Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Rejestracja na zajęcia
I ROK KOMUNIKACJI PROMOCYJNEJ I KRYZYSOWEJ
STUDIA STACJONARNE I STOPNIA
Termin rejestracji: 02.10.2025 od godz. 16:00 – 15.10.2025 do godz. 23:59
1. Rejestracja na wykład monograficzny: W1-S1KP-WM-25/26Z
Początek: godzina 16:00, 1 z 2 do wyboru:
● Wykład monograficzny: Perswazja pozawerbalna – W
● Wykład monograficzny: Konflikty religijne – W
2. Rejestracja na przedmioty obowiązkowe: W1-S1KP-OB1-25/26Z
Początek: godzina 16:10
● Wprowadzenie do komunikacji społecznej – W
● Psychologia społeczna – W, ĆW /3 grupy/
● Kierunki i metody badań socjologicznych – W, ĆW /3 grupy/
● Wprowadzenie do nauki o języku – ĆW /3 grupy/
● Społeczne uwarunkowania języka – W, ĆW /3 grupy/
● Teoria i praktyka tekstu – ĆW /3 grupy/
● Wprowadzenie do nauki o kulturze – W, ĆW /3 grupy/
● Komunikacja interpersonalna – ĆW /3 grupy/
● Warsztaty myślenia kreatywnego – ĆW /3 grupy/
● Wprowadzenie do medioznawstwa: system medialny w Polsce – W
II ROK KOMUNIKACJI PROMOCYJNEJ I KRYZYSOWEJ
STUDIA STACJONARNE I STOPNIA
Termin rejestracji: 25.09.2025 od godz. 18:00 – 05.10.2025 do godz. 23:59
1. Rejestracja na przedmioty obowiązkowe: W1-S1KP-OB3-25/26Z
Początek: godzina 18:00
● Analiza i kreacja tekstu perswazyjnego – ĆW /3 grupy/
● Dzieje dyskursu publicznego: propaganda – W
● Estetyka: historia i teoria mody – W
● Komunikacja międzykulturowa – W, ĆW /3 grupy/
● Mediacje: teoria i praktyka – W
● Narzędzia i metody promocji – W, ĆW /3 grupy/
● Strategie komunikacji kryzysowej – ĆW /3 grupy/
● Warsztaty mediacyjne – ĆW /3 grupy/
● Warsztaty reklamowe – ĆW /3 grupy/
III ROK KOMUNIKACJI PROMOCYJNEJ I KRYZYSOWEJ
STUDIA STACJONARNE I STOPNIA
Termin rejestracji: 25.09.2025 od godz. 18:00 – 05.10.2025 do godz. 23:59
1. Rejestracja na seminarium dyplomowe: W1-S1KP-SD3-25/26Z
Początek: godzina 18:00
● Seminarium dyplomowe 1 – S
2. Rejestracja na przedmioty obowiązkowe: W1-S1KP-OB5-25/26Z
Początek: godzina 18:10
● Elementy grafiki komputerowej – ĆW /2 grupy/
● Etyka reklamy – W, ĆW /2 grupy/
● Fundraising i pozyskiwanie funduszy – ĆW /2 grupy/
● Nowe media w komunikacji społecznej – ĆW /2 grupy/
● Prawo prasowe i prawo autorskie – W
● Warsztaty rzecznikowskie – ĆW /2 grupy/
I ROK KOMUNIKACJI PROMOCYJNEJ I KRYZYSOWEJ
STUDIA STACJONARNE II STOPNIA
Termin rejestracji: 02.10.2025 od godz. 16:00 – 15.10.2025 do godz. 23:59
1. Rejestracja na seminarium dyplomowe: W1-S2KP-SD1-25/26Z
Początek: godzina 16:00
● Seminarium dyplomowe 1 – S
2. Rejestracja na przedmioty fakultatywne:
W1-S2KP-FK1-1-25/26Z
Początek: godzina 16:10
● Zarządzanie komunikacją A i B – ĆW
W1-S2KP-FK1-2-25/26Z
Początek: godzina 16:20
● Narzędzia cyfrowe w komunikacji A i B – ĆW
3. Rejestracja na przedmioty obowiązkowe: W1-S2KP-OB1-25/26Z
Początek: godzina 16:30
● Komunikacja językowa i praktyczna stylistyka – ĆW
● Pragmatyka tekstu naukowego – ĆW
● Prawo w komunikacji społecznej – W
● Psychologia komunikacji – W, ĆW
● Teoria komunikacji – W
● Komunikacja kryzysowa – konwersatorium języka angielskiego (Crisis Communication) – ĆW
II ROK KOMUNIKACJI PROMOCYJNEJ I KRYZYSOWEJ
STUDIA STACJONARNE II STOPNIA
Termin rejestracji: 25.09.2025 od godz. 18:00 – 05.10.2025 do godz. 23:59
1. Rejestracja na seminarium dyplomowe: W1-S2KP-SD3-25/26Z
Początek: godzina 18:00
● Seminarium dyplomowe 3 – S
2. Rejestracja na przedmioty fakultatywne:
W1-S2KP-FK3-1-25/26Z
Początek: godzina 18:10
● Warsztat pracy edytora mediów A – ĆW
● Warsztat pracy edytora mediów B – ĆW
W1-S2KP-FK3-2-25/26Z
Początek: godzina 18:20
● Warsztaty pisania kreatywnego 2 A – ĆW
● Warsztaty pisania kreatywnego 2 B – ĆW
3. Rejestracja na przedmioty obowiązkowe: W1-S2KP-OB3-25/26Z
Początek: godzina 18:30
● Metodologia badań lingwistycznych – W, ĆW /2 grupy/
Studia stacjonarne I stopnia:
I rok – dr Beata Kiszka-Pytel (e-mail: beata.kiszka@us.edu.pl)
II rok – dr Ewa Ficek (e-mail: ewa.ficek@us.edu.pl)
III rok – dr Emilia Bańczyk (e-mail: emilia.banczyk@us.edu.pl)
Studia stacjonarne II stopnia:
I rok – dr Marta Margiel (e-mail: marta.margiel@us.edu.pl)
II rok – dr Beata Duda (e-mail: beata.duda@us.edu.pl)
Koordynatorem modułu jest osoba prowadząca wykład, a w przypadku braku wykładu w danym module funkcję koordynatora pełni osoba prowadząca każdy inny rodzaj zajęć. Informacje o koordynatorach poszczególnych przedmiotów zamieszczone są w USOS-ie.
Proces dyplomowania
Procedury dyplomowania są zgodne z Uchwałą 2/D/2020 Rady Dydaktycznej kierunków studiów Wydziału Humanistycznego: Komunikacja Promocyjna i Kryzysowa, Logopedia, Międzynarodowe Studia Polskie z dnia 5 marca 2020 w sprawie organizacji procesu uzyskania dyplomu.
Opiekunki praktyk
STUDIA I STOPNIA
I ROK:
- dr Emilia Bańczyk, e-mail: emilia.banczyk@us.edu.pl
II ROK:
- dr Aleksandra Kalisz, e-mail: aleksandra.kalisz@us.edu.pl
III ROK:
spec. komunikacja promocyjna, doradztwo wizerunkowe i rzecznikostwo, negocjacje kryzysowe
-
- dr Karolina Pospiszil, e-mail: karolina.pospiszil@us.edu.pl
Praktyki krok po kroku
W celu skutecznego i satysfakcjonującego zrealizowania praktyk zawodowych powinni Państwo postępować wedle następujących wytycznych:
- Wstępny wybór instytucji, w której pragną Państwo zrealizować praktykę zawodową (wymagana zgodność profilu jednostki z zakresem tematycznym specjalności); adresy proponowanych instytucji są dostępne niżej.
- Obowiązkowa konsultacja (z odpowiednim wyprzedzeniem) z opiekunem praktyk i uzyskanie jego akceptacji co do wyboru instytucji oraz charakteru planowanych praktyk zawodowych.
- Określenie terminu, w jakim praktyka zostanie zrealizowana (czas trwania praktyki powinien pozwolić na swobodne zrealizowanie zakładanych planem studiów obowiązkowych godzin praktyk zawodowych).
- Uzyskanie pisemnej zgody opiekuna praktyk (Porozumienie o organizacji praktyk zawodowych oraz Skierowanie).
- Poświadczenie zgody (podpisy, pieczątki) przez dyrektora/kierownika jednostki, w której przeprowadzona będzie praktyka (Porozumienie o organizacji praktyk zawodowych).
- WAŻNE: Przedłożenie opiekunowi praktyk następujących dokumentów: oświadczenie, porozumienie o organizacji praktyki podpisane przez dyrektora/kierownika jednostki, w której przeprowadzona będzie praktyka.
- ROZPOCZĘCIE PRAKTYK – w trakcie praktyk należy sukcesywnie prowadzić dziennik praktyk, którego przedłożenie opiekunowi praktyk jest obligatoryjne dla każdego studenta.
- Po zakończeniu praktyki należy sporządzić raport z jej przebiegu i złożyć go wraz z dziennikiem praktyk opiekunowi praktyk. Opiekun praktyk, biorąc pod uwagę ocenę wystawioną przez praktykodawcę (50%) oraz oceniając dziennik praktyk (50%), zalicza studentowi praktyki zawodowe, wpisując ocenę.
DOKUMENTY DO POBRANIA:
- Aneks do porozumienia
- Dziennik praktyk
- Oświadczenie studenta
- Podanie do opiekuna praktyk o wyrażenie zgody na zaliczenie pracy zawodowej jako praktyki
- Porozumienie o organizacji praktyk zawodowych
- Raport z przebiegu praktyk zawodowych
- Skierowanie na praktyki
- Zaświadczenie praktyki
Praktyki związane z kontaktem z małoletnimi – ważne informacje i konieczne dokumenty oraz pozostałe pliki do pobrania znajdują się na stronie: https://us.edu.pl/wydzial/wh/sprawy-studenckie/praktyki-zawodowe/
Procedury zbierania i obiegu dokumentów:
Praktyki związane z kontaktem z osobami małoletnimi
Praktyki niezwiązane z kontaktem z osobami małoletnimi
UWAGA:
Potrzeba złożenia dokumentów u opiekuna praktyk i uzyskania wpisu do USOS-a, a tym samym zaliczenia praktyk zawodowych, wynika z planu studiów. Praktyki zawodowe są organizowane zgodnie z wytycznymi zawartymi w aktualnych zarządzeniach Rektora Uniwersytetu Śląskiego (zob. http://bip.us.edu.pl/sites/bip.us.edu.pl/files/zarz202092.pdf ).
Student może aplikować o zaliczenie praktyki na podstawie dokumentów potwierdzających staż pracy (umowa) w instytucji zbliżonej profilem swej działalności do zakresu tematycznego kierunku studiów (patrz – EFEKTY KSZTAŁCENIA). Odpowiednie dokumenty w tej sprawie (Podanie do opiekuna akademickiego praktyki zawodowej, kopię umowy oraz opinię pracodawcy zawierającą ocenę jakości pracy studenta) należy przedłożyć opiekunowi akademickiemu praktyk do zaopiniowania; w przypadku, gdy opiekun akademicki praktyk stwierdzi, że osiągnięte zostały efekty uczenia się zdefiniowane dla danej praktyki, może wpisać studentowi zaliczenie.
Wybór praktyk warto także skonsultować z doradcą zawodowym, którym dla Wydziału Humanistycznego jest Ewelina Kaleta (e-mail: ewelina.kaleta@us.edu.pl) tel. 32 359 20 32.
Cel praktyk zawodowych
Praktyki zawodowe stanowią integralną część programu kształcenia studentów na kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa. Praktyka ma pomóc w zastosowaniu wiedzy zdobytej podczas studiów, utrwaleniu i zdobyciu nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej, poznaniu praktycznych zagadnień związanych z pracą na stanowiskach zgodnych z wybraną specjalnością, nawiązaniu nowych kontaktów zawodowych.
Ramowy program praktyk, terminy i miejsca realizowania praktyk
ROK III
- specjalność KOMUNIKACJA PROMOCYJNA
- specjalność DORADZTWO WIZERUNKOWE I RZECZNIKOSTWO
- specjalność NEGOCJACJE KRYZYSOWE
ROK I i II
Aktualności
DNI ADAPTACYJNE dla osób studiujących na I roku I stopnia
Zapraszamy i zachęcamy do udziału w Dniach Adaptacyjnych. Szczegółowy harmonogram.
Obowiązkowa rejestracja na moduły obszarowe dla studentów II roku komunikacji promocyjnej i kryzysowej (SS I stopnia)
Szanowni Państwo, Drogie Studentki, Drodzy Studenci,
informujemy uprzejmie, że rejestracja na przedmioty (moduły) kształcenia obszarowego do konkretnych grup odbędzie się w następujących terminach:
I termin: 30 września godz. 8.00 – 6 października godz. 23.59
II termin: 10 – 16 października dla osób, które nie zdążą się zarejestrować wcześniej.
Prosimy o właściwy wybór modułów zgodny z Państwa programami studiów. Informacje te znajdują się na stronie informator.us.edu.pl. W razie wątpliwości proszę zwrócić się do dyrekcji kierunku lub osób pracujących w dziekanacie.
Liczba grup dla każdego modułu jest limitowana.
UWAGA!
Przy rejestracji proszę nie wybierać przedmiotu już zrealizowanego w poprzednim semestrze.
Informujemy również, że każdy przedmiot (moduł) będzie realizowany w postaci 14 godzin wykładów i 16 godzin ćwiczeń. Wykłady odbywać się będą asynchronicznie online. Jeden wykład z każdego obszaru będzie wykładem stacjonarnym (nie planujemy nagrywania, ani transmitowania tych wykładów). Ćwiczenia z przedmiotów obszarowych w semestrze zimowym odbywać się będą stacjonarnie w dwóch pasmach poniedziałkowych
– od 13.45 do 17.00 (I blok),
– od 17.15 do 20.30 (II blok).
Obecność na tych zajęciach jest obowiązkowa.
Zapraszamy do odwiedzania strony Kolegium Dydaktyki Ogólnouniwersyteckiej, na której dostępne są harmonogramy na semestr zimowy dla modułów kształcenia obszarowego: https://us.edu.pl/kolegium/kdo/ksztalcenie-obszarowe/harmonogramy-semestr-zimowy/
Spotkanie organizacyjne dla studentów i studentek I roku MU komunikacji promocyjnej i kryzysowej
Szanowni Państwo,
spotkanie organizacyjne dla studentów i studentek I roku MU komunikacji promocyjnej i kryzysowej odbędzie się 2 października (środa) o godz. 12.30 w auli B0.39. Z uwagi na ważne informacje organizacyjne bardzo prosimy o obecność.
Łączymy pozdrowienia
Ewa Biłas-Pleszak
Wioletta Wilczek
Spotkanie organizacyjne dla studentów i studentek I roku LIC komunikacji promocyjnej i kryzysowej
Szanowni Państwo,
spotkanie organizacyjne dla studentów i studentek I roku LIC komunikacji promocyjnej i kryzysowej odbędzie się 2 października (środa) o godz. 12.00 w auli B0.39. Z uwagi na ważne informacje organizacyjne bardzo prosimy o obecność.
Łączymy pozdrowienia
Ewa Biłas-Pleszak
Wioletta Wilczek
SKN „MediujeMy” uczestniczy w ŚFN on Tour –„Dom Nauki”
Studenckie Koło Naukowe „MediujeMy” uczestniczyło w ŚFN on Tour –„Dom Nauki”, zorganizowanym przez Śląski Festiwal Nauki w Katowicach.
W dniach 16, 17 i 18 lipca Magdalena Stanik, Wiktoria Kuźnicka, Julia Puszczewicz, Nikola Forajter i Agata Dragon, przeprowadziły warsztaty na temat zarządzania emocjami oraz sposobów aktywnego słuchania i interpretowania odbieranych komunikatów.
Uczestnikami warsztatów były dzieci w Domu Aniołów Stróżów w Katowicach i Chorzowie, a także w Świetlicy Środowiskowej KRAINA Przyjaźni i Stowarzyszeniu DAR SERCA w Dąbrowie Górniczej.
Członkiniom SKN „MediujeMy” serdecznie gratulujemy i życzymy wielu kolejnych sukcesów!
Spotkanie dr Marzeny Szymków-Gac ze studentami Uniwersytetu Warszawskiego
Informujemy, że w dniu 18 listopada 2023 r. na prośbę społeczności akademickiej Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego,
dr Marzena Szymków-Gac wygłosiła referat zatytułowany „Teoria, badania i praktyka postępowania mediacyjnego w sprawach karnych”.
Podczas spotkania studenci zadawali liczne pytania zogniskowane wokół praktyki mediacji karnej, związanych z nią korzyściami i trudnościami. Rozważaniom poddano także uwarunkowania prawne mediacji wynikające z polskiej doktryny karnej.
SKN „MediujeMy” promuje wiedzę o konstruktywnej komunikacji
W dniach 16. i 23. lutego 2023 r. przedstawiciele Studenckiego Koła Naukowego „MediujeMy”, Zuzanna Żmija, Natalia Paluszka, Marcelina Ficek, Konrad Niewiadomski
i Martyna Duda, przeprowadzili warsztaty pt.: „Mówimy i słuchamy, lecz czy robimy to umiejętnie? Istota dobrej komunikacji” w Szkole Podstawowej nr 2 w Świętochłowicach.
W warsztatach wzięli udział uczniowie klas 7. i 8. Uczestnicy mieli okazję wysłuchać wykładu oraz sprawdzić swoje umiejętności komunikacyjne. Przedstawiciele koła naukowego opowiedzieli o asertywności, języku żyrafy i szakala, aktywnym słuchaniu oraz negocjacjach, a następnie zaprosili uczestników do ćwiczeń, które miały na celu ukazanie, w jaki sposób można pokonywać bariery komunikacyjne.
Warsztaty przebiegły aktywnie, uczniowie byli zainteresowani i wykazali się dużym zaangażowaniem!
Więcej informacji znajduje się na stronie SKN „MediujeMy”
Najlepsza praca licencjacka na KPIK
Z radością informujemy, że w konkursie na najlepszą pracę dyplomową o tematyce równości
i różnorodności społecznej zwyciężyła praca licencjacka autorstwa Pani Jadwigi Mozgol zatytułowana „Komunikacja interpersonalna kobiet w spektrum autyzmu”. Promotorką nagrodzonej pracy jest dr Marzena Szymków-Gac.
Autorce i promotorce serdecznie gratulujemy!
Studenckie Koło Naukowe „MediujeMy” na 6. Śląskim Festiwalu Nauki
Jak co roku SKN „MediujeMy” wzięło czynny udział w Śląskim Festiwalu Nauki, podczas którego przeprowadzono warsztaty zatytułowane „Stopery komunikacyjne — jak rozbroić potencjalny konflikt”.
Absolwentki kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa na specjalności negocjacje kryzysowe w Uniwersytecie Śląskim, a zarazem Członkinie koła, Karolina Jedziniak i Weronika Bujok wraz z opiekunką, dr Marzeną Szymków-Gac, zachęciły audytorium do dyskusji na temat strategii zapobiegania konfliktom za pośrednictwem komunikacji opartej na empatii. Uczestnicy i uczestniczki warsztatów mieli także możliwość wzięcia udziału w eksperymencie społecznym i podzielenia się własnymi doświadczeniami w przedmiocie zarządzania konfliktami. Wyrażono uznanie dla organizatorek warsztatów w związku z podjętą problematyką i sposobem realizacji aktywności.
Studenckie Koło Naukowe „Mediujemy” w III LO w Chorzowie
Członkowie Studenckiego Koła Naukowego „MediujeMy”, Agata Ciesielska, Adam Gudzik i Sandra Sarna, przeprowadzili warsztaty w III LO im. Stefana Batorego w Chorzowie z okazji Dnia Patrona Szkoły.
Warsztaty zatytułowano: „Jak rozmawiać, żeby się dogadać – o komunikacji słów kilka”. W spotkaniu wzięli udział uczniowie klasy medycznej, z którymi nasi Mediatorzy wspólnie zastanawiali się nad tym, co najczęściej przeszkadza w codziennej komunikacji oraz jak lepiej radzić sobie w interakcjach społecznych. Uczniowie zostali wyposażeni w dawkę wiedzy z zakresu komunikologii, wzięli aktywny udział w przygotowanym przez Członków koła treningu interpersonalnym oraz okazali zainteresowanie kierunkiem komunikacja promocyjna i kryzysowa.
Dyrekcja kierunku
dr Ewa Biłas-Pleszak, prof. UŚ
Dyrektor kierunku
e-mail: ewa.bilas@wp.pl;
ewa.bilas-pleszak@us.edu.pl
Katowice, ul. Uniwersytecka 4
pok. A4.10
dr Wioletta Wilczek
Zastępca dyrektora kierunku
e-mail: wioletta.wilczek@us.edu.pl
Katowice, ul. Uniwersytecka 4
pok. A4.9
Harmonogramy
harmonogram sesji letniej 2024/2025 (aktualizacja 24.06.2025)
Dziekanat ds. studenckich
lic. Joanna Ulijarczyk
tel.: 32 2009 260
Katowice, ul. Uniwersytecka 4
pok. B1.11
Dziekanat ds. dydaktycznych
lic. Anna Grolik-Łuszczek
e-mail: anna.grolik-luszczek@us.edu.pl
mgr Karolina Syniawa
e-mail: karolina.syniawa@us.edu.pl
tel.: 32 2009 512
Katowice, ul. Uniwersytecka 4
pok. B1.6