Zadania doktorantów po zakończeniu trzeciego roku kształcenia
- Doktoranci kończący trzeci rok kształcenia przygotowują sprawozdanie z realizacji programu kształcenia i Indywidualnego planu badawczego (IPB) według wzoru udostępnionego na stronie internetowej Szkoły Doktorskiej (dalej SD). Link: https://us.edu.pl/szkola-doktorska/indywidualny-plan-badawczy/indywidualny-plan-badawczy-2019-2020/
- Załącznikami do sprawozdania są publikacje i inne dzieła podlegające ewaluacji – zarówno opublikowane jak i złożone do druku – oraz merytoryczne treści (np. sprawozdania) dotyczące stażów, współpracy itp.
- Sprawozdanie należy złożyć do biura SD do 30 września danego roku:
- w wersji oryginalnej (podpisanej certyfikatem na szkola.doktorska@us.edu.pl lub odręcznie do biura SD) – bez załączników ORAZ
- w wersji elektronicznej (w formie pliku pdf, bez podpisów lub z podpisem elektronicznym) – z załącznikami.
- Sposób dostarczenia wersji elektronicznej
- wszystkie pliki – sprawozdanie i załączniki należy zatytułować według schematu: Nazwisko_Imię_nazwa_pliku (np. Kowalski_Jan_sprawozdanie_2021, tytuł publikacji) – Uwaga – pliki nazwane inaczej nie będą brane pod uwagę)
- wszystkie pliki należy wgrać na dysk poprzez link: https://ssd.us.edu.pl/index.php/s/U5QFDODE6ypkVf2
Rola biura Szkoły Doktorskiej w ewaluacji doktorantów po trzecim roku
- Biuro SD weryfikuje zamknięcie roku akademickiego przez doktoranta po złożeniu przez niego sprawozdania oryginalnie podpisanego.
- Biuro SD kompletuje dokumenty i przekazuje je komisji ewaluacyjnej wraz z instrukcją dotyczącą dalszego postępowania. Do wiadomości dodani zostają doktoranci i promotorzy.
- Uwaga – biuro nie weryfikuje dostarczonych dokumentów.
Tryb pracy komisji ewaluacyjnej
- Posiedzenia odbywają się zdalnie nie później niż do 31 stycznia 2023 roku.
- Za organizację zdalnego posiedzenia (ustalenie terminu, przygotowanie połączenia) odpowiedzialny jest przewodniczący komisji.
- W posiedzeniu komisji biorą udział wszyscy członkowie. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się nieobecność jednego członka komisji, który powinien najpóźniej do dnia posiedzenia komisji dostarczyć pisemną opinię zawierającą ocenę sprawozdania. Obecność przewodniczącego komisji na posiedzeniu jest obligatoryjna.
- Na zaproszenie przewodniczącego komisji w posiedzeniu lub w jego części mogą wziąć udział doktorant lub promotor.
- Decyzje komisji podejmowane są bezwzględną większością głosów.
- Po zakończeniu prac komisji przewodniczący przygotowuje protokół, wypełniając formularz zamieszczony poniżej. Pdf wygenerowany po wypełnieniu formularza przewodniczący przesyła doktorantowi i promotorowi.
Zadania komisji
- Komisja ewaluacyjna ocenia postępy pracy badawczej doktoranta na podstawie sprawozdania z realizacji IPB.
- Ocena może być pozytywna, warunkowo pozytywna albo negatywna. Jeśli ocena jest warunkowo pozytywna, komisja wyznacza doktorantowi określone zadania wraz z terminem ich realizacji. Po tym terminie komisja spotyka się z doktorantem i ponownie ocenia jego postępy.
- Ocena negatywna jest podstawą do skreślenia doktoranta.
Podstawa prawna
- Regulamin Szkoły Doktorskiej obowiązujący od 1 października 2022 – link
- Zarządzenie nr 6 dziekana SD z dnia 28 lipca 2022 – ocena postępów pracy badawczej po III roku
- zarządzenie nr 10 – zmieniające zarządzenie nr 6 – ocena postępów pracy badawczej po III roku