Komunikacja cyfrowa
ROK I
Termin rejestracji: 3.10.2024 od godz. 16:00 – 17.10.2024 do godz. 23:59
Rejestracja na przedmioty obowiązkowe: W1-S1KC-OB1-24/25Z
Początek: godzina 16:00
- Błędy i bariery w komunikacji – ĆW /2 grupy/
- Fundraising i pozyskiwanie funduszy – ĆW /2 grupy/
- Humanistyka cyfrowa – W, ĆW /2 grupy/
- Język w zachowaniach społecznych – ĆW /2 grupy/
- Komunikacja międzykulturowa – ĆW /2 grupy/
- Media społecznościowe – ĆW /2 grupy/
- Wprowadzenie do informatyki – ĆW /4 grupy/
- Wprowadzenie do programowania – ĆW /4 grupy/
- Zróżnicowanie przestrzeni komunikacyjnej – W, ĆW /2 grupy/
ROK II
Termin rejestracji: 30.09.2024 od godz. 17:00 – 14.10.2024 do godz. 23:59
Rejestracja na przedmioty fakultatywne (w tym semestrze jeden wspólny wykład): W1-S1KC-FK3-24/25Z
Początek: godzina 17:00
- Wiedza o współczesnym świecie 1 (W)
Rejestracja na przedmioty obowiązkowe: W1-S1KC-OB3-24/25Z
Początek: godzina 17:10
- Błędy i bariery w komunikacji – ĆW /2 grupy/
- Cyfrowe techniki audiowizualne – W, ĆW /3 grupy/
- Język jako system – W, ĆW /2 grupy/
- Komunikacja interpersonalna – ĆW /2 grupy/
- Media społecznościowe – ĆW /2 grupy/
- Programowanie ukierunkowane – ĆW /3 grupy/
- Tworzenie treści www – ĆW /3 grupy/
- Zarządzanie projektem – ĆW /2 grupy/
ROK III
Termin rejestracji: 30.09.2024 od godz. 17:00 – 14.10.2024 do godz. 23:59
Rejestracja na seminarium dyplomowe: W1-S1KC-SD1-24/25Z
Początek: godzina 17:00
- Seminarium dyplomowe 1 (ĆW)
Rejestracja na przedmioty fakultatywne (tym semestrze tylko jeden wspólny wykład): W1-S1KC-FK5-24/25Z
Początek: godzina 17:10
- Wiedza o współczesnym świecie 2 (W)
Rejestracja na przedmioty obowiązkowe: W1-S1KC-OB5-24/25Z
Początek: godzina 17:20
- Analiza i kreacja tekstu perswazyjnego – ĆW /2 grupy/
- Neuronauka w komunikacji – ĆW /2 grupy/
- Pracownia dyplomowa 1 – ĆW /2 grupy/
- Praktyka tekstu naukowego – ĆW /2 grupy/
- Wiedza o bezpieczeństwie – W, ĆW /2 grupy/
- Współczesne problemy informatyki – W
- Zaawansowane metody analizy danych – ĆW /2 grupy/
- Zarządzanie ryzykiem – W, ĆW /2 grupy/
dyżury pracowników – letnia sesja poprawkowa 2023/2024 (aktualizacja 17.10.2024)
I rok – dr Karolina Lisczyk (e-mail: karolina.lisczyk@us.edu.pl)
II rok – dr Julita Piecha (e-mail: julita.piecha@us.edu.pl)
III rok – dr Beata Duda (e-mail: beata.duda@us.edu.pl)
Koordynatorem modułu jest osoba prowadząca wykład, a w przypadku braku wykładu w danym module funkcję koordynatora pełni osoba prowadząca każdy inny rodzaj zajęć. Informacje o koordynatorach poszczególnych przedmiotów zamieszczone są w USOS-ie.
Opiekun praktyk: dr Karolina Lisczyk (e-mail: karolina.lisczyk@us.edu.pl)
RAMOWY PROGRAM PRAKTYK
Indywidualny program praktyki ustala organizator praktyk. Praktyki mają pomóc w skonfrontowaniu wiedzy zdobytej w trakcie studiów z wymaganiami rynku pracy, zdobyciu umiejętności przydatnych w zawodzie, poznaniu praktycznych zagadnień związanych z pracą na stanowiskach, do których student jest przygotowywany w trakcie trwania studiów. Praktyki mają oswoić studenta z profesjolektami właściwymi dla konkretnej branży oraz kulturą pracy.
Program praktyk powinien umożliwiać poznanie jednostki, w której są one realizowane, a w szczególności:
- Zapoznanie się z miejscem realizowania praktyk zawodowych w zakresie:
- struktury organizacyjnej,
- organizacji pracy,
- zasad podległości służbowej,
- zadań poszczególnych komórek.
- Obserwację warsztatu pracy wybranej osoby lub działu w zakresie:
- zasad i praktyk współpracy pomiędzy różnymi komórkami i/lub przełożonymi a pracownikami,
- uczciwości intelektualnej i zasad etyki w działaniach zawodowych.
- Nabycie lub pogłębienie umiejętności praktycznych dotyczących np.:
- pozyskiwania i analizy danych w komunikacji oraz ewaluacji efektów działań komunikacyjnych,
- wykorzystywania typowych aplikacji oraz systemów informatycznych do celów użytkowych i komunikacyjnych oraz w zakresie projektowania i rozwoju oprogramowania,
- tworzenia cyfrowych treści audiowizualnych,
- wykorzystywania wiedzy w zakresie retoryki i umiejętności perswadowania.
TERMINY REALIZOWANIA I ROZKŁAD GODZINOWY PRAKTYK
rok II semestr 4 – 60 godzin
MIEJSCA PRAKTYK
Student komunikacji cyfrowej realizuje praktyki zawodowe przede wszystkim:
- w instytucjach reprezentujących sferę biznesową,
- w instytucjach rządowych lub samorządowych,
- w instytucjach pozarządowych reprezentujących tzw. III sektor.
Po konsultacji z opiekunką praktyk student może również podejmować praktyki w innym, wybranym przez siebie miejscu.
Praktyki zawodowe są organizowane zgodnie z wytycznymi zawartymi w aktualnym zarządzeniu Rektora Uniwersytetu Śląskiego.
Dokumenty do pobrania:
- Aneks do porozumienia
- Dziennik praktyk
- Oświadczenie studenta
- Podanie o wyrażenie zgody na zaliczenie pracy zawodowej jako praktyki
- Porozumienie o organizacji praktyk zawodowych
- Raport z przebiegu praktyk zawodowych
- Skierowanie na praktyki
- Zaświadczenie o zrealizowaniu praktyk zawodowych
Praktyki związane z kontaktem z małoletnimi – ważne informacje i konieczne dokumenty oraz pozostałe pliki do pobrania znajdują się na stronie: https://us.edu.pl/wydzial/wh/sprawy-studenckie/praktyki-zawodowe/
Procedury zbierania i obiegu dokumentów:
Aktualności
DNI ADAPTACYJNE dla osób studiujących na I roku I stopnia
Zapraszamy i zachęcamy do udziału w Dniach Adaptacyjnych. Szczegółowy harmonogram.
Spotkanie organizacyjne dla studentów i studentek I roku LIC komunikacji cyfrowej
Szanowni Państwo,
spotkanie organizacyjne dla studentów i studentek I roku LIC komunikacji cyfrowej odbędzie się 2 października (środa) o godz. 13.00 w auli B0.39 (Wydział Humanistyczny, ul. Uniwersytecka 4). Z uwagi na ważne informacje organizacyjne bardzo prosimy o obecność.
Łączymy pozdrowienia
Ewa Biłas-Pleszak
Wioletta Wilczek
Dyrekcja kierunku
dr Ewa Biłas-Pleszak, prof. UŚ
Dyrektor kierunku
e-mail: ewa.bilas@wp.pl;
ewa.bilas-pleszak@us.edu.pl
Katowice, ul. Uniwersytecka 4
pok. A4.10
dr Wioletta Wilczek
Zastępca dyrektora kierunku
e-mail: wioletta.wilczek@us.edu.pl
Katowice, ul. Uniwersytecka 4
pok. A4.9
Harmonogramy
Dziekanat ds. studenckich
lic. Joanna Ulijarczyk
e-mail: joanna.ulijarczyk@us.edu.pl
tel.: 32 2009 260
Katowice, ul. Uniwersytecka 4
pok. B1.11
Dziekanat ds. dydaktycznych
lic. Anna Grolik-Łuszczek
e-mail: anna.grolik-luszczek@us.edu.pl
mgr Karolina Syniawa
e-mail: karolina.syniawa@us.edu.pl
tel.: 32 2009 512
Katowice, ul. Uniwersytecka 4
pok. B1.6