Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
Wydział Nauk Społecznych

Doradztwo polityczne i publiczne, studia I stopnia

Student Doradztwa politycznego i publicznego dowie się, jak działają współczesne państwa oraz jak idee i prądy kształtują społeczeństwa. Dzięki temu stanie się jednostką świadomą, a zdobyta wiedza otworzy przed nim szerokie perspektywy zawodowe. Adept zdobędzie wiedzę z zakresu nauk politycznych, dziennikarstwa i filozofii. Będzie potrafił zaprojektować i zorganizować badania diagnostyczne kampanii społecznych i politycznych oraz zmierzyć ich skuteczność. Zrealizuje skuteczne strategie marketingowe, zaprojektuje nowoczesne materiały reklamowe i wyborcze (plakaty, ulotki, spoty i materiały multimedialne) i dopasuje je do odbiorcy. Zbuduje odpowiedni wizerunek partii politycznych i polityków, będzie tworzyć i zarządzać markami politycznymi.

Dzięki temu absolwent przygotowany jest do pracy w:
• instytucjach publicznych,
• biurach poselskich i senatorskich,
• organizacjach politycznych,
• agencjach public relations,
• organach jednostek samorządu terytorialnego, w szczególności w obszarze
projektowania i realizacji kampanii społecznych i politycznych oraz projektowania
kampanii medialnych. Może także założyć własną firmę doradztwa i consultingu politycznego oraz wykonywać zawód rzecznika prasowego, analityka opinii publicznej, doradcy ds. wizerunku politycznego, kierownika i pracownika sztabów wyborczych, zajmować się coachingiem politycznym, być
trenerem w firmach szkoleniowych oraz king makerem.

Zapisz się na studia

O kierunku O kierunku

Kierunek prowadzony jest na studiach I stopnia w trybie stacjonarnym oraz niestacjonarnym. Doradztwo polityczne i publiczne należy do obszarów kształcenia w zakresie nauk społecznych. Przedmiot jest umiejscowiony zarówno w otoczeniu teoretycznym (niezbędna wiedza z zakresu nauk politycznych, dziennikarstwa, filozofii) jak i praktycznym. Doradztwo polityczne i publiczne łączy w sobie wiedzę ogólną, dotyczącą mechanizmów kierujących funkcjonowaniem współczesnych państw, idei i prądów umysłowych wpływających na kształtowanie społeczeństw, a tym samym powoływanych przez nie organizacji, a także praktyczne umiejętności przydatne przy konstruowaniu strategii komunikacyjnych oraz badaniu trendów politycznych.

Dlaczego warto u nas studiować? Dlaczego warto u nas studiować?

Doradztwo polityczne i publiczne to jedyny taki kierunek w ofercie polskich uczelni. Łączy wiedzę z zakresu nauk politycznych, dziennikarstwa i psychologii oraz praktyczne umiejętności autoprezentacji, pracy w zespole i występowania przed kamerą. W trakcie studiów poznasz m.in. zasady emisji głosu, techniki kreatywnego myślenia, podstawowe mechanizmy wpływu społecznego, sposoby badania opinii publicznej oraz mechanizmy rządzące wyborami i zachowaniami wyborców. Będziesz również samodzielnie projektować, przeprowadzać i prezentować wyniki badań. Dowiesz się też, jak stworzyć reklamę polityczną, jak dobrze wypaść w trakcie debaty oraz jak przekonująco komunikować się z różnymi grupami odbiorców (wyborcami, klientami i organizacjami pozarządowymi).

Wejdź na nasze social media i strony.

Facebook: https://www.facebook.com/doradztwopolityczneipubliczne

Instagram: https://www.instagram.com/doradztwo_polityczne/

Relacje ze spotkań z politykami, spoty i nagrania zrealizowane w trakcie zajęć: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7kQnIKh24k4WtFNPKo52Aj32QfT8Ricm

Co nas wyróżnia? Co nas wyróżnia?

Czym się wyróżniamy:

  • Jesteśmy jedynym takim kierunkiem w Polsce, który uczy polityki praktycznie.
  • Nie zależy nam na dużej liczbie studentów, tylko na wysokiej jakość studiów.
  • Podchodzimy indywidualnie do każdego studenta – nie jesteś dla nas anonimowy, znamy twoje zainteresowania i staramy ci się pomóc w rozwijaniu twoich pasji.
  • Zajęcia prowadzone są również przez praktyków (pracowników mediów i polityków).
  • Studenci w trakcie zajęć nie tylko zdobywają wiedzę, ale też praktyczne umiejętności (tworzenie spotów wyborczych, organizacja debat, występowanie przed kamerą, tworzenie profesjonalnych fotografii, prowadzenie rozmów politycznych, tworzenie podcastów).
  • Studia oferują wiele dodatkowych aktywności – spotkania z politykami, debaty polityczne, działalność w Kole Naukowym Doradztwa Politycznego (organizacja konferencji, studenckie projekty badawcze, publikacje studenckie, obozy naukowe), współpraca z innymi uniwersytetami oraz wyjazdy naukowe (również zagraniczne).
Gdzie i czego będziesz się uczy? Gdzie i czego będziesz się uczy?

Zajęcia odbywają się na kampusie w Katowicach, ul. Bankowa 11. Doradztwo polityczne i publiczne należy do obszarów kształcenia w zakresie nauk społecznych. Przedmiot jest umiejscowiony zarówno w otoczeniu teoretycznym (niezbędna wiedza z zakresu nauk politycznych, dziennikarstwa, filozofii) jak i praktycznym. Doradztwo polityczne i publiczne łączy w sobie wiedzę ogólną, dotyczącą mechanizmów kierujących funkcjonowaniem współczesnych państw, idei i prądów umysłowych wpływających na kształtowanie społeczeństw, a tym samym powoływanych przez nie organizacji, a także praktyczne umiejętności przydatne przy konstruowaniu strategii komunikacyjnych oraz badaniu trendów politycznych.

Praktyki i staże? Praktyki i staże?
Co robią nasi absolwenci? Co robią nasi absolwenci?

Gdzie pracują nasi absolwenci?

Nasi absolwenci z powodzeniem pracują w: instytucjach publicznych (m.in. w biurach poselskich i senatorskich), organizacjach pozarządowych, sztabach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich komitetów wyborczych. Zajmują się w nich: Public Relations, doradztwem politycznym i wizerunkowym, tworzeniem strategii marketingowych, obsługą mediów społecznościowych oraz planowaniem, koordynacją i realizacją działań marketingowych. Prowadzą również własne firmy zajmujące się doradztwem wizerunkowym.

Co potrafią nasi absolwenci?

Absolwenci po ukończeniu studiów potrafią:

  • myśleć kreatywnie, pracować w grupie i świadomie budować własny wizerunek;
  • budować wizerunek partii politycznych i polityków oraz tworzyć i zarządzać markami politycznymi;
  • samodzielnie projektować i organizować badania sprawdzające skuteczność kampanii społecznych i politycznych;
  • umiejętnie planować i realizować strategie marketingowe, oceniać profesjonalizm materiałów reklamowych i wyborczych oraz wybrać nośnik tych materiałów z uwzględnieniem odbiorcy docelowego (dokonywać segmentacji rynku).
Skontaktuj się z nami Skontaktuj się z nami

Kontakt z wydziałem

Wydział Nauk Społecznychul. Bankowa 11
40-007 Katowice
32 359 18 14https://us.edu.pl/wydzial/wnsaleksandra.galas@us.edu.pl
return to top