Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Szkoła Doktorska
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Ocena komisji ewaluacyjnej po pierwszym roku

  1. Doktoranci przez pierwszy rok kształcenia, pod opieką promotora, przygotowują Indywidualny plan badawczy (dalej jako IPB, zobacz więcej: Indywidualny plan badawczy) i składają go w Szkole Doktorskiej (dalej jako SD) do 30 września (to termin złożenia finalnego dokumentu, IPB wstępnie jest składany koordynatorowi już 30 czerwca).
  2. Plan jest sprawdzany przez koordynatorów obszarowych w SD i zatwierdzany przez dziekana.
  3. Doktoranci składają sprawozdanie z realizacji IPB w pierwszym roku kształcenia.
  4. IPB są skanowane i przesyłane komisji ewaluacyjnej.
  5. Po otrzymaniu dokumentów przewodniczący komisji ewaluacyjnej kontaktuje się z pozostałymi członkami komisji i ustala termin posiedzenia. Po zakończeniu posiedzenia przewodniczący ustala z pozostałymi członkami treść protokołu i wypełnia go za pomocą formularza online (wzór formularza dostarcza biuro SD).

Tryb pracy komisji

  1. Posiedzenia odbywają się zdalnie nie później niż do 31 stycznia danego roku akademickiego, w którym doktorant kontynuuje kształcenie po złożeniu IPB. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący komisji może przesunąć termin posiedzenia komisji, jednak nie później niż do 15 lutego. O przesunięciu terminu przewodniczący informuje biuro SD (szkola.doktorska@us.edu.pl).
  2. Przewodniczący komisji ustala w porozumieniu z pozostałymi członkami termin spotkania i przygotowuje spotkanie online.
  3. W posiedzeniu komisji biorą udział wszyscy członkowie. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się nieobecność jednej osoby, która powinna najpóźniej do dnia posiedzenia komisji dostarczyć pisemną opinię zawierającą opinię na temat IPB. Obecność przewodniczącego komisji na posiedzeniu jest obligatoryjna.
  4. Na zaproszenie przewodniczącego komisji w posiedzeniu komisji lub w jego części mogą wziąć udział doktorant lub promotor.
  5. Decyzje komisji podejmowane są bezwzględną większością głosów.
  6. Po zakończeniu prac komisji przewodniczący przygotowuje protokół w postaci formularza elektronicznego (link na dole strony), w treści uzgodnionej z pozostałymi członkami komisji.
  7. Po wypełnieniu i przesłaniu formularza protokołu przewodniczący otrzymuje plik pdf na podany w formularzu adres e-mail. Następnie przewodniczący przesyła ten plik do doktoranta, promotora, tym samym informując ich o wyniku ewaluacji.
  8. Od decyzji komisji przysługuje odwołanie do dziekana SD.

Zadania komisji

Komisja ewaluacyjna opiniuje indywidualny plan badawczy doktoranta i może zaproponować zmiany.

Opinia może być pozytywna, warunkowo pozytywna albo negatywna. Jeśli opinia jest warunkowa, komisja wyznacza doktorantowi określone zadania wraz z terminem ich realizacji. Po tym terminie komisja spotyka się z doktorantem i ponownie opiniuje IPB.

Należy przyjąć, że pozytywna opinia jest akceptacją IPB w przedstawionej formie. Komisja może, pomimo pozytywnej opinii, sugerować doktorantowi zmiany w IPB, ale ich wprowadzenie pozostaje wtedy wyłącznie decyzją doktoranta i promotora.

Opinia negatywna jest podstawą dla Dziekana Szkoły Doktorskiej do wszczęcia postępowania o skreślenie doktoranta.

Podstawa prawna

Regulamin Szkoły Doktorskiej obowiązujący od 1 października 2024 – link

return to top