Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

search
Wydział Humanistyczny

Lingwistyka stosowana

Informujemy, że w terminie od 29.09.2025, godz. 13:00 do 12.10.2025, godz. 23:59 będzie trwała rejestracja na przedmioty – zapisy do grup.

Rejestracja na przedmioty jest obowiązkowa.

Problemy z rejestracją proszę zgłaszać niezwłocznie w Sekretariacie Kierunku (pokój 4.31), mailowo lub telefonicznie:

harmonogram dyżurów w semestrze zimowym 2025/2026 (aktualizacja: 27.11.2025)

ROK I


dr Romuald Jędruszczak (e-mail: romuald.jedruszczak@us.edu.pl)
ścieżka językowa angielsko-niemiecka: 1EN-DE1, 1EN-DE2

dr Monika Horyśniak  (e-mail: monika.horysniak@us.edu.pl)
ścieżka językowa angielsko-francuska: 1EN-FR

dr Ewa Śmiłek  (e-mail: ewa.smilek@us.edu.pl)
ścieżka językowa angielsko-hiszpańska: 1EN-ES1, 1EN-ES2

dr Łukasz Matusz (e-mail: lukasz.matusz@us.edu.pl)
ścieżka językowa angielsko-koreańska: 1EN-KR1

 

ROK II


mgr Maria dos Santos Vongula (e-mail: maria.dos-santos-vongula@us.edu.pl)
ścieżka językowa angielsko-niemiecka: 2EN-DE1, 2EN-DE2

mgr Piotr Cieśla (e-mail: piotr.ciesla@us.edu.pl)
ścieżka językowa angielsko-szwedzka: 2EN-SV

dr Monika Horyśniak (e-mail: monika.horysniak@us.edu.pl)
ścieżka językowa angielsko-francuska: 2EN-FR

dr Ewa Śmiłek (e-mail: ewa.smilek@us.edu.pl)
ścieżka językowa angielsko-hiszpańska: 2EN-ES1, 2EN-ES2

dr Łukasz Matusz (e-mail: lukasz.matusz@us.edu.pl)
ścieżka językowa angielsko-arabska oraz angielsko-koreańska: 2EN-AR, 2EN-KR1, 2EN-KR2

 

ROK III


mgr Maria dos Santos Vongula (e-mail: maria.dos-santos-vongula@us.edu.pl)
ścieżka językowa angielsko-niemiecka: 3EN-DE1, 3EN-DE2

mgr Piotr Cieśla (e-mail: piotr.ciesla@us.edu.pl)
ścieżka językowa angielsko-szwedzka: 3EN-SV

dr Monika Horyśniak (e-mail: monika.horysniak@us.edu.pl)
ścieżka językowa angielsko-francuska: 3EN-FR

dr Aniela Kucharska (e-mail: aniela.kucharska@us.edu.pl)
ścieżka językowa angielsko-hiszpańska: 3EN-ES

MODUŁ KIERUNKOWY DO WYBORU – JĘZYKOZNAWCZY 2
ROK AKADEMICKI 2025/2026


Moduł kierunkowy

SEMINARIA LICENCJACKIE
ROK AKADEMICKI 2025/2026


seminaria licencjackie

Aktualności

7. Dzień Komunikacji Międzykulturowej na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego

3 grudnia 2025 r. na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego odbył się 7. Dzień Komunikacji Międzykulturowej, organizowany w tym roku pod hasłem „Jedzenie jako kod kulturowy”. Wydarzenie było skierowane do całej społeczności naszego wydziału, a także do wszystkich zainteresowanych dialogiem międzykulturowym.

Uroczystego otwarcia dokonali prof. dr hab. Renata Dampc-Jarosz, Dziekan Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Śląskiego, oraz prof. UŚ dr Paweł Zakrajewski, Dyrektor Grupy Kierunków Lingwistyka Stosowana i Koreanistyka i Dyrektor Instytutu Króla Sejonga w Katowicach. Część wykładową współprowadziła również Maria Muszyńska, przewodnicząca Koła Naukowego Komunikacji Międzykulturowej.

W wydarzeniu wzięli udział studenci, pracownicy, uczniowie szkół współpracujących z Uniwersytetem Śląskim oraz pasjonaci kultur z różnych regionów świata. Spotkanie stało się przestrzenią wymiany doświadczeń i refleksji nad rolą jedzenia jako nośnika znaczeń kulturowych i narzędzia komunikacji międzykulturowej.

Program obejmował wystąpienia poświęcone kulinariom jako elementowi kodu kulturowego w różnych obszarach językowych i kulturowych, m.in. w kulturze koreańskiej, anglosaskiej, słowiańskiej, wschodniosłowiańskiej i chińskiej. Wśród prelegentów znaleźli się:

  • prof. UŚ dr hab. Agnieszka Solska – Foods as a Cultural Code at Two Edges of Eurasia
  • Heejin Kang (Instytut Króla Sejonga) – Korean Street Food – More Than Just Kimchi
  • Weronika Wicherek i Adam Zuber (Koło Naukowe Teachers United) – It’s Party O’clock
  • przedstawiciele Koła Naukowego Slawistów „Światowid” – Przy słowiańskim stole
  • Koło Naukowe Rusycystów „Rosyjska Ruletka” – Wschodniosłowiańskie smaki i smaczki na stole i w języku
  • Wiktoria Tarnowska i Cyprian Kocurek – Chiny od „kuchni”

Druga część wydarzenia miała charakter interaktywny. Uczestnicy mogli odwiedzać stoliki tematyczne w ramach „Cultural Table Talks / O kulturach, na stojąco”, reprezentujące m.in. obszar anglosaski, chiński, francuski, hiszpański i iworyjski, indyjski, japoński, koreański, niemieckojęzyczny, słowiański, szwedzki, turecki, uzbecki oraz wschodniosłowiański. Forma ta sprzyjała bezpośrednim rozmowom, zadawaniu pytań i poznawaniu kultur „od kuchni” – dosłownie i w przenośni.

Wydarzenie zostało przygotowane przez Koło Naukowe Komunikacji Międzykulturowej we współpracy z licznymi kołami naukowymi oraz Instytutem Króla Sejonga Uniwersytetu Śląskiego. Pomysłodawczynią i główną inicjatorką Dnia Komunikacji Międzykulturowej była dr Urszula Michalik. Część wykładową koordynowały mgr Iwona Sznicer oraz dr Urszula Michalik, a za organizację stolików tematycznych odpowiadały dr Alicja Mrózek i dr Agata Borek, a wszystko przy ogólnym wsparciu i koordynacji dr Cecylii Tatoj.

Dzień Komunikacji Międzykulturowej po raz kolejny potwierdził, że inicjatywy tego typu stanowią ważny element kształcenia studentów, łącząc teorię z praktyką oraz budując otwartość na różnorodność językową i kulturową.

Wyjątkowa postawa naszej studentki – przykład empatii i świątecznej życzliwości

Z ogromną radością i dumą pragniemy docenić wyjątkową postawę pani Natalii Matuszczak, studentki I roku lingwistyki stosowanej, która 26 listopada 2025 roku okazała niezwykłą wrażliwość i gotowość do niesienia pomocy drugiemu człowiekowi.

W drodze na zajęcia w Sosnowcu pani Natalia spotkała w autobusie starszego mężczyznę, który omyłkowo zamiast do swojego domu w Katowicach dojechał do Sosnowca. Mimo że wielu pasażerów zauważyło jego zagubienie, nikt poza panią Natalią nie zareagował. Tylko nasza studentka podjęła się udzielenia pomocy seniorowi.

Wysiadła z nim na przystanku, pozostała przy nim i otoczyła go opieką, rozmawiając z nim, uspokajając go oraz organizując bezpieczny powrót do domu. To pani Natalia zamówiła taksówkę i czekała z mężczyzną do momentu jej przyjazdu, dbając o jego komfort i bezpieczeństwo w chłodny dzień.

Postawa pani Natalii stanowi wzór empatii i odpowiedzialności. Jej działanie zostało docenione nie tylko przez nas, lecz także przez taksówkarza, który skontaktował się z nią po zakończonym kursie, by wyrazić swoją wdzięczność za okazane serce i inicjatywę.

Jest niezwykle ważne – i to jest apel pani Natalii – by nie zamykać swoich serc na innych, by nie traktować ich lekceważąco, z obojętnością i bez empatii, by nie odpowiadać na „odczep się”, by ich nie ignorować, by nie zbywać nieprzemyślanym komunikatem, który ostatecznie powoduje komplikacje i czyjąś krzywdę, a także by nie szukać wymówek w braku czasu czy wiedzy. Bądźmy uważni i prawdziwie życzliwi, ponieważ dobro rodzi dobro.

W przedświątecznym czasie, kiedy szczególnie doceniamy gesty dobroci i solidarności, czyn naszej studentki nabiera jeszcze głębszego znaczenia. Pani Natalio – dziękujemy za Pani wrażliwość, odwagę i piękne świadectwo człowieczeństwa. Pani postawa jest inspiracją dla całej naszej społeczności akademickiej.

Spotkanie z Biurem Karier

W piątek, 14 listopada 2025 roku, na Wydziale Humanistycznym w Sosnowcu odbyło się spotkanie informacyjne Biura Karier, skierowane do studentów i studentek lingwistyki stosowanej. Wydarzenie poprowadziła pani magister Ewelina Skubała-Skrzynecka, doradczyni zawodowa współpracująca z Wydziałem Humanistycznym UŚ.

Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem – uczestnicy mieli okazję poznać aktualną sytuację absolwentów kierunków językowych na rynku pracy oraz szerokie możliwości wsparcia, jakie oferuje Biuro Karier. Celem wydarzenia było również wskazanie kierunków dalszego rozwoju zawodowego i omówienie praktycznych narzędzi pomocnych w planowaniu kariery.

Program obejmował kilka bloków tematycznych. W pierwszej części poruszono zagadnienia związane z alternatywnymi ścieżkami kariery, w tym pracą zdalną dla tłumaczy, wykorzystaniem kompetencji językowych w sektorach marketingu, IT, edukacji czy turystyki, a także budowaniem wizerunku zawodowego w pracy freelancera.

Następnie omówiono specyfikę pracy w środowisku międzynarodowym. Uczestnicy dowiedzieli się, jakie są oczekiwania globalnych pracodawców wobec lingwistów, jakie dodatkowe kompetencje techniczne i komunikacyjne są szczególnie cenione, oraz w jaki sposób znajomość języków obcych otwiera drogę do rozwoju w biznesie.

Kolejna część spotkania dotyczyła podstaw prowadzenia działalności gospodarczej – w tym różnic między najpopularniejszymi formami zatrudnienia oraz zasad zakładania działalności nierejestrowanej. Doradczyni wskazała również miejsca, w których można znaleźć sprawdzone informacje prawne pomocne przy planowaniu własnej ścieżki zawodowej.

Ostatni blok poświęcony był psychologicznym aspektom kariery: radzeniu sobie z niepewnością, adaptacji do dynamicznie zmieniającego się rynku pracy oraz budowaniu odporności psychicznej i motywacji.

Spotkanie zakończyło się sesją pytań i odpowiedzi oraz zaproszeniem do korzystania z indywidualnego wsparcia oferowanego przez Biuro Karier.

W razie dalszych pytań studenci i studentki mogą kontaktować się z prowadzącą spotkanie pod adresem: ewelina.skubala@us.edu.pl. Zapraszamy i zachęcamy do współpracy z Biurem Karier!

Organizacja pierwszego tygodnia roku akademickiego 2025/2026

Środa 1.10.

  

Rok I

  • obowiązkowe spotkania z opiekunami zgodnie z informacją przesłaną przez opiekuna
  • obowiązkowe szkolenie Samorządu Studenckiego dla kierunku lingwistyka stosowana (15:30-17:30, Sala Rady Wydziału, ul. Grota-Roweckiego 5)
  • pozostałe zajęcia wg harmonogramu

Rok II

  • zajęcia wg harmonogramu

Rok III

  • zajęcia wg harmonogramu

 

Czwartek 2.10.  

 

!!! UWAGA !!!
Tego dnia odbywają się zajęcia poniedziałkowe!!! 

Rok I

  • zajęcia wg harmonogramu

Rok II

  • zajęcia wg harmonogramu

Rok III

  • zajęcia wg harmonogramu

 

Piątek 3.10.

Inauguracja wydziałowa i dzień wolny od zajęć dydaktycznych.

Wydziałowe uroczystości inauguracyjne odbędą się w Auli im. Andrzeja Pawlikowskiego mieszczącej się w budynku Wydziału Humanistycznego o godzinie 12:00 w Katowicach przy ul. Uniwersyteckiej 4.

Rok I

Rok II

  • dzień wolny od zajęć dydaktycznych w związku z inauguracją wydziałową (godziny dziekańskie)

Rok III

  • dzień wolny od zajęć dydaktycznych w związku z inauguracją wydziałową (godziny dziekańskie)

Organizacja roku akademickiego 2025/2026

Rok akademicki 2025/2026 będzie przebiegał zgodnie z następującym porządkiem:

 

Semestr zimowy od 1 października 2025 do 22 lutego 2026 roku, w tym:

  • zajęcia dydaktyczne: 01.10.2025–01.02.2026,
  • wakacje zimowe: 22.12.2025–06.01.2026,
  • egzaminacyjna sesja zimowa: 02.02.2026–15.02.2026,
  • przerwa międzysemestralna: 16.02.2026–22.02.2026,
  • egzaminacyjna sesja poprawkowa semestru zimowego: 23.02.2026–08.03.2026.

Semestr letni od 23 lutego do 30 września 2026 roku, w tym:

  • zajęcia dydaktyczne: 23.02.2026–16.06.2026,
    w tym tydzień projektowy: 09.05.2026–16.05.2026,
  • wakacje wiosenne: 02.04.2026–07.04.2026,
  • egzaminacyjna sesja letnia: 17.06.2026–30.06.2026,
  • egzaminacyjna sesja poprawkowa semestru letniego: 07.09.2026–20.09.2026,
  • wakacje letnie: 01.07.2026–30.09.2026 (w tym: minimum 4 tygodnie nieprzerwanych wakacji letnich, praktyki zawodowe).

Szczegółowy kalendarz akademicki znajduje się tutaj.

Design Thinking w dydaktyce akademickiej

W semestrze letnim na drugim roku kierunku Lingwistyka Stosowana przeprowadzony został pilotażowy projekt dydaktyczny realizowany w czasie części zajęć z konwersacji. Celem przedsięwzięcia było pogłębienie rozumienia dobrostanu osób studiujących oraz wspólna refleksja nad kreatywnymi sposobami jego poprawy. Projekt został zrealizowany metodą Design Thinking pod kierunkiem dr Dagmary Gałajdy, która, po odbyciu kursu moderatora DT, rozpoczęła w ten sposób badania nad tą metodą z perspektywy psycholingwistycznej.

Każda z grup uczestniczących w zajęciach projektowych miała za zadanie zidentyfikować konkretne wyzwanie zagrażające dobrostanowi współczesnych osób studiujących, a następnie zaproponować nowatorskie rozwiązania w odpowiedzi na zdiagnozowane potrzeby. Najważniejszym celem zajęć było rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim – zarówno w pracy w parach, jak i w grupach projektowych. Największy nacisk położony został na etapy empatyzowania i generowania pomysłów – kluczowe momenty w procesie Design Thinking, które nie tylko uczą wczuwania się w perspektywę drugiego człowieka, ale także stymulują myślenie nieszablonowe i współtworzenie. Metoda DT okazała się w tym kontekście wyjątkowo skutecznym narzędziem dydaktycznym, angażującym osoby studiujące w autentyczne, angażujące i wymagające współpracy sytuacje komunikacyjne, sprzyjające aktywnemu użyciu języka obcego.

Zwieńczeniem prac każdej z grup były symboliczne prototypy – modelowe skrzynki z narzędziami dla wybranych person, czyli reprezentantów konkretnych typów osób studiujących, których dobrostan był zagrożony. Narzędzia te, stworzone w formie kreatywnych rekwizytów, miały za zadanie pomóc personom w radzeniu sobie z problemami i poprawie ich kondycji. Do niniejszej notatki dołączona zostaje fotorelacja prezentująca wykonane skrzynki oraz sylwetki person, które zostały opisane przez zespoły.

Choć projekt miał charakter pilotażowy i wymaga dalszych udoskonaleń w zakresie organizacji i oceny efektywności pod kątem rozwijania kompetencji komunikacyjnych, jego realizacja potwierdziła ogromny potencjał metody Design Thinking w dydaktyce akademickiej – zwłaszcza jako narzędzia rozwijającego kompetencje komunikacyjne, empatyczne i zespołowe.

W imieniu moderatorki projektu, dr Gałajdy, dziękujemy wszystkim osobom studiującym, które wzięły udział w projekcie, za odwagę, otwartość, kreatywność, pomysłowość oraz zdolność do myślenia poza utartymi schematami. To właśnie dzięki Wam możliwa była realizacja tego projektu dydaktycznego, który, mamy nadzieję, stanie się inspiracją do dalszego rozwijania innowacyjnych form nauczania.

Referat studentek II roku lingwistyki stosowanej na Uniwersytecie Wrocławskim

Studentki II roku lingwistyki stosowanej – Weronika Korczyńska i Alena Surma – wzięły udział w studenckiej konferencji naukowej pt. „W 80 dni dookoła frankofonii”, która odbyła się 6 czerwca 2025 r. na Wydziale Neofilologii oraz w Instytucie Filologii Romańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. W ramach wydarzenia wygłosiły referat pt. „Humor zwierciadłem stereotypów, czyli Francuzi i Brytyjczycy o sobie nawzajem”, poświęcony analizie wybranych memów internetowych pod kątem francusko-brytyjskich stereotypów kulturowych. Referat dotyczył tego, czy i w jaki sposób stereotypy te znajdują swoje odzwierciedlenie w przestrzeni cyfrowej, a także jak ewoluują w kontekście współczesnych realiów komunikacyjnych. W konferencji uczestniczyli studenci i doktoranci z całej Polski oraz z zagranicy.

Serdecznie gratulujemy udanego wystąpienia!

studentki na wykładzie

Wyróżnienie JM Rektora UŚ dla Magdaleny Bańdo

Z wielką dumą pragniemy obwieścić, że pani Magdalena Bańdo, studentka kierunku lingwistyka stosowana otrzymała Wyróżnienie JM Rektora UŚ w XVII edycji konkursu za osiągnięcia sportowe.

Pani Magdalena trenuje narciarstwo alpejskie, zwycięża i zdobywa medale w zawodach różnej rangi, dzięki czemu znalazła się w pierwszym programie Funduszu Talentów. W roku akademickim 2024/2025 rozpoczęła starty w Akademickim Pucharze Polski, gdzie odniosła zwycięstwo osiem razy. Wygrała również klasyfikację generalną w slalomie. Ponadto uzyskała tytuł akademickiej mistrzyni Polski w slalomie gigancie oraz akademickiej wicemistrzyni Polski w slalomie, co przyczyniło się do zdobycia trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej uczelni oraz wicemistrzostwa w typach uczelni przez Uniwersytet Śląski. Podczas Akademickich Mistrzostw Polskich otrzymała również Nagrodę im. Teresy Kodelskiej-Łaszek dla najlepszej zawodniczki AMP. Zdobyła tytuł mistrzyni Polski juniorek w slalomie, wicemistrzyni Polski juniorek w slalomie gigancie i supergigancie oraz brązowy medal podczas Mistrzostw Polski Seniorek w supergigancie. Wygrała międzynarodowe zawody FIS w slalomie.

Serdecznie gratulujemy pani Magdalenie i życzymy kolejnych sukcesów.

Dzień Koreański – Kultura, Język i Gospodarka

Centrum Współpracy Polska–Korea Południowa oraz Studenckie Koło Naukowe „Translatorium” Wydziału Humanistycznego, przy wsparciu Instytutu Króla Sejonga w Katowicach oraz Centrum Kultury Koreańskiej przy Ambasadzie Republiki Korei, organizują wydarzenie pt. „Dzień Koreański – Kultura, Język i Gospodarka”.

Wydarzenie odbędzie się 2 czerwca 2025 roku (poniedziałek) o godz. 10:00 w przestrzeni spinPLACE Uniwersytetu Śląskiego.

Celem wydarzenia jest przybliżenie studentom oraz całej społeczności akademickiej kultury, języka i gospodarki Republiki Korei, a także wspieranie dialogu międzykulturowego w ramach Uniwersytetu Śląskiego.

Aktualny program wydarzenia.

Serdecznie zapraszamy!

Konferencja Magistrantów „Poszanowanie inności – akceptacja swojskości”

W dniu 8. maja 2025 wraz z grupą studentów i studentek z kierunku filologia angielska i lingwistyka stosowana pani doktor Dagmara Gałajda wzięła aktywny udział w kolejnej Międzynarodowej Konferencji Magistrantów pod hasłem „Poszanowanie inności – akceptacja swojskości”: XIII Międzynarodowa Konferencja Magistrantów | Uniwersytet Śląski w Katowicach.

Wśród wspomnianych osób była pani Natalia Kułach, studentka II roku kierunku Lingwistyka stosowana, która przygotowała pod kierunkiem pani doktor, a następnie wygłosiła, niezwykle ciekawy referat zatytułowany „Dwujęzyczność jako codzienność – o postrzeganiu własnej tożsamości przez osoby poruszające się między językami”. Wystąpienie pani Natalii spotkało się z dużym uznaniem widowni, prowadzących sesje oraz organizatorów.

Serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów naukowych.

Warsztaty studentek lingwistyki stosowanej podczas interdyscyplinarnego wydarzenia „Pomiędzy przeszłością a przyszłością. Nowoczesna lekcja o dziedzictwie”

Dzięki inicjatywie i zaangażowaniu studentek drugiego roku kierunku lingwistyka stosowana – pani Zofii Gąsior, pani Pauliny Biel, pani Mai Tkocz oraz pani Zuzanny Korczyńskiej – dokonuje się promocja naszego kierunku.

Panie między innymi przeprowadziły warsztaty „Porównanie idiomów w języku polskim, angielskim i francuskim oraz false friends” oraz „O wybranych procesach słowotwórczych” podczas uczelnianego wydarzenia interdyscyplinarnego, które miało miejsce 8. maja w spinPLACE „Pomiędzy przeszłością a przyszłością. Nowoczesna lekcja o dziedzictwie”, organizowanego przez Centrum Badań nad Dziedzictwem Nauki i Praktyki Prawa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (https://us.edu.pl/kandydat/interdyscyplinarnym-wydarzenie-pomiedzy-przeszloscia-a-przyszloscia-nowoczesna-lekcja-o-dziedzictwie/).

 

Przeprowadzone warsztaty spotkały się z dużym zainteresowaniem uczestników wydarzenia. Gratulujemy zatem pomysłowości i talentu!

Konkurs „TŁUMACZENIE NA E-START” – 12. EDYCJA

Już po raz dwunasty agencja tłumaczeń Skrivanek ma przyjemność zaprosić Studentów filologii angielskiej oraz lingwistyki stosowanej do doskonalenia swoich umiejętności w dziedzinie tłumaczeń pisemnych podczas Konkursu tłumaczeniowego.

Do wygrania są atrakcyjne nagrody przygotowane przez agencję tłumaczeń Skrivanek: płatne praktyki tłumaczeniowe pod okiem najbardziej doświadczonych kierowników projektu oraz tłumaczy-weryfikatorów a także atrakcyjne nagrody rzeczowe.

OSOBY CHĘTNE wziąć udział w 12. edycji Konkursu prosimy o przesłanie wypełnionej karty zgłoszeniowej Studenta (formularz do pobrania tu:
https://skrivanek.pl/wp-content/uploads/2024/10/5.-zgloszenie-konkurs-2024-student.docx) do Koordynatorki Konkursu z ramienia naszej Uczelni, mgr Dominiki Pieczki (dominika.pieczka@polsl.pl), najpóźniej do wtorku, 26. listopada 2024 r. do godziny 08:00 – termin podany w Regulaminie został wydłużony.

Tegoroczna edycja Konkursu ma ponownie w całości formę online (w parze językowej pl-ang i ang-pl), zaś szczegóły znajdują się w podlinkowanych plikach:

1. regulamin Konkursu
https://skrivanek.pl/wp-content/uploads/2024/10/3.-regulamin_konkursu_Skrivanek_2024-1.pdf

2. podsumowanie ubiegłorocznej edycji Konkursu
https://skrivanek.pl/podsumowanie-xi-edycji-konkursu-lingwistycznego/

 

W razie jakichkolwiek pytań można słać maile do Koordynatorki Konkursu.

Dyrekcja kierunku

dr Paweł Zakrajewski, prof. UŚ

Dyrektor kierunku

e-mail: pawel.zakrajewski@us.edu.pl
ul. Grota-Roweckiego 5, 41-200 Sosnowiec
pok. / room: 4.32

dr Paweł Zakrajewski

dr hab. Małgorzata Płomińska

Zastępczyni Dyrektora kierunku

e-mail: malgorzata.plominska@us.edu.pl
ul. Grota-Roweckiego 5, 41-200 Sosnowiec
pok. / room: 4.13

dr Anna Majer

Zastępczyni Dyrektora kierunku

e-mail: anna.majer@us.edu.pl
ul. Grota-Roweckiego 5, 41-200 Sosnowiec
pok. / room: 4.13

Harmonogramy

harmonogram zajęć w semestrze zimowym w roku akademickim 2025/2026

(aktualizacja 20.11.2025)

Harmonogram sesji letniej 2024/2025 (aktualizacja 15.09.2025)

Dziekanat ds. studenckich


Agnieszka Ziętek
e-mail: agnieszka.zietek@us.edu.pl
tel.: 32 364 08 58
ul. Grota-Roweckiego 5, 41-205 Sosnowiec
pokój: 1.11

Dziekanat ds. dydaktycznych

e-mail: lingwistyka@us.edu.pl

lic Oliwia Smolińska
e-mail: oliwia.smolinska@us.edu.pl
tel.: 32 364 09 05
ul. Grota-Roweckiego 5, 41-205 Sosnowiec
pokój: 4.31

return to top