NOWA STRATEGIA W WALCE O DOSKONAŁOŚĆ NAUKOWĄ
Grzegorz Filipowicz
Ten tekst przeczytasz w ciągu 1 minuty
Uniwersytet zarządzany przez kompetencje
NOWA STRATEGIA W WALCE O DOSKONAŁOŚĆ NAUKOWĄ
Grzegorz Filipowicz
Ten tekst przeczytasz w ciągu 1 minuty
ICRK
UCZELNIE | KOMPETENCJE | HR
NASZA MISJA
Naszą misją jest dostarczanie rozwiązań, dzięki którym miejsca pracy staną się przyjazne ludziom i będą sprzyjać rozwojowi organizacji.
ICRK, prowadząc działalność badawczą z zakresu doskonalenia procesów zarządzania zasobami ludzkimi, pełni rolę partnera dla sektora nauki i szkolnictwa wyższego.
ul. Bankowa 14, pok. 433 |
Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu, w którym opowiadamy o naszych wartościach.
Wystarczy 60 sekund – tyle trwa przygotowany przez nas materiał.
ICRK
UCZELNIE | KOMPETENCJE | HR
NASZA MISJA
|
Naszą misją jest dostarczanie rozwiązań, dzięki którym miejsca pracy staną się przyjazne ludziom i będą sprzyjać rozwojowi organizacji. ICRK, prowadząc działalność badawczą z zakresu doskonalenia procesów zarządzania zasobami ludzkimi, pełni rolę partnera dla sektora nauki i szkolnictwa wyższego. |
ul. Bankowa 14, pok. 433 |
WARTO PRZECZYTAĆ
fot. Małgorzata Dymowska
artykuł
Zarządzanie zorientowane na kompetencje
prof. Barbara Kożusznik
Ten tekst przeczytasz w ciągu 2 minut
WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA
T4ERI
Współpracujemy z sześcioma uczelniami tworzącymi prestiżowy uniwersytet europejski Transform4Europe. W ramach projektu „Transfer for Europe Reseach and Innovation” zidentyfikujemy wyzwania stojące przez liderami zespołów badawczych i pracownikami wsparcia. Efektem naszych działań ma być powołanie Academy of Leadership – wirtualną jednostkę, która weźmie pod opiekę liderów zespołów naukowych uczelni T4EU.
PROJEKTY WŁASNE
ICRK |
Celem projektu „ICRK – think tank ds. rozwoju kluczowych kompetencji kadr przyszłości dla polskiej nauki” jest opracowanie koncepcji rozwoju kluczowych kompetencji kadry badawczej oraz kadry wsparcia administracyjnego sektora nauki i szkolnictwa wyższego w Polsce, które mogą przyczynić się do umacniania pozycji rodzimych uczelni na arenie międzynarodowej. W ramach projektu w 2021 roku zaprojektowane zostało specjalne narzędzie, dzięki któremu obecnie prowadzone są badania kluczowych kompetencji pracowników 10 wybranych uczelni.
FLOW |
Projekt pn. „Flow i efektywność zespołu wirtualnego” ma na celu zbadanie czynników wpływających na skuteczność wirtualnych zespołów. Szczególnym przedmiotem naszych zainteresowań jest koncepcja flow team (przepływu zespołowego). Dzięki zaprojektowanym narzędziom chcemy uchwycić dynamikę procesów, jakie zachodzą podczas pracy zespołowej.
Projekt: FLOW i efektywność zespołu wirtualnego
Przyznana kwota: 894 505 PLN
Rozpoczęcie projektu: 2021-11-26
Zakończenie projektu: 2024-11-25
Projekt współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki w ramach konkursu BEETHOVEN CLASSIC 4
PPP |
Profesor Józef Pieter (1904-1989) jako pierwszy wyraził ideę powołania Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jego popiersie znajduje się w auli nazwanej Jego imieniem, na Wydziale Nauk Społecznych UŚ. Wizyta Danuty Pieter w Polsce – wnuczki Profesora – stała się inspiracją do stworzenia projektu mającego na celu przywrócenie do świadomości młodego pokolenia studentów jego postaci oraz głównych myśli badań i dzieł, które nie uległy dezaktualizacji we współczesnych czasach. Obecnie analizujemy dzieła Profesora, podsumowanie tych działań wyznaczy dalszy kierunek prac w projekcie.
CYKL „C4RE talks”
Rozwój kompetencji i ich znaczenie na drodze do doskonałości badawczej – to temat cyklu pn. „C4RE talks” realizowanego w ramach ICRK. Naukowcy i praktycy pochodzący z polskich i zagranicznych ośrodków badawczych, mający wieloletnie doświadczenie z zakresu zarządzania kompetencjami, będą dzielić się swoją wiedzą ekspercką. Nie tylko zaprezentują wyniki najnowszych badań, lecz również wezmą udział w rozmowach z członkami zespołu ICRK.
WSPÓŁPRACA Z REGIONEM
Uniwersytet Śląski w Katowicach gościł prof. Martina Euwemę z Katholieke Universiteit Leuven (Belgia), który poprowadził cykl spotkań: seminarium specjalistyczne, wykłady otwarte oraz wykłady specjalistyczne, a także konsultacje indywidualne zrealizowane z władzami UŚ i pracownikami odpowiedzialnymi za politykę związaną z rozwojem kadr. Spotkania odbyły się w ramach projektu pt. „Budowanie kompetencji przyszłości – intraprzedsiębiorczość i dialog społeczny”, realizowanego z programu „Metropolitalny Fundusz Wspierania Nauki” Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Całość inicjatywy wspierało merytorycznie ICRK.
przeczytaj o spotkaniach i obejrzyj wykłady w serwisie www.us.edu.pl