Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Humanistyczny
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Komunikacja cyfrowa

ROK I

Termin rejestracji: 10.02.2025 od godz. 16:00 – 24.02.2025 do godz. 23:59

Rejestracja na przedmioty obowiązkowe: W1-S1KC-OB2-24/25L

Początek: godzina 16:00

  • Internet rzeczy (IoT) – ĆW /4 grupy/
  • Programowanie – ĆW /4 grupy/
  • Retoryka, argumentacja, perswazja – ĆW /2 grupy/
  • Warsztaty autoprezentacji i budowania wizerunku – ĆW /2 grupy/
  • Wiedza o kulturze – W
  • Wiedza o nowych mediach i cybersztuce – W, ĆW /2 grupy/

ROK II


Termin rejestracji: 10.02.2025 od godz. 16:00 – 24.02.2025 do godz. 23:59

Rejestracja na przedmioty fakultatywne (w tym semestrze jeden wspólny wykład): W1-S1KC-FK4-24/25L

Początek: godzina 16:00

1 z 2 do wyboru:

  • Wiedza o kulturze 2A – W
  • Wiedza o kulturze 2B – W

Rejestracja na przedmioty obowiązkowe: W1-S1KC-OB4-24/25L

Początek: godzina 16:10

  • Aspekty prawne działań komunikacyjnych – W, ĆW /2 grupy/
  • Komunikacja międzykulturowa – ĆW /2 grupy/
  • Podstawy analizy danych – W, ĆW /3 grupy/
  • Podstawy neuronauki – W, ĆW /3 grupy/
  • Warsztaty kreatywnego pisania – ĆW /2 grupy/
  • Zarządzanie treściami cyfrowymi – ĆW /3 grupy/
  • Zarządzanie zespołem – ĆW /2 grupy/
  • Praktyki zawodowe – PRAKT

ROK III


Termin rejestracji: 10.02.2025 od godz. 16:00 – 24.02.2025 do godz. 23:59

Rejestracja na seminarium dyplomowe: W1-S1KC-SD2-24/25L

Początek: godzina 16:00

  • Seminarium dyplomowe 2 (ĆW)

Rejestracja na przedmioty obowiązkowe: W1-S1KC-OB6-24/25L


Początek: godzina 16:10

  • Krytyczna analiza tekstu – ĆW /2 grupy/
  • Pracownia dyplomowa 2 – ĆW /2 grupy/

semestr letni 2024/2025

II rok (LIC)

sesja zimowa 2024/2025

 

semestr zimowy 2024/2025

I rok – dr Karolina Lisczyk (e-mail: karolina.lisczyk@us.edu.pl)

II rok – dr Julita Piecha (e-mail: julita.piecha@us.edu.pl)

III rok – dr Beata Duda (e-mail: beata.duda@us.edu.pl)

Koordynatorem modułu jest osoba prowadząca wykład, a w przypadku braku wykładu w danym module funkcję koordynatora pełni osoba prowadząca każdy inny rodzaj zajęć. Informacje o koordynatorach poszczególnych przedmiotów zamieszczone są w USOS-ie.

Seminarium licencjackie 2024/2025

Opiekun praktyk: dr Karolina Lisczyk (e-mail: karolina.lisczyk@us.edu.pl)

RAMOWY PROGRAM PRAKTYK

Indywidualny program praktyki ustala organizator praktyk. Praktyki mają pomóc w skonfrontowaniu wiedzy zdobytej w trakcie studiów z wymaganiami rynku pracy, zdobyciu umiejętności przydatnych w zawodzie, poznaniu praktycznych zagadnień związanych z pracą na stanowiskach, do których student jest przygotowywany w trakcie trwania studiów. Praktyki mają oswoić studenta z profesjolektami właściwymi dla konkretnej branży oraz kulturą pracy.

Program praktyk powinien umożliwiać poznanie jednostki, w której są one realizowane, a w szczególności:

  1. Zapoznanie się z miejscem realizowania praktyk zawodowych w zakresie:
  • struktury organizacyjnej,
  • organizacji pracy,
  • zasad podległości służbowej,
  • zadań poszczególnych komórek.
  1. Obserwację warsztatu pracy wybranej osoby lub działu w zakresie:
  • zasad i praktyk współpracy pomiędzy różnymi komórkami i/lub przełożonymi a pracownikami,
  • uczciwości intelektualnej i zasad etyki w działaniach zawodowych.
  1. Nabycie lub pogłębienie umiejętności praktycznych dotyczących np.:
  • pozyskiwania i analizy danych w komunikacji oraz ewaluacji efektów działań komunikacyjnych,
  • wykorzystywania typowych aplikacji oraz systemów informatycznych do celów użytkowych i komunikacyjnych oraz w zakresie projektowania i rozwoju oprogramowania,
  • tworzenia cyfrowych treści audiowizualnych,
  • wykorzystywania wiedzy w zakresie retoryki i umiejętności perswadowania.

 

TERMINY REALIZOWANIA I ROZKŁAD GODZINOWY PRAKTYK

rok II semestr 4 – 60 godzin

MIEJSCA PRAKTYK

Student komunikacji cyfrowej realizuje praktyki zawodowe przede wszystkim:

  • w instytucjach reprezentujących sferę biznesową,
  • w instytucjach rządowych lub samorządowych,
  • w instytucjach pozarządowych reprezentujących tzw. III sektor.

 

Po konsultacji z opiekunką praktyk student może również podejmować praktyki w innym, wybranym przez siebie miejscu.

Praktyki zawodowe są organizowane zgodnie z wytycznymi zawartymi w aktualnym zarządzeniu Rektora Uniwersytetu Śląskiego.

 

Dokumenty do pobrania:

 

Praktyki związane z kontaktem z małoletnimi – ważne informacje i konieczne dokumenty oraz pozostałe pliki do pobrania znajdują się na stronie: https://us.edu.pl/wydzial/wh/sprawy-studenckie/praktyki-zawodowe/

Procedury zbierania i obiegu dokumentów:

Praktyki związane z kontaktem z osobami małoletnimi

Praktyki niezwiązane z kontaktem z osobami małoletnimi

Aktualności

DNI ADAPTACYJNE dla osób studiujących na I roku I stopnia

Zapraszamy i zachęcamy do udziału w Dniach Adaptacyjnych. Szczegółowy harmonogram.

Spotkanie organizacyjne dla studentów i studentek I roku LIC komunikacji cyfrowej

Szanowni Państwo,

spotkanie organizacyjne dla studentów i studentek I roku LIC komunikacji cyfrowej odbędzie się 2 października (środa) o godz. 13.00 w auli B0.39 (Wydział Humanistyczny, ul. Uniwersytecka 4). Z uwagi na ważne informacje organizacyjne bardzo prosimy o obecność.

Łączymy pozdrowienia

Ewa Biłas-Pleszak
Wioletta Wilczek

Dyrekcja kierunku

dr Ewa Biłas-Pleszak, prof. UŚ

Dyrektor kierunku


e-mail: ewa.bilas@wp.pl;
ewa.bilas-pleszak@us.edu.pl
Katowice, ul. Uniwersytecka 4
pok. A4.10

dr Wioletta Wilczek

Zastępca dyrektora kierunku


e-mail: wioletta.wilczek@us.edu.pl
Katowice, ul. Uniwersytecka 4
pok. A4.9

Harmonogramy

semestr letni 2024/2025


rok I 

rok II

rok III

harmonogram poprawkowej sesji zimowej 2024/2025 (aktualizacja 18.02.2025)

Dziekanat ds. studenckich


lic. Joanna Ulijarczyk
e-mail: joanna.ulijarczyk@us.edu.pl

tel.: 32 2009 260
Katowice, ul. Uniwersytecka 4
pok. B1.11

Dziekanat ds. dydaktycznych

lic. Anna Grolik-Łuszczek
e-mail:
 anna.grolik-luszczek@us.edu.pl

mgr Karolina Syniawa
e-mail: karolina.syniawa@us.edu.pl

tel.: 32 2009 512
Katowice, ul. Uniwersytecka 4
pok. B1.6

return to top