Fizyka, chemia, matematyka… Te przedmioty nie zawsze kojarzą się uczniom pozytywnie. Czasami bywają trudne, niezrozumiałe, wywołują lęk i zniechęcenie. Dlaczego tak jest, skoro opisują one rzeczywistość i wyjaśniają prawidłowości funkcjonowania świata?
28 kwietnia 2025 r. w Teatrze Korez odbyło się wydarzenie Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, realizowane w ramach projektu: „Nauka jest wszędzie!”.
Wydarzenie: „Piękny eksperyment…” czyli co robić, by nauki ścisłe nie sprawiały trudności?” skierowane było dla wszystkich zainteresowanych tematem.
Uczestnicy wykładu razem z dr Eweliną Kawiak zastanowili się, w jaki sposób powinno uczyć się (i jak uczyć innych) przedmiotów ścisłych tak, by proces zdobywania wiedzy i umiejętności był przyjemnością a nie tylko przykrą koniecznością. W drugiej części wydarzenia dr Jerzy Jarosz, prof. UŚ i dr Magdalena Szubka udowodnili, że lekcje fizyki mogą być atrakcyjne i opowiedzieli, jak koncentrować uwagę uczniów na omawianym temacie.
Zdjęcia: Marcel Goldmann