Odpowiedzi na najczęściej poruszane przez kandydatów kwestie
- Do 10 lipca do końca dnia macie Państwo wgrać wszystkie dokumenty, z wyjątkiem potwierdzenia posiadania tytułu magistra lub równoważnego. Dyplom lub potwierdzenie uzyskania tytułu (zaświadczenie z dziekanatu) możecie Państwo wgrać do IRK do 26 lipca do godz. 12:00. Jeżeli jednak macie Państwo zagraniczny (inni niż polski) dyplom, prosimy o wgranie go wcześniej, ze względu na dłuższą procedurę.
- Wnioski o przedłużenie terminu złożenia dyplomu dotyczą tylko braku obrony, a nie braku wydanego dyplomu – jeżeli macie Państwo zaświadczenie z dziekanatu, to wystarczy, należy je wgrać w miejsce dyplomu (dotyczy dyplomów wydanych w Polsce). Takie wnioski będą rozpatrywane pozytywnie tylko w przypadku uzasadnienia związanego z zamknięciem uczelni z powodów epidemicznych, które faktycznie uniemożliwiło przygotowanie rozprawy doktorskiej (np. brak dostępu do infrastruktury badawczej).
- System IRK nie ma przycisku „wyślij aplikację” – po prostu wgrywacie Państwo potrzebne dokumenty. Zwracam uwagę, że wgranie dokumentu polega na wybraniu dokumentu z dysku a potem kliknięciu „Wgraj”. Warto sprawdzić, czy dokument się zapisał.
- Na etapie rejestracji nic nie trzeba drukować, etap „Wydrukuj dokumenty” proszę pominąć – będzie istotny dopiero przy zapisach, na razie nie działa.
- Do 10 lipca należy też dokonać opłaty rekrutacyjnej. Podkreślamy, że w rekrutacji wezmą udział tylko te osoby, które wniosą opłatę. Brak opłaty w systemie sprawia, że nie zajmujemy się aplikacją (nie weryfikujemy formalnej poprawności, nie przekazujemy dokumentów do oceny). Osobom, które dopiero będą to robić sugerujemy użycie dostępnej w systemie płatności online – wtedy wpłata szybciej się zaksięguje. Brak widocznej opłaty w systemie jeszcze Państwa nie eliminuje – czasem opłata księguje się kilka dni, ale nie rozpoczniemy pracy z Państwa dokumentami dopóki opłata się nie zaksięguje. Otrzymacie tylko Państwo wiadomość o braku opłaty i wezwaniu do natychmiastowego uzupełnienia.
- W poniedziałek będziemy weryfikować poprawność formalną dokumentów. Jeżeli zauważymy jakieś braki – wezwiemy do uzupełnienia, ale czasu będzie bardzo niewiele (jeden lub dwa dni).
- Duża część z Państwa nie wypełniła formularza dodatkowych informacji znajdującego się w sekcji „Uzupełnij i wgraj dokumenty” – na samym dole strony. Jest to jeden z obowiązkowych elementów, który na dodatek bardzo ułatwia nam pracę z Państwa dokumentami – prosimy żeby to zrobić.
- W miejscu „Dokumenty potwierdzające osiągnięcia kandydata”, jak z resztą w każde miejsce, można wgrać tylko jeden plik pdf – jeżeli macie Państwo więcej dokumentów, należy je połączyć w jeden plik (narzędzia do tego są dostępne za darmo w internecie).
- Należy sprawdzić, czy wgrane przez Państwa zdjęcie zostało zaakceptowane – przyjmujemy tylko zdjęcia spełniające warunki zdjęcia paszportowego. Jeżeli zdjęcie zostało odrzucone, należy wgrać inne (jak powinno wyglądać zdjęcie do paszportu: https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu). Poprawne zdjęcie musi być wgrane najpóźniej do końca postępowania rekrutacyjnego – bez niego, tak jak bez numeru ORCID, nie przyjmiemy Państwa do Szkoły Doktorskiej.
Powyższa lista może być rozszerzana.