Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Analiza praktyki szkolnej i charakterystyka szkoły efektywnie realizującej edukację włączającą w praktyce – raport z badań

04.11.2021 - 09:58 aktualizacja 04.11.2021 - 09:58
Redakcja: Andrzej Szczurek

W dniu 3 listopada 2021 roku na stronie ORE został opublikowany raport z badań zleconych Uniwersytetowi Śląskiemu w Katowicach przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. W skład szerszego zespołu badawczego wchodzili pracownicy pedagogiki z Wydziału Sztuki i Nauk o Edukacji: dr Beata Skotnicka, dr Dorota Prysak, dr Magdalena Bełza-Gajdzica, mgr Sebastian Mrózek. Wśród członków zespołu oprócz naszych pracowników znaleźli się także przedstawiciele innych uczelni. Przebadano 2548 szkół z terenu całej Polski. Badania były przeprowadzone pod kierownictwem prof. dr. hab. Zenona Gajdzicę.

Głównym celem badań prowadzonych w ramach projektu było rozpoznanie i rozpatrzenie: praktyki szkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem dobrych praktyk edukacji włączającej, opinii dyrektorów, nauczycieli, specjalistów, kadry niepedagogicznej szkoły, rodziców, uczniów oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego na temat uwarunkowań wysokiej jakości edukacji włączającej, wskaźników efektywności oraz barier utrudniających realizację praktyk w obszarze edukacji włączającej.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z treścią raportu:
analiza-praktyki-szkolnej-i-charakterystyka-szkoly-efektywnie-realizujacej-edukacje-wlaczajaca-w-praktyce (zał nr 1)

Więcej na temat zadania znaleźć można na stronie: https://www.ore.edu.pl/2021/11/analiza-praktyki-szkolnej-i-charakterystyka-szkoly-efektywnie-realizujacej-edukacje-wlaczajaca-w-praktyce-raport-z-badan/

Analiza praktyki szkolnej i charakterystyka szkoly efektywnie realizujacej edukacje wlaczajaca w praktyce

return to top