Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Nauk Społecznych
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Doradztwo polityczne i publiczne, studia I stopnia

Doradztwo polityczne i publiczne to jedyny taki kierunek w ofercie polskich uczelni. Łączy wiedzę z zakresu nauk politycznych, dziennikarstwa i psychologii oraz praktyczne umiejętności autoprezentacji, pracy w zespole i występowania przed kamerą. W trakcie studiów poznasz m.in. zasady emisji głosu, techniki kreatywnego myślenia, podstawowe mechanizmy wpływu społecznego, sposoby badania opinii publicznej oraz mechanizmy rządzące wyborami i zachowaniami wyborców. Będziesz również samodzielnie projektować, przeprowadzać i prezentować wyniki badań. Dowiesz się też, jak stworzyć reklamę polityczną, jak dobrze wypaść w trakcie debaty oraz jak przekonująco komunikować się z różnymi grupami odbiorców (wyborcami, klientami i organizacjami pozarządowymi).

 

Czym się wyróżniamy?

  • Jesteśmy jedynym takim kierunkiem w Polsce, który uczy polityki praktycznie.
  • Nie zależy nam na dużej liczbie studentów, tylko na wysokiej jakości studiów.
  • Podchodzimy indywidualnie do każdego studenta – nie jesteś dla nas anonimowy, znamy twoje zainteresowania i staramy ci się pomóc w rozwijaniu twoich pasji.
  • Zajęcia prowadzone są również przez praktyków (pracowników mediów i lokalnych polityków).
  • Studenci w trakcie zajęć nie tylko zdobywają wiedzę, ale też praktyczne umiejętności (tworzenie spotów wyborczych, organizacja debat, występowanie przed kamerą, fotografii, prowadzenie rozmów politycznych, tworzenie podcastów).
  • Studia oferują wiele dodatkowych aktywności – spotkania z politykami, debaty polityczne, działalność w Kole Naukowym Doradztwa Politycznego (organizacja konferencji, studenckie projekty badawcze, publikacje studenckie, obozy naukowe), współpraca z innymi uniwersytetami oraz wyjazdy naukowe (również zagraniczne).

 

Gdzie pracują nasi absolwenci?

Nasi absolwenci z powodzeniem pracują w: instytucjach publicznych (m.in. w biurach poselskich i senatorskich), organizacjach pozarządowych, sztabach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich komitetów wyborczych. Zajmują się w nich: Public Relations, doradztwem politycznym i wizerunkowym, tworzeniem strategii marketingowych, obsługą mediów społecznościowych oraz planowaniem, koordynacją i realizacją działań marketingowych. Prowadzą również własne firmy zajmujące się doradztwem wizerunkowym.

 

Co potrafią nasi absolwenci?

Absolwenci po ukończeniu studiów potrafią:

  • myśleć kreatywnie, pracować w grupie i świadomie budować własny wizerunek;
  • budować wizerunek partii politycznych i polityków oraz tworzyć i zarządzać markami politycznymi;
  • samodzielnie projektować i organizować badania sprawdzające skuteczność kampanii społecznych i politycznych;
  • umiejętnie planować i realizować strategie marketingowe, oceniać profesjonalizm materiałów reklamowych i wyborczych oraz wybrać nośnik tych materiałów z uwzględnieniem odbiorcy docelowego (dokonywać segmentacji rynku).

 

Jeszcze Cię nie przekonaliśmy? Chcesz poznać nas lepiej? Wejdź na nasze social media.

Facebook: https://www.facebook.com/doradztwopolityczneipubliczne

Instagram: https://www.instagram.com/doradztwo_polityczne/

Relacje ze spotkań z politykami, spoty i nagrania zrealizowane w trakcie zajęć: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7kQnIKh24k4WtFNPKo52Aj32QfT8Ricm

return to top