W przypadku wystąpienia szkody w okresie od 15.08.2021 – 14.08.2022 objętej ubezpieczeniem należy powiadomić, podając numer polisy COR218607:
INFOLINIA i zgłaszanie szkód:
WIENER TU S.A. Vienna Insurance Group
tel. 0048 22 741 39 70
w celu uzyskania gwarancji pokrycia kosztów należnych placówce medycznej z tytułu udzielonej pomocy lekarskiej, leczenia szpitalnego, innych objętych ubezpieczeniem kosztów(całodobowo)
tel.: 0048 22 469 69 69
w celu zgłoszenia szkody z ubezpieczenia NNW
Ubezpieczeniem zostaną automatycznie objęci studenci wyjeżdżający na krótkoterminowe wyjazdy za granicę (do 30 dni) na podstawie Wniosku o wyjazd za granicę – część WP – polecenie wyjazdu służbowego.
Studenci wyjeżdżający na podstawie Wniosku o wyjazd za granicę – część WS – skierowanie za granicę są zobowiązani do wykupienia ubezpieczenia kosztów leczenia we własnym zakresie.
Wszystkie osoby wyjeżdżające do krajów Unii Europejskiej oraz EFTA są zobowiązane do zaopatrzenia się w kartę EKUZ – Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego. Szczegółowe informacje na temat kart EKUZ można znaleźć na stronie Narodowego Funduszu Zdrowia.
Informacja dla ubezpieczonych przez UŚ:
- Suma ubezpieczenia: ubezpieczenie Kosztów Leczenia (KL) i Assistance do sumy 40.000 euro
- Zakres ubezpieczenia Kosztów Leczenia (KL) i Assistance:
- Ubezpieczenie obejmuje pełny całodobowy zakres ubezpieczenia.
- Ubezpieczenie obejmuje zdarzenia (Koszty Leczenia) i Assistance objęte ochroną ubezpieczeniową powstałe w okresie ubezpieczenia poza granicami RP na terenie całego świata.
- Ubezpieczenie obejmuje ochroną również zdarzenia powstałe podczas wykonywania pracy w ramach obowiązków służbowych lub wynikających z zakresu wymiany międzynarodowej.
- Ubezpieczenie obejmuje również zdarzenia powstałe podczas wykonywania czynności związanych z charakterem działalności grupy wyjeżdżających osób np. zespół tańca, orkiestra rozrywkowa, grupa teatralna itp.
- Ubezpieczenie obejmuje dodatkowo Koszty Leczenia wynikłe wskutek zaostrzenia lub powikłania choroby przewlekłej.
- ubezpieczenie obejmuje zdarzenia powstałe wskutek zakażenia koronawirusem w szczególności COVID 19, epidemii lub pandemii występującej w okresie ubezpieczenia. Ochrona ubezpieczeniowa obowiązuje niezależnie od stanu ogłoszonej pandemii lub epidemii.
- Przy ustalaniu wysokości należnego świadczenia nie będzie brany pod uwagę wiek ubezpieczonego.
- Zakres ubezpieczenia nie obejmuje sportów wysokiego ryzyka oraz wyczynowego uprawiania sportu a także sportów ekstremalnych i ekspedycji w obszary charakteryzujące się ekstremalnymi (niebezpiecznymi) warunkami terenowymi i klimatycznymi.
UWAGA!
Okres kwarantanny nie jest wyłączony z zakresu ubezpieczenia tj. ewentualne zachorowanie (w tym COVID-19) lub wypadek w okresie kwarantanny jest objęte ochroną ubezpieczeniową na standardowych zasadach (z uwzględnieniem zaostrzenia chorób przewlekłych).
Ewentualne koszty związane z kwarantanną np. zakwaterowanie i wyżywienie mogą być pokryte (zwrócone), ale w przypadku gdy najpierw wystąpi zachorowanie na COVID-19 i lekarz zaleci odbycie kwarantanny (w sytuacji gdy pobyt w szpitalu nie jest konieczny), do momentu powrotu do zdrowia lub powrotu do kraju w celu odbycia dalszego leczenia (o ile byłoby to wskazane i możliwe ze względu na stan zdrowia).
Jeżeli kwarantanna wynika z zaleceń prewencyjnych np. miejscowych władz bez wystąpienia zachorowania wówczas koszty kwarantanny nie zostaną pokryte (zwrócone).
3. Rodzaje świadczeń:
W ramach Kosztów Leczenia (KL) STU ERGO Hestia S.A. pokrywa następujące rodzaje świadczeń:
- konsultacje medyczne,
- pobyt w szpitalu, tj. leczenia, zabiegów i operacji, których przeprowadzenia z uwagi na wskazania życiowe albo wskazania nagłe lub pilne nie można było odłożyć do czasu powrotu ubezpieczonego do kraju,
- zabiegi ambulatoryjne, lekarstwa i środki opatrunkowe przepisane przez lekarza,
- badania pomocnicze zlecone przez lekarza (RTG,EKG,USG lub podstawowe badania laboratoryjne) niezbędne do rozpoznania lub leczenia choroby,
- koszty naprawy lub zakupu okularów, protez i innych środków pomocniczych wspomagających narządy ruchu,
- transport medyczny do przychodni lub szpitala z miejsca pobytu ubezpieczonego lub z miejsca wypadku,
- transport ubezpieczonego do innego szpitala, jeżeli placówka medyczna, w której ubezpieczony jest hospitalizowany nie zapewnia opieki medycznej dostosowanej do jego stanu zdrowia – decyzja należy do kompetencji Wykonawcy,
- transport do miejsca zakwaterowania ubezpieczonego po udzieleniu pomocy medycznej, o ile stan zdrowia ubezpieczonego uniemożliwia mu skorzystanie z konwencjonalnych środków transportu lokalnego lub transport medyczny został zlecony przez lekarza prowadzącego,
- transport zwłok ubezpieczonego do RP: jeżeli ubezpieczony – wskutek nieszczęśliwego wypadku, nagłego lub przewlekłego zachorowania objętego ochroną ubezpieczeniową – zmarł podczas podróży zagranicznej, Wykonawca organizuje i pokrywa koszty kremacji oraz transportu zwłok, lub urny z prochami do miejsca pogrzebu w RP, w tym koszty zakupu trumny lub urny.
- transport ubezpieczonego do RP:
- jeżeli stan zdrowia ubezpieczonego wskutek nieszczęśliwego wypadku, nagłego lub przewlekłego zachorowania objętego zakresem ochrony wymaga transportu do RP, Wykonawca organizuje i pokrywa koszty transportu ubezpieczonego do miejsca jego zamieszkania w RP albo placówki medycznej w RP. Transport do RP przysługuje ubezpieczonemu wówczas, gdy z uwagi na jego stan zdrowia uprzedni przewidziany środek transportu nie może być wykorzystany. Transport do miejsca zamieszkania w RP albo do placówki medycznej w RP dokonywany jest po udzieleniu poszkodowanemu niezbędnej pomocy medycznej umożliwiającej kontynuowanie leczenia w RP,
- odbywa się dostosowanym do jego stanu zdrowia środkiem transportu,
- o konieczności, możliwości i sposobie transportu ubezpieczonego do miejsca zamieszkania w RP albo placówki medycznej w RP decydują lekarze Wykonawcy po uprzednich konsultacjach z lekarzem prowadzącym leczenie i w oparciu o dokumentację medyczną,
W ramach sumy ubezpieczenia Assistance zawarte są następujące świadczenia:
- Opóźnienie środka transportu: w razie udokumentowanego opóźnienia (np. pisemne potwierdzenie od przewoźnika) środka transportu (samolot, pociąg, autokar, prom itp.) co najmniej o 5 godzin w trakcie podróży, Wykonawca zwraca na podstawie rachunków lub faktur itp. niezbędne wydatki poniesione na zakup wyżywienia i noclegu (o ile nie zostały pokryte przez przewoźnika). Limit na zdarzenie 500,-PLN.
- Koszty poszukiwań i ratownictwa: w przypadku zaginięcia ubezpieczonego w czasie podróży w okresie ubezpieczenia Wykonawca pokrywa koszty jego poszukiwań w górach, na lądzie i wodzie prowadzonych przez wyspecjalizowane jednostki ratownictwa oraz koszty udzielenia pomocy medycznej na miejscu zdarzenia a także koszty transportu ubezpieczonego z miejsca zdarzenia do najbliższej placówki medycznej. Limit na zdarzenie: 12.000,-EURO.
- Niezbędne usługi opiekuńcze: w przypadku wystąpienia zdarzenia objętego zakresem ubezpieczenia Wykonawca organizuje i pokrywa podstawowe usługi opiekuńcze m.in.
a) usługi informacyjne w tym przekazywanie wiadomości do osoby bliskiej ubezpieczonemu,
b) dostarczenie niezbędnych przedmiotów osobistego użytku,
c) organizacja i pokrycie kosztów pobytu ubezpieczonego z wyżywieniem na czas rekonwalescencji lub po zakończeniu leczenia o ile transport jest niemożliwy do zrealizowania. Limit na zdarzenie do 100,-EURO na dobę i nie więcej niż 10 dób,
d) wizyta osoby bliskiej: jeżeli w następstwie zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową ubezpieczony jest hospitalizowany przez okres przekraczający 7 dni i nie towarzyszy mu w podróży żadna pełnoletnia osoba bliska, Wykonawca organizuje i pokrywa koszty transportu w obydwie strony dla jednej osoby bliskiej wskazanej przez ubezpieczonego wraz z kosztami pobytu ww. osoby. Limit na zdarzenie do 100,-EURO na dobę i nie więcej niż 10 dób (dotyczy pobytu osoby bliskiej),
e) wcześniejszy powrót do kraju: jeżeli ubezpieczony zmuszony jest do nagłego, wcześniejszego powrotu do domu, a pierwotnie przewidziany środek transportu nie może być wykorzystany, Wykonawca organizuje i pokrywa koszty transportu ubezpieczonego. Usługa ta jest świadczona tylko w przypadku: a) nieszczęśliwego wypadku lub ciężkiej choroby osoby bliskiej ubezpieczonemu pod warunkiem, że obecność ubezpieczonego jest niezbędna celem zapewnienia opieki b) śmierci osoby bliskiej ubezpieczonego, b) wystąpienia szkody w domu ubezpieczonego powstałej w wyniku kradzieży z włamaniem lub zdarzenia losowego, pod warunkiem niezbędnej obecności ubezpieczonego celem dokonania czynności prawnych i administracyjnych,
f) kontynuacja podróży służbowej: jeżeli stan zdrowia ubezpieczonego uległ poprawie Wykonawca organizuje i pokrywa koszty transportu ubezpieczonego z miejsca zdarzenia do następnego miejsca planowanej podróży służbowej.
Dodatkowe informacje dotyczące ubezpieczenia można uzyskać:
- Alina Patejuk (alina.patejuk@ergohestia.pl) STU ERGO Hestia S.A. Przedstawicielstwo Korporacyjne w Warszawie Zespół Ubezpieczeń w Lublinie Aleja Kraśnicka 31; 20-718 Lublin; tel.: (081) 524 55 00 lub (081) 524 55 74
- Dział Współpracy z Zagranicą / Biuro Rozliczeń Mobilności Międzynarodowych, Uniwersytet Śląski w Katowicach tel.: (032) 359 18 68, (032) 359 14 00
- Leonard Pilipczuk Firma Brokerska „Mentor” S.A. Przedstawicielstwo w Lublinie tel./fax.: (081) 533 39 32
Formalności związane z objęciem ochroną ubezpieczeniową Kosztów Leczenia i Assistance osób delegowanych/kierowanych z Uniwersytetu Śląskiego za granicę odbywają się przy okazji załatwiania dokumentacji wyjazdowej w Dziale Współpracy z Zagranicą Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.