH w Londynie oraz Redaktor naczelny międzynarodowego czasopisma Archive od Social Sciences and Humanities w Londynie. Członek Rady Redakcyjnej American Journal of Psychiatry and Neuroscience oraz Journal of Community Medicine and Public Health Reports. W 2024 roku w The International Historical Biographical Institute (Dubai-New York-Rome-Burgas-Jerusalem–Beijing) usyskał status International Teacher & Senior Research Fellow. Ponadto posiada kwalifikacje zawodowe NVQ3: Diploma for Residential Childcare, National Vocational Qualifications, status wykwalifikowanego nauczyciela w Wielkiej Brytanii (Qualified Teacher Status (QTS), Department for Education UK, Teacher Reference Number: 1656258, England 2015) oraz ukończone studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą. 2020.

ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-0099-4730
ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Marcin_Jurczyk/publications
Academia: https://silesian.academia.edu/MarcinJurczykPhD

Web of Science Researcher ID: AFI-4901-2022

 

 

 

 

 

 

Marta Niemiec

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, pracownik badawczo – dydaktyczny, nauczyciel akademicki w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach; pracownik dydaktyczny, wykładowca, szkoleniowiec, m.in.: Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu (obecnie MERITO), Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach. Pedagog specjalny (ukończone studia podyplomowe kwalifikacyjne z zakresu: tyflopedagogiki, diagnozy i terapii osób z autyzmem, zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi oraz uczestniczka szkoleń i kursów kwalifikacyjnych m.in. z zakresu diagnozy i terapii osób z ADHD, wczesnego wspomagania rozwoju, treningu umiejętności społecznych osób ze spektrum autyzmu), praktyk (nauczyciel współorganizujący proces kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w Szkole Podstawowej nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej w Czeladzi, pedagog SOSW, terapeuta – m.in. realizowanie rządowych projektów w ramach PFRON dla dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną). Specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci i młodzieży ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi oraz diagnozie i terapii dorosłych osób z niepełnosprawnościami oraz ich rodzin. Zainteresowania naukowo-badawcze, dydaktyczne i szkoleniowe koncentrują się głównie na procesie diagnozy oraz kontekstach psychospołecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych, szczególnie dotyczących kształtowania i rozwijania umiejętności społecznych osób z niepełnosprawnościami, wsparcia i terapii dorosłych osób ze spektrum autyzmu, ADHD oraz ich rodzin

ORCID ID:https://orcid.org/0000-0002-1366-9542
Google Scholar:https://scholar.google.pl/citations?user=5Z3fbTgAAAAJ&hl=pl
ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Marta_Niemiec

 

 

 

 

Anida Szafrańska

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie naukowej pedagogika, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Pedagog specjalny. Autorka kilkunastu publikacji naukowych z zakresu wsparcia społecznego rodzin z dzieckiem z autyzmem, doświadczeń ojców, potrzeb w zakresie pomocy a także kształcenia dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Wspólnie z prof. dr hab. Anną Nowak opracowała i prowadziła projekt dydaktyczny pt: Inkluzja społeczna osób z niepełnosprawnościami. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyła liczne kursy i szkolenia, min. Early Start Denver Model: Introduction Course Workshop oraz kurs w zakresie stosowania Metody Feuersteina – Instrumental Enrichment – Poziom I – certyfikat międzynarodowy. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie zarządzania oświatą.

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2469-5375

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aleksandra Jędryszek

Doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, magister psychologii, magister pedagogiki. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy jako nauczyciel. Wykładowca Polish Academy of Social Sciences ang Humanities in London. Członek Polish Psychologist’s Association w Londynie. Uczestniczka oraz organizatorka konferencji naukowych oraz sympozjów w Anglii, Szkocji, Hiszpanii, Włoszech, Portugalii i Stanach Zjednoczonych. Od kilkunastu lat zajmuje się kształceniem nauczycieli w Polsce, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych Ameryki, Islandii, Hiszpanii, Włoszech. W obszarze zainteresowań naukowych leży między innymi wypalenie zawodowe, agresja, czy praca z uczniem sprawiającym trudności. Posiada kilkunastoletni staż pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie, osadzonymi w zakładach karnych oraz z osobami potrzebującymi wsparcia psychologicznego. Zajmuje się również diagnozą psychologiczną. Obecnie Prodziekan Wydziału Psychologii i Pedagogiki w Menadżerskiej Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie.

 

ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-8360-8622

ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Aleksandra-Jedryszek

 

return to top