Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
Wydział Humanistyczny
Grafika: zdjęcie rąk osoby pracującej przy biurku przy laptopie i rąbiącej notatki w notesie; u góry logo Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, na dole tekst: Wydział Humanistyczny Twórcze pisanie i marketing wydawniczy

STUDIA II STOPNIA

OPIS KIERUNKU

Twórcze pisanie i marketing wydawniczy to kierunek studiów adresowany do przyszłych pisarzy, artystów oraz pracowników sektora medialnego i wydawniczego. Obejmuje treści kształcenia dotyczące z jednej strony twórczości literackiej, poetyckiej i scenopisarskiej, z drugiej marketingu wydawniczego.

Trzon studiów stanowią warsztaty i przedmioty o charakterze praktycznym prowadzone przez zawodowych pisarzy, poetów, scenarzystów i redaktorów czołowych wydawnictw w Polsce (Sonia Draga, Tomasz Kontny, Mikołaj Marcela, Marta Matyszczak, Grzegorz Olszański, Ewa Orzeszek-Szmytko). W trakcie zajęć studenci nabywają wiedzę i umiejętności dotyczące natury, przebiegu i rozwiązywania problemów w ramach procesu twórczego oraz zgłębiają specyfikę rynku wydawniczego w Polsce i narzędzi marketingowych wykorzystywanych na jego gruncie przez wiodące polskie wydawnictwa.

Absolwenci kierunku potrafią zastosować tę wiedzę i umiejętności we własnej twórczości, są także wyposażeni w umiejętności planowania i prowadzenia działań twórczych. Aby sprostać tym zadaniom w toku studiów prezentowane są zagadnienia związane z procesem twórczym, literaturą najnowszą, scenopisarstwem, socjologią literatury i rynku wydawniczego oraz marketingiem wydawniczym, co staje się bazą dla wiedzy i umiejętności odnoszących się do twórczego pisania i marketingu wydawniczego.

Kształcenie na studiach twórcze pisanie i marketing wydawniczy kierowane jest do osób pragnących realizować się w pracy twórczej lub wydawniczej i jednocześnie rozwijać własne kompetencje interpersonalne oraz zdolności kreatywne w kontakcie z innymi ludźmi.

Studia prowadzone są wyłącznie w trybie stacjonarnym.

Aktywność studentów

okładka antologii "Bez ograniczeń"

W ramach warsztatów prozatorskich z Tomaszem Kontnym (tomaszkontny.pl) część studentów II roku twórczego pisania i marketingu wydawniczego napisała krótkie opowiadania, które złożyły się na antologię „Bez ograniczeń”.

Wersja online do pobrania – tutaj

Szpol – magazyn internetowy

Ruch artystyczny współtworzony przez studentki i studentów twórczego pisania i marketingu wydawniczego oraz sztuki pisania.

Szpol

– pracownik agencji prasowych i reklamowych;

– pracownik portali internetowych;

– pracownik wydawnictw;

– pracownik sektora usług medialnych;

– działalność twórcza.

Poznaj nas lepiej

Gdzie będziesz studiować?

Skontaktuj się z nami:

Marzena Musiał
e-mail: marzena.musial@us.edu.pl
tel.: 32 2009 316

ul. Uniwersytecka 4, 40-007 Katowice

return to top