Interdyscyplinarny zespół badaczek i badaczy z pedagogiki i psychologii, opublikował wyniki badań w międzynarodowym czasopiśmie Child Indicators Research o dużym prestiżu dla obszaru badań w zakresie monitorowania praw dziecka i dobrym IF (2.420). Publikacja artykułu realizowana była w ramach konkursu wewnętrznego w Uniwersytecie Śląskim – „Swoboda badań”.
Artykuł pt. „Subjective Well‐Being of Primary and Secondary School Students During the COVID‐19 Pandemic: A Latent Profile Analysis” ukazuje zróżnicowane wzorce satysfakcji z różnych obszarów życia wśród dzieci i młodych ludzi, oraz ich predyktory. Badania projektowane były od czerwca 2020 roku i zrealizowane na dużej próbie dzieci i młodzieży (ponad 4500 uczestników uczniów szkól podstawowych i ponadpodstawowych w wybranych gminach w województwie śląskim, z którymi Uniwersytet Śląski poprzez Instytut Pedagogiki zawarł umowy o współpracy badawczej). Badania przeprowadzono na przełomie 2020/2021, podczas II fali pandemii COVID-19.
Publikacja jest dostępna pod linkiem: https://rdcu.be/cQoSq