TEMATYKA SEMINARIÓW LICENCJACKICH W ROKU AKADEMICKIM 2023-2024
- dr hab. Katarzyna Wyrwas, prof. UŚ
W roku akademickim 2023/2024 zapraszam Studentki i Studentów 3. roku komunikacji promocyjnej i kryzysowej na seminarium dyplomowe poświęcone komunikacji podczas kampanii wyborczej do sejmu w 2023 roku.
Proponuję następujące zagadnienia:
- Strategie perswazji w kampaniach wyborczych wybranych ugrupowań / kandydatów.
- Kształtowanie pozytywnego wizerunku ugrupowania / kandydata w wyborach.
- Językowy wizerunek przeciwnika politycznego w kampanii wyborczej.
- Język wartości w kampaniach wyborczych wybranych ugrupowań / kandydatów.
- Nowe media w kampanii wyborczej – aspekty językowe i semiotyczne.
- Reklamy wyborcze (medialne / zewnętrzne) – aspekty językowe i semiotyczne.
- Kultura języka w kampanii wyborczej z 2023 roku.
Katarzyna Wyrwas
Kontakt: katarzyna.wyrwas@us.edu.pl
- dr Emilia Bańczyk
Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszam tych z Państwa, którzy interesują się językiem nowych mediów. Seminarium poświęcone zostanie zarówno kwestiom genologicznym, nowym gatunkom medialnym, które funkcjonują w internecie tj. post, komentarz internetowy, wideoblog itp., ale też analizie dyskursów i medialnych obrazów świata. Będziemy przyglądać się zwłaszcza specyfice komunikacji w mediach społecznościowych. Za szczególnie interesujące uważam podjęcie rozważań dotyczących granicy między wolnością słowa a dyskryminacją
w przestrzeni nowych mediów.
Proponuję następujące obszary tematyczne:
- Gatunki nowych mediów
- Dyskursy w mediach, medialne obrazy świata
- Style i strategie konwersacyjne w nowych mediach
- Zjawisko grzeczności językowej vs. językowego znieważania i dyskryminacji
- Mowa nienawiści w mediach społecznościowych
- Wizualizacja myślenia i tekstu
Emilia Bańczyk
Kontakt: emilia.banczyk@us.edu.pl
- dr Karolina Pospiszil-Hofmańska
Historie zmyślone. Komunikacja w dobie postprawdy i fake newsów
Serdecznie zapraszam na seminarium licencjackie osoby zainteresowane problematyką postprawdy, fake newsów i historii zmyślonych. Podczas seminarium będziemy doskonalić warsztat badawczy studentek i studentów oraz omawiać wybrane wspólnie tematy i przykłady (metoda studium przypadku). Proponuję, by w centrum zainteresowań badawczych znalazły się takie zagadnienia jak:
– historie zmyślone, storytelling i fake newsy jako elementy budowania wizerunku marki, także osobistej;
– wymiar etyczny i społeczny komunikacji opartej na kłamstwie;
– greenwashing i inne nieuczciwe strategie marketingowe;
– fake news, deep fake jako narzędzia dezinformacji;
– media społecznościowe versus rzeczywistość: wzorce, strategie, rozwiązania;
– infodemia i jej wymiar społeczny;
– propaganda w dobie postprawdy.
Tematy prac powinny nawiązywać do myśli przewodniej seminarium, nie muszą jednak bezpośrednio dotyczyć wyżej wymienionych zagadnień.
Karolina Pospiszil
Kontakt: karolina.pospiszil@us.edu.pl
4. dr Adam Warzecha
Analiza wpływu wybranych zjawisk społecznych (public relations, komunikacja marketingowa, reklama i propaganda)
Do udziału w seminarium licencjackim zapraszam studentów zainteresowanych analizą wpływu działań komunikacyjnych na społeczeństwo. W jego toku zgłębimy wybrane wątki komunikacji społecznej oraz będziemy się starali zrozumieć jej rolę i wpływ na społeczeństwo. Określicie Państwo tematy swoich badań i przeprowadzicie analizy oraz badania, aby lepiej poznać te zjawiska. Seminarium ma na celu poszerzenie wiedzy uczestników, zachęcenie ich do krytycznego myślenia i rozwinięcie umiejętności badawczych.
Przykładowe tematy:
- Analiza wpływu kampanii reklamowej produktu x na zachowania konsumentów
badania nad tym, jak reklama kształtuje preferencje i decyzje zakupowe; analiza reklam w mediach i ich wpływu na decyzje zakupowe. - Ewolucja komunikacji społecznej w erze mediów społecznościowych na przykładzie marki y
analiza zmian w komunikacji społecznej w kontekście mediów społecznościowych; monitorowanie zachowania użytkowników mediów społecznościowych i analiza treści komunikatów. - Rola propagandy w polityce na przykładzie kampanii z
badania nad wykorzystaniem propagandy w celach politycznych i jej wpływ na społeczeństwo; analiza treści propagandowych i ich wpływu na społeczeństwo.
Jeśli mają już Państwo pomysł na swoją pracę licencjacką, proszę o przesłanie krótkiego opisu. Z niecierpliwością czekam na Państwa propozycje.
Adam Warzecha
Kontakt: adam.warzecha@us.edu.pl