Informacja w sprawie trybu ubiegania się o stypendium ministra na rok akademicki 2020/21 dla studentów
- Student, który zamierza ubiegać się o stypendium ministra na rok ak. 2020/21 zobowiązany jest do uzyskania pozytywnej rekomendacji dziekana swojego wydziału.
- W tym celu student składa do Dziekana Wydziału za pośrednictwem dziekanatu pisemne „Zgłoszenie kandydatury do stypendium ministra na rok ak. 2020/21” (w wersji papierowej) wg załączonego wzoru – do dnia 2 października br. Do zgłoszenia student załącza dokumentację osiągnięć.
Wykaz pracowników dziekanatu u których student składa swoje zgłoszenie:
Wydział Humanistyczny: Marta Klimek (Katowice), Małgorzata Barglik (Sosnowiec)
Każdy z wymienionych pracowników przed przedłożeniem Zgłoszenia kandydatury do Dziekana potwierdza status studenta, jego dane osobowe, zaliczenie roku oraz wpis na kolejny rok studiów.
- Dziekan Wydziału udzielając studentowi rekomendacji zobowiązany jest do merytorycznej oceny osiągnięć przedstawionych przez studenta oraz prawidłowości dokumentacji zgodnie ze wskazanym Rozporządzeniem MNiSW. W procesie merytorycznej oceny osiągnięć Dziekan może zasięgnąć opinii np. Dyrektora Instytutu, Dyrektora Kierunku lub innych naukowców uznanych w danej dziedzinie za ekspertów.
- Dziekan po zapoznaniu się ze „Zgłoszeniem kandydatury do stypendium ministra na rok ak. 2020/21” oraz przedstawioną dokumentacją zobowiązany jest do wydania opinii – czy przedstawione przez studenta osiągnięcia mają charakter znaczący oraz są związane z odbywanymi przez niego studiami (z wyłączeniem osiągnięć sportowych). W przypadku gdy przedstawione przez studenta osiągnięcia nie będą zgodne z katalogiem znaczących osiągnięć o których mowa w cyt. Rozporządzeniu lub nie będą związane ze studiami rekomendacja Dziekana może być negatywna.
- Dziekan jest zobowiązany wydać studentowi rekomendację – do 8 października br.
- Student, który uzyskał od Dziekana pozytywną rekomendacją zgłasza się do Biura Studenckich Spraw Socjalnych w celu uruchomienia wniosku stypendialnego w systemie ZSUN/OSF przez koordynatora uczelnianego, który rejestruje się w systemie jak „redaktor wniosków”.
- Koordynatorami uczelni wyznaczonymi przez Rektora są pracownicy Biura Studenckich Spraw Socjalnych: Dorota Pytka i Agnieszka Cichoń – tel. 032 359/20-46.
- Podczas osobistej wizyty studenta w BSSS (zaleca się wcześniejsze umówienie telefoniczne) koordynator tworzy w systemie wniosek dla studenta przypisując mu rolę „redaktora pomocniczego”.
- Student po otrzymaniu od koordynatora loginu i hasła do systemu OSF edytuje swój wniosek w tym dane osobowe, opis osiągnięć oraz załączniki. Po zakończeniu edycji wniosku student zawiadamia koordynatora. Ostateczny termin edycji wniosku upływa w nieprzekraczalnym terminie – 16 października br.
- Koordynator dokonuje sprawdzenia wniosku studenta pod względem formalnym, przedkłada go do podpisu Rektorowi oraz przesyła do Ministerstwa.