Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Szkoła Doktorska
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Seminarium doktorskie i tutoring

Zajęcia indywidualne (seminarium, tutoring) realizowane są zgodnie ze zgłoszeniami. O formie zajęć i kryteriach zaliczenia decydują wspólnie prowadzący i doktorant.

Jeżeli coś wymaga poprawy w USOS – zgłoś to do biura SD.

Jeżeli rozpoczynasz współpracę z tutorem spoza Uniwersytetu Śląskiego – poinformuj biuro o termiach pracy i zapytaj o podpisanie umowy.

Kontakt w obu sprawach: Agnieszka Filipowska

Więcej na temat tutoringu: tutoring ekspercki w Szkole Doktorskiej

img

Etyka badań

zajęcia obowiązkowe na I roku, 15 godzin, 2 ECTS

koordynator: dr hab. Monika Jagielska, prof. UŚ

prowadzący: dr hab. Monika Jagielska, prof. UŚ, dr hab. Mariusz Jagielski, prof. UŚ, mgr Natalia Galica

cykl zajęć: 4 spotkania obowiązkowe, 3 terminy konsultacji, zaliczenie, całość zajęć prowadzona zdalnie

  • grupa 1 – obszar: nauki ścisłe i przyrodnicze oraz inżynieryjno-techniczne – środa od 2 marca, godz. 11:30-13:00
  • grupa 2 – obszary: nauki humanistyczne i nauki społeczne – środa od 2 marca, godz. 13:45-15:15
  • grupa 3 – obszary: nauki humanistyczne i nauki społeczne – środa od 2 marca, godz. 17:15-18:45
  • grupa 4 – obszary: nauki humanistyczne i nauki społeczne – czwartek od 3 marca, godz. 13:45-15:15
  • grupa 5 – grupa anglojęzyczna – czwartek od 3 marca, godz. 15:30-17:00
  • grupa 6 – obszar: nauki ścisłe i przyrodnicze oraz inżynieryjno-techniczne – czwartek od 3 marca, godz. 17:15-18:45
img

Planowanie kariery naukowej i rozwój osobisty

Warsztaty – 15 godzin, 2 ECTS

Zajęcia składają się z dwóch części – obowiązkowej części warsztatowej i otwartej części wykładowej

Część warsztatowa – rejestracja od 31 stycznia godz. 19:00 – zajęcia w grupach w ramach obszarów:

Obszar nauk ścisłych i przyrodniczych oraz inżynieryjno-technicznych

  1. Grupa po polsku (limit: 25 osób, USOS- gr. 1)
    • dr hab. Jakub Spiechowicz, prof. UŚ – czwartek 3 i 10 marca 15:30-17:30
    • prof. dr hab. Michał Zatoń – czwartek 17, 24 marca 14:30-17:00, 31 marca 15:30-18:00
  2. Grupa po angielsku (limit: 20 osób, USOS – gr. 2)
    • dr hab. Jakub Spiechowicz, prof. UŚ – czwartek 3 i 10 marca 10:00-12:30
    • prof. dr hab. Michał Zatoń – czwartek 17, 24 i 31 marca 10:00-12:30

Obszar nauk humanistycznych, teologicznych i sztuki

  1. Grupa po polsku (USOS – grupa 3)
    • dr hab Michał Kłosiński, prof. UŚ – wtorki od 1 marca, 16:00-18:15, zdalnie (5 spotkań)
  2. Grupa po angielsku (USOS – grupa 4)
    • prof. dr hab. Przemysław Marciniak – czwartki od 3 marca (terminy: 3.03., 17.03, 31.03, 7.04, 21.04), 17.15-19.30, zdalnie

Obszar nauk społecznych

  1. Grupa po polsku (USOS – grupa 5)
    • dr hab. Miron Lakomy, prof. UŚ – wtorek 1 marca godz. 8:45-12:50, online
    • dr hab. Agnieszka Turska-Kawa, prof. UŚ – czwartek 3 marca 9:30-13:00, na miejscu – Bankowa 14
    • prof. dr hab. Michał Zatoń – wtorek 15 marca 9.15-13:15, Bankowa 14
  2. Grupa 2 po polsku (USOS – grupa 6)
    • dr hab. Miron Lakomy, prof. UŚ – wtorek 8 marca godz. 8:45-12:50, online
    • dr hab. Agnieszka Turska-Kawa, prof. UŚ – czwartek 10 marca 9:30-13:00, na miejscu – Bankowa 14
    • prof. dr hab. Michał Zatoń – wtorek 22 marca 9.15-13:15, Bankowa 14

Cześć wykładowa – wykłady otwarte badaczy posiadających interesujące doświadczenie w ramach swojego rozwoju naukowego

  • informacje wkrótce
img

Przygotowanie i realizacja projektu badawczego

36 godzin, 5 ECTS

Zajęcia przygotowujące do złożenia wniosku o finansowanie projektu badawczego. Zaliczeniem zajęć jest złożenie wniosku – do końca drugiego roku kształcenia.

Zajęcia złożone z trzech elementów:

  1. Wykłady informacyjne – Dział Projektów
  2. Warsztaty ze specjalistami wspierającymi przygotowanie wniosku
  3. Konsultacje

Wykład informacyjne – Dział Projektów:

  • zagraniczne i polskie źródła finansowania projektów badawczych – dr Emilia Rekosz-Cebula (termin zostanie podany)
  • obsługa panelu w systemie OSF OPI – mgr Karolina Habdas

Warsztaty – oddzielne dla poszczególnych obszarów i dyscyplin.

Rejestracja na warsztat od 31 stycznia godz. 19:00. Rejestracja obejmuje wszystkich doktorantów I roku, ale doktoranci obszaru nauk ścisłych są w założeniu przypisani do konkretnych prowadzących – prosimy o potwierdzenie tego wyboru przez rejestrację.

  1. nauki chemiczne – dr hab. Rafał Podeszwa, prof. UŚ (termin – wkrótce)
  2. nauki fizyczne, matematyka, informatyka, inżynieria materiałowa – prof. dr hab. Marian Paluch
  3. nauki o Ziemi i środowisku – prof. dr hab. Michał Zatoń (czwartki od 31 marca, 13:15-15:30)
  4. nauki biologiczne – dr hab. Damian Gruszka, prof. UŚ – wtorek od 15 marca, 13:00-15:15
  5. nauki humanistyczne – dr Maciej Stanek – wtorek od 15 marca 11:30-13:45, Bankowa 14, sala 410
  6. nauki humanistyczne – dr Maciej Stanek – wtorek od 15 marca 14:30-16:45, Bankowa 14, sala 410
  7. nauki społeczne i nauki humanistyczne (językoznawstwo) – dr Dorota Kiebzak-Mandera – czwartek od 3 marca 13:45-15:15, Bankowa 14, sala 410
  8. nauki społeczne i nauki humanistyczne (językoznawstwo) – dr Dorota Kiebzak-Mandera – czwartek od 3 marca 15:30-17:00, Bankowa 14, sala 410
  9. nauki społeczne i nauki humanistyczne (językoznawstwo) – dr Dorota Kiebzak-Mandera – czwartek od 3 marca 17:15-18:45, Bankowa 14, sala 410

Konsultacje – informacje wkrótce

img

Lektorat języka angielskiego

zajęcia dodatkowe (nieobowiązkowe), 2 ECTS

Kontynuacja zajęć z pierwszego semestru.
img
return to top