Nakładem Wydawnictwa Adam Marszałek ukazał się dwutomowy Leksykon terminów medialnych opracowany pod redakcją naukową: prof. dr. hab. Kazimierza Wolnego-Zmorzyńskiego, dr hab. Krystyny Doktorowicz, prof. UŚ, dr. Pawła Płanety i dr. hab. Ryszarda Filasa.
Zgodnie z tytułem, opracowanie zawiera alfabetycznie ułożony zbiór istotnych dla funkcjonowania mediów terminów, opatrzonych krótkimi zwykle komentarzami wyjaśniającymi. Ich lektura dowodnie pokazuje, jak skomplikowany jest proces komunikowania, z jak wielu technologii korzysta, jakie są powiązania pomiędzy filozofią, etyką, psychologią a przekazem medialnym.
Autorzy poszczególnych haseł oferują czytelnikowi obszerny przegląd pojęć, mających znaczenie objaśniające nie tylko dla osób związanych z mediami. Każdy, kto „Leksykon terminów medialnych” weźmie do ręki, znajdzie wyjaśnienie zwrotów przydatnych w zrozumieniu otaczającej rzeczywistości. Opracowanie ma bowiem znacznie szerszy walor edukacyjny, nie ograniczający się do tytułowego zakresu.
Elektroniczna wersja: