Poniżej podajemy odpowiedzi na pytania studentów, przygotowane przez Uczelnianą Radę Samorządu Studenckiego w porozumieniu z Centrum Obsługi Studentów (11 marca 2020).
– Obecnie obrony oraz egzaminy odbywają się zgodnie z planem, w przypadku zmiany decyzji niezwłocznie poinformujemy.
– Działa obecnie administracja uczelni, w tym dziekanaty.
– CINiBA oraz biblioteki wydziałowe działają w ograniczonym zakresie, oferując jedynie możliwość wypożyczenia oraz zwrotu książek, bez możliwości korzystania z czytelni.
– Mieszkańcy akademików mogą w nich pozostać licząc się z tym, że w przypadku podejrzenia zarażenia osoby przebywającej w akademiku, służby sanitarne mogą podjąć odpowiednie działania, w tym również objęcie budynku kwarantanną. Informujemy, iż kwaterowanie nowych osób oraz odwiedziny zostały wstrzymane.
– W przypadku zawieszenia zajęć bądź zamknięcia uczelni konieczne będzie odrabianie zajęć. W najbliższym czasie poinformujemy o szczegółowych ustaleniach.
– Zawieszenie zajęć bądź ewentualne zamknięcie uczelni może spowodować wydłużenie okresu odbywania zajęć, a co się z tym wiąże konieczność wydłużenia pobytu w akademiku. Pobyt powyżej 10 miesięcy nie będzie powodował dodatkowych opłat.
– Kwestia stypendiów przedstawia się następująco:
Istotą prawa do świadczeń stypendialnych będzie nie terminowe zaliczenie semestru, lecz posiadanie statusu studenta. W związku z tym, jeśli semestr nie zostanie zaliczony bez winy studenta, zachowuje on prawo do świadczeń.
W przypadku studentów rozpoczynających studia II stopnia w semestrze letnim termin składania wniosków o świadczenia ustalony na 30 marca może zostać wydłużony zgodnie z potrzebami.
Ze względu na bardzo dynamiczną sytuację wypłata świadczeń może odbyć się z opóźnieniem.
– Termin składania wniosków o IOS zostanie wydłużony zgodnie z potrzebami.
– Trwają prace nad uruchomieniem zdalnych form kształcenia na dużą skalę, jednak proces przygotowywania może trwać do 2 tygodni.
– Na wniosek Parlamentu Studentów RP w ciągu kilku dni ma zostać wydane rozporządzenie MNiSW, które przedłuży ważność legitymacji do 31 maja br. Nie będzie trzeba ich przedłużać indywidualnie w dziekanacie. 12 marca rozporządzenia zostały wydane.
Podane tu informacje mogą ulegać zmianie, prosimy o śledzenie na bieżąco komunikatów.
Małgorzata Poszwa
Przewodnicząca Samorządu Studenckiego
Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach