W tym tygodniu Państwa uwadze polecamy szczególnie Filmowe pejzaże Ameryk – monografię wieloautorską prezentującą różnorodne podejścia do badania filmowego krajobrazu, których wspólnym mianownikiem jest przekonanie, że amerykańskie pejzaże w stopniu zdecydowanie większym niż pejzaże europejskie uległy mitologizacji.
Problematyka filmowych topografii i geografii spotyka się na kartach książki z zagadnieniami autorskich strategii (Wes Anderson, John Carpenter, John Ford, Patricio Guzmán, Alfred Hitchcock, Claudia Llosa, Michael Mann, Kelly Reichardt). W tomie podjęte zostają również problemy takie jak: gatunkowy topos przestrzeni (western, horror, slasher, film o zombie), hollywoodzkie pejzaże studyjne, rola krajobrazu w filmach o odkrywaniu Nowego Świata oraz estetyczna funkcji pustkowia we współczesnych realizacjach kina drogi.
Redaktorkami tomu są dr hab. Magdalena Kempna-Pieniążek, prof. UŚ oraz dr hab Barbara Kita, prof. UŚ.
Więcej o publikacji tutaj.