Szanowni Państwo,
W imieniu Komitetu Organizacyjnego serdecznie zapraszamy do udziału w 17. Międzynarodowej Konferencji Naukowej zatytułowanej „Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia na odległość” z podtytułem „E-learning i interaktywne uczenie się. Generatywna sztuczna inteligencja (GAI), Grywalizacja i technologie immersyjne (AR/VR) w praktyce i badaniach edukacyjnych” (www.dlcc.us.edu.pl) , która odbędzie się 15 i 16 października 2025 r. w Cieszynie.
Konferencję organizują Wydział Nauk o Edukacji i Sztuki Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie, Wydział Nauk Społecznych, Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych, Instytut Pedagogiki oraz Instytut Informatyki, wspólnie z partnerskimi uczelniami i stowarzyszeniami z Polski i 12 innych krajów.
Konferencja odbędzie się pod patronatem Rektora Uniwersytetu Śląskiego, prof. dr hab. Ryszard Koziołek oraz dziekani trzech wydziałów i dyrektorzy dwóch instytutów organizujących konferencję.
Językiem konferencji jest język angielski.
Materiały konferencyjne i prace autorów zostaną zrecenzowane i opublikowane w monografii naukowej zatytułowanej „E-learning & Interactive Learning. Generative Artificial Intelligence (GAI), Gamification and Immersive Technologies (AR/VR) in Educational Practice and Research” przez Springer Publishing House, indeksowanej w bazie Scopus.
Tom 15 (DLCC2023) serii E-learning został wcześniej przesłane do Clarivate, a proces oceny w celu indeksacji w WoS jest w toku. Wierzymy w pozytywne wyniki do końca tego roku.
Serię monografii E-learning (tom 1 (2009) – tom 15 (2023)) można znaleźć pod adresem:
https://us.edu.pl/wydzial/wsne/nauka-i-badania/serie-wydawnicze/seria-e-learning/
http://www.ig.studio-noa.pl/pubusc.html
Artykuły DLCC2024 zostały opublikowane w Springer Publishing Press:
Smyrnova-Trybulska, E., Chen, N.-S., Kommers, P. & Morze, N. (red.). E-Learning and Enhancing Soft Skills: Contemporary Models of Education in the Era of Artificial Intelligence. Springer Nature Switzerland DOI https://doi.org/10.1007/978-3-031-82243-8 ISBN 978-3-031-82242-1 https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-82243-8
Autorzy mogą również publikować swoje artykuły w International Journal of Research in E-learning (IJREL), który znajduje się na Ministerialnej Liście punktowanych czasopism naukowych – 70 punktów (2025), 100 (2023):
https://www.journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/about/submissions
To recenzowane czasopismo ma ISSN 2451-2583 (wersja drukowana) i ISSN 2543-6155 (wersja online), numery DOI i jest indeksowane w ponad 15 międzynarodowych naukowych bazach bibliometrycznych, w tym Erih Plus, Index Copernicus, DOAJ, EBSCO, MIAR i innych. Mamy nadzieję, że zostanie zaindeksowane w WoS w niedalekiej przyszłości. Wypełniony formularz oceny został przesłany do Clarivate pod koniec 2023 r.
Priorytet będą miały artykuły prezentujące wyniki badań empirycznych oraz te przygotowane przez międzynarodowe zespoły naukowców na podstawie badań porównawczych.
Formularz rejestracyjny jest dostępny na stronie:
https://formularze.us.edu.pl/dlcc2025
Ważne daty (https://dlcc.us.edu.pl/important-dates/):
25 czerwca 2025 r. – I termin składania formularzy rejestracyjnych, streszczeń, rozdziałów monografii (2025/2026) i artykułów IJREL (2025/2026). Opłata rejestracyjna jest wymagana.
Więcej szczegółowych informacji o konferencji można znaleźć na stronie konferencji:
https://dlcc.us.edu.pl/invitation/
https://www.facebook.com/DLCConference
Dziękuję bardzo za współpracę i zainteresowanie udziałem w konferencji DLCC2025. W razie pytań proszę o kontakt ze mną i Komitetem Organizacyjnym.
Dziękuję za współpracę i zainteresowanie wydarzeniem. W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą.
Z poważaniem,
Pozdrawiam serdecznie,
Eugenia Smyrnova-Trybulska
Koordynator konferencji DLCC2025