Ocena komisji ewaluacyjnej po pierwszym roku
- Doktoranci przez pierwszy rok kształcenia, pod opieką promotora, przygotowują Indywidualny plan badawczy (dalej jako IPB, zobacz więcej: Indywidualny plan badawczy) i składają go w Szkole Doktorskiej (dalej jako SD) do 30 września (to termin złożenia finalnego dokumentu, IPB wstępnie jest składany koordynatorowi już 30 czerwca).
- Plan jest sprawdzany przez koordynatorów obszarowych w SD i zatwierdzany przez dziekana.
- Doktoranci składają sprawozdanie z realizacji IPB w pierwszym roku kształcenia.
- IPB są skanowane i przesyłane komisji ewaluacyjnej.
- Po otrzymaniu dokumentów przewodniczący komisji ewaluacyjnej kontaktuje się z pozostałymi członkami komisji i ustala termin posiedzenia. Po zakończeniu posiedzenia przewodniczący ustala z pozostałymi członkami treść protokołu i wypełnia go za pomocą formularza online (wzór formularza dostarcza biuro SD).
Tryb pracy komisji
- Posiedzenia odbywają się zdalnie nie później niż do 20 grudnia danego roku akademickiego, w którym doktorant kontynuuje kształcenie po złożeniu IPB. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący komisji może przesunąć termin posiedzenia komisji, jednak nie później niż do 15 stycznia. O przesunięciu terminu przewodniczący informuje biuro SD (szkola.doktorska@us.edu.pl).
- Przewodniczący komisji ustala w porozumieniu z pozostałymi członkami termin spotkania i przygotowuje spotkanie online.
- W posiedzeniu komisji biorą udział wszyscy członkowie. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się nieobecność jednej osoby, która powinna najpóźniej do dnia posiedzenia komisji dostarczyć pisemną opinię zawierającą opinię na temat IPB. Obecność przewodniczącego komisji na posiedzeniu jest obligatoryjna.
- Na zaproszenie przewodniczącego komisji w posiedzeniu komisji lub w jego części mogą wziąć udział doktorant lub promotor.
- Decyzje komisji podejmowane są bezwzględną większością głosów.
- Po zakończeniu prac komisji przewodniczący przygotowuje protokół w postaci formularza elektronicznego (link na dole strony), w treści uzgodnionej z pozostałymi członkami komisji.
- Po wypełnieniu i przesłaniu formularza protokołu przewodniczący otrzymuje plik pdf na podany w formularzu adres e-mail. Następnie przewodniczący przesyła ten plik do doktoranta, promotora, tym samym informując ich o wyniku ewaluacji.
- Od decyzji komisji przysługuje odwołanie do dziekana SD.
Zadania komisji
Komisja ewaluacyjna opiniuje indywidualny plan badawczy doktoranta i może zaproponować zmiany.
Opinia może być pozytywna, warunkowo pozytywna albo negatywna. Jeśli opinia jest warunkowa, komisja wyznacza doktorantowi określone zadania wraz z terminem ich realizacji. Po tym terminie komisja spotyka się z doktorantem i ponownie opiniuje IPB.
Należy przyjąć, że pozytywna opinia jest akceptacją IPB w przedstawionej formie. Komisja może, pomimo pozytywnej opinii, sugerować doktorantowi zmiany w IPB, ale ich wprowadzenie pozostaje wtedy wyłącznie decyzją doktoranta i promotora.
Opinia negatywna jest podstawą dla Dziekana Szkoły Doktorskiej do wszczęcia postępowania o skreślenie doktoranta.
Podstawa prawna
Regulamin Szkoły Doktorskiej obowiązujący od 1 października 2024 – link