Aplikacja sejmowa otwiera absolwentom studiów wyższych możliwość zatrudnienia w Kancelarii Sejmu. Termin nadsyłania ofert upływa 16 maja 2025 r.
Kancelaria Sejmu to urząd, który wspiera działalność Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w tworzeniu prawa. Jest odpowiedzialna za organizację pracy posłów oraz zapewnienie im odpowiednich warunków, umożliwiających procedowanie ustaw.
Czym jest Aplikacja sejmowa?
Aplikacja sejmowa otwiera absolwentom studiów wyższych możliwość zatrudnienia w Kancelarii Sejmu. Jej celem jest przygotowanie aplikantów do należytego wykonywania obowiązków urzędniczych. Aplikanci są zatrudnieni na czas określony i uczestniczą w szkoleniu przewidzianym programem aplikacji. Aplikacja trwa od 1.10.2025 r. do 30.09.2026 r.
Podstawą przyjęcia na Aplikację sejmową jest spełnienie przez kandydatów następujących warunków:
- obywatelstwo polskie;
- wykształcenie wyższe (prawo, administracja, politologia, nauki polityczne, stosunki międzynarodowe, ekonomia, finanse i rachunkowość, finanse publiczne, polonistyka, historia, informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, socjologia, bezpieczeństwo). Absolwenci roku akademickiego 2024/2025 będą dopuszczeni do dalszego postępowania, jeśli w terminie do 30 maja 2025 r. uzupełnią nadesłaną ofertę o zaświadczenie z uczelni o przyjęciu pracy magisterskiej;
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego, na niektóre stanowiska również mile widziana znajomość innego języka obcego;
- pogłębione zainteresowanie jednym z następujących obszarów:
- prawo konstytucyjne i proces legislacyjny,
- zagadnienia związane z Unią Europejską,
- funkcjonowanie jednostek sektora publicznego,
- finanse publiczne,
- ekonomia;
- dyspozycyjność, gotowość pracy w godzinach trwania posiedzeń Sejmu i komisji sejmowych
i uzyskanie pozytywnych wyników w procedurze kwalifikacyjnej.
Dlaczego warto aplikować?
- Możliwości rozwoju i kontynuacji nauki: Oferujemy udział w Aplikacji sejmowej, szkolenia oraz mentoring, które pomogą Ci zdobyć cenne doświadczenie w administracji publicznej. Deklarujemy możliwość pracy nad ciekawymi i prestiżowymi projektami dla Sejmu i jego organów oraz Kancelarii Sejmu.
- Innowacyjność: Angażujemy się w projekty związane z cyfryzacją administracji publicznej i nowoczesnymi technologiami.
- Warunki pracy: stabilne zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka”, nagrody uznaniowe, nagrody jubileuszowe, dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy, dopłata do karty Multisport, dofinansowanie do zakupu okularów lub szkieł kontaktowych korygujących wzrok do pracy z monitorem ekranowym, dofinansowanie do wypoczynku, dostęp do oferty promocyjnej na wybrane spektakle m.in. z repertuaru Teatru Narodowego.
- Przyjazna atmosfera: Tworzymy zespół, który ceni różnorodność i wspiera inicjatywy pracowników.
Etapy rekrutacji
- Egzamin wstępny na Aplikację sejmową.
- Rozmowy kwalifikacyjne.
- Skierowanie na Aplikację sejmową.
Jak możesz aplikować?
Osoby zainteresowane, spełniające powyższe warunki, proszone są o dokonanie zgłoszenia przez Internet lub o przesłanie swojej aplikacji pocztą na adres:
Kancelaria Sejmu
Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego
ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa
z dopiskiem „Aplikacja sejmowa”
Termin nadsyłania ofert upływa 16 maja 2025 r.
Oferty powinny zawierać:
1) list motywacyjny, CV oraz kopię dyplomu magisterskiego;
2) oświadczenie:
a) Wyrażam zgodę*) na przetwarzanie moich danych osobowych, innych niż wymagane przepisami prawa, w tym danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) – jeżeli zostały zawarte w dokumentach;
b) w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Kancelarię Sejmu oświadczenie:
Wyrażam zgodę*), aby Kancelaria Sejmu z siedzibą w Warszawie 00-902, ul. Wiejska 4/6/8, przetwarzała moje dane osobowe zawarte w dokumentach niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, także do przyszłych procesów rekrutacji;
c) w przypadku zatrudnienia w Kancelarii Sejmu,
Wyrażam zgodę*), aby Kancelaria Sejmu z siedzibą w Warszawie 00-902, ul. Wiejska 4/6/8, Kancelaria Sejmu przetwarzała moje dane osobowe, inne niż wymagane przepisami prawa zawarte w CV, liście motywacyjnym, a także w dokumentach potwierdzających posiadane kwalifikacje.
Jestem świadoma/y, że w każdej chwili przysługuje mi prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, na których przetwarzanie wyraziłam/em zgodę, ale cofnięcie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem.
Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie internetowej w przypadku pytań można się również kontaktować mailowo pod adresem: wydzialszkolen@sejm.gov.pl.