Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
doktorant
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

SZANOWNI PAŃSTWO.

POCZĄWSZY OD DNIA 23 STYCZNIA 2024 ROKU UPRZEJMIE PROSIMY O KONTAKTOWANIE SIĘ:

 

W SPRAWACH STUDIÓW DOKTORANCKICH:

MGR MATEUSZ  GĘBKA

e-mail: mateusz.gebka@us.edu.pl
tel.: 32 359 18 54
Katowice, ul. Bankowa 11, pok. 16

dyżury w lokalizacji: Uniwersytecka 4, p. B1.24 piątki w godz. 10.30 – 12.00

 

W SPRAWACH PRZEWODÓW  I OBRON:

MGR KAROLINA KONIECZNA-MONTAK:                                                     

e-mail: karolina.konieczna@us.edu.pl                                              
tel.: 32 364 09 65
Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5, pok. 2.49

 

DR  DARIA DĄBROWSKA-GRUCHLIK:

e-mail: daria.dabrowska-gruchlik@us.edu.pl

tel.: 32 364 08 23

Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5, pok. 2.10 


Zapraszamy na SZÓSTĄ edycję interdyscyplinarnej konferencji,
nt. Analiza Zagadnienia, Analiza Wyników – Wystąpienie Młodego Naukowca – 15-17.03.2024r.
https://www.creativetime.pl/konferencja-analiza-zagadnienia-analiza-wynikow.html
Ogólnopolska Konferencja Młodych Naukowców odbędzie się za pośrednictwem INTERNETU oraz w WARSZAWIE

Celem konferencji jest m.in. PODSUMOWANIE działalności naukowej Młodych Naukowców w 2023 roku.

Rekrutacja do 9.02.2024.
https://forms.gle/hku1Mm454twgg13A7

Konferencja ta PODSUMOWUJE działalność naukową Młodych Naukowców w 2023 roku.
Zapraszamy z tematyką, którą interesuje się Pani / Pan jako Młody Naukowiec….

– udział za pośrednictwem Internetu,
– możliwość udziału w sesji stacjonarnej w WARSZAWIE,
– NISKI koszt Udziału w konferencji,
– nawet cztery wystąpienia (referaty, poster),
– trening wystąpień publicznych,
– wymiana doświadczeń naukowych i zawodowych.

Organizator:
CREATIVETIME,
www.creativetime.pl
konferencja@creativetime.pl

Z A P R A S Z A M Y


Szanowni Państwo,

od 1 stycznia 2024 roku Studia Doktoranckie będzie obsługiwał Pan mgr Mateusz Gębka. W każdej sprawie bardzo proszę kontaktować się z nim pod numerem telefonu 32 359 1854 i adresem mailowym  mateusz.gebka@us.edu.pl.

Serdecznie dziękuję Państwu za dotychczasową współpracę oraz życzę wszelkiej pomyślności na nadchodzące święta oraz cały nowy rok.

Z wyrazami szacunku

Ewa Stopka-Marek


W dniach 13.11.-24.11.2023 pani mgr Ewa Stopka-Marek będzie przebywać na urlopie wypoczynkowym, w związku z czym Sekretariat Studiów Doktoranckich będzie nieczynny.


Center for American Studies ma przyjemność zaprosić Państwa do udziału synchronicznym weekendowym kursie z naukowego pisania w języku angielskim pt. „Academic Writing Made Easy” z prof. Robertą Ward (wykładowczynią na prestiżowym University of California at Davis).

W toku kursu:

  • Opanujesz sztukę pisania akademickiego w języku angielskim i wypracujesz swój własny styl
  • Dowiesz się jak szybko i skutecznie pisać teksty naukowe, które sprawią, że osiągniesz wymarzone cele i dostaniesz się na prestiżowe konferencje
  • Poznasz efektywne metody pisania artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach do topowych czasopism i wydawnictw
  • Dowiesz się, jakie są najczęstsze błędy w pracach naukowych oraz jak ich skutecznie unikać
  • Zrozumiesz angielską „akademicką gramatykę”, w tym między innymi: przypadki, prawidłowe użycie przedimków, uzgadnianie czasów, sposoby unikania strony biernej, zwroty przysłówkowe i przymiotnikowe, strukturę zdań w języku akademickim i wiele więcej

Damy Ci też szansę na przećwiczenie swoich umiejętności w praktyce! Jeśli zechcesz, to zaangażujemy Cię w przydatne ćwiczenia praktyczne.

Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy ambitnych studentów, doktorantów oraz pracowników naukowych.

Termin kursu: 8-9 grudnia 2023 (zaczynamy w piątek wieczorem i kończymy w sobotę po południu). Sugerujemy rejestrować się do 1 grudnia 2023.

Uwaga: Liczba miejsc jest ograniczona!

Więcej informacji o zapisach: https://fb.me/e/e57bsmMGW


Szanowni Państwo,
mamy zaszczyt zaprosić młodych badaczy i młode badaczki na Ogólnopolską Konferencję Naukową Obszary Polonistyki IX: (De)konstruowanie feminizmu: narracje post-, pop-, fake i pseudofeministyczne w literaturze, kulturze i sztuce organizowaną przez Sekcję Literaturoznawczą Koła Naukowego Polonistów Instytutu Polonistyki i Dziennikarstwa Uniwersytetu Rzeszowskiego, która odbędzie się 5 marca 2024 (wtorek) w formie zdalnej na platformie MS Teams. Bardzo prosimy o rozpowszechnienie tej informacji wśród studentek i studentów oraz doktorantek i doktorantów. Do wiadomości dołączamy anons konferencji oraz link do wydarzenia na Facebooku: https://fb.me/e/1oozUmcDC

Obszary Polonistyki IX_CFP


Szanowni Państwo,

od jutra, tj. 26.10.2023 (czwartek) można przedłużać legitymację. Zapraszam do pok. A/6.16 w godzinach 9:00 – 14:00.


„Zapisy na XVIII Ogólnokrajową Konferencję Naukową: Młodzi Naukowcy w Polsce – Badania i Rozwój. Konferencja odbędzie się 23-24 listopada 2023 na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi oraz on-line w tym samym czasie.

Konferencja ta jest współorganizowana przez:

– Młodzi Naukowcy;

– Uniwersytet Medyczny w Łodzi;

– Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu;

– Polskie Towarzystwo Geofizyczne;

– Polskie Towarzystwo Zootechniczne im. Michała Oczapowskiego.

Główne cele:

– prezentacja prac Młodych Naukowców, zarówno prac badawczych, jak i przeglądowych;

– wygłoszenie referatu lub/i prezentacja posteru;

– udział w wykładach zaproszonych prelegentów;

– publikacja dwóch artykułów (monografie), oraz streszczenia referatu/posteru (materiały konferencyjne), (numery ISBN);

– autorzy najlepszych prac z nauk przyrodniczych otrzymają propozycję publikacji w czasopiśmie naukowym „Przegląd Hodowlany”, ISSN 0137-4214 (20punktów);

– w głosowaniu publiczności wyłonimy trzy najlepsze prezentacje, które zostaną nagrodzone kartami podarunkowymi;

– integracja środowiska i interdyscyplinarna wymiana doświadczeń;

– nawiązanie nowych kontaktów interpersonalnych oraz współpracy między jednostkami naukowymi.

Szczegóły można znaleźć w załączniku oraz pod adresem: www.mlodzinaukowcy.com i https://doc.umed.pl/komunikat-iv-edycja-documed

Poprzednie edycje zgromadziły tysiące uczestników z wielu renomowanych uczelni krajowych, instytutów i centrów badawczych. Zaprezentowali oni tysiące referatów i plakatów, których jakość była na bardzo wysokim poziomie, a dyskusje po prelekcjach były niezwykle ożywione będąc swoistym egzaminem dla ich autorów. Na bazie wygłoszonych referatów powstał cykl zwięzłych tematycznie monografii, w których swoje prace opisali zarówno studenci studiów doktoranckich jak i ich najmłodsi absolwenci, którzy uzyskali już stopień doktora.

Przewodniczący Komitetu Naukowego i Organizacyjnego dr Jędrzej Nyćkowiak

Wydawnictwo Młodzi Naukowcy

Jesteśmy na Facebooku: www.facebook.com/WydawnictwoMlodziNaukowcy

Wydawca, Konferencja, Monografie: www.mlodzinaukowcy.com

Czasopismo „Environment, Earth and Ecology”: www.journal-eee.com

Komunikat nr 1 11 09 2023


STYPENDIUM REKTORA 2023/2024

W zakładce https://us.edu.pl/student/wsparcie-i-fundusze/swiadczenia-stypendia-i-zapomoga/stypendium-rektora/ znajdują się informacje i wnioski dotyczące Stypendium Rektora na rok akademicki 2023/24.

Termin składania wniosków Stypendium Rektora mija 10 października 2023r.

Wnioski proszę składać do p. Ewy Stopki-Marek w pok. A/6.16 w godzinach 9:00 – 14:00.

W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących uzupełniania wniosku czy kryteriów oceniania proszę pisać do Pani Kierownik Studiów Doktoranckich: beata.pawletko@us.edu.pl .

Wniosek o stypendium rektora dla doktorantów jest załącznikiem nr 5 do Regulaminu. Znajdą go Państwo poniżej:

załącznik nr 5 do Regulaminu (3)


Serdecznie zapraszam do udziału w konferencji dotyczącej kultury i sztuki amerykańskiej. Szczegóły w załączeniu.

Program_konferencji

Streszczenia_Abstracts


Szanowni Państwo,

zgodnie z art. 12, p.1a Ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw: „1. Studia doktoranckie rozpoczęte przed rokiem akademickim 2019/2020 prowadzi się na zasadach dotychczasowych, jednak nie dłużej niż̇ do dnia 31 grudnia 2024 r.” uprzejmie prosimy o składanie wniosków o przedłużenie studiów do 22.09.2023.

Ponadto informujemy, że stypendia rektora zostały przyznane do 31.12.2023. Termin składania wniosków zostanie podany wkrótce.


W dniu 04.09.2023 Biuro Ewaluacji i Obsługi Instytutów – Awanse Naukowe oraz w Sekretariat Studiów Doktoranckich będą nieczynne.

W dniu 05.09.2023 Biuro Ewaluacji i Obsługi Instytutów – Awanse Naukowe oraz w Sekretariat Studiów Doktoranckich będą czynne do godz. 12:30.


W związku z sezonem urlopowym uprzejmie prosimy, aby wszystkie sierpniowe wizyty w Biurze Ewaluacji i Obsługi Instytutów – Awanse Naukowe oraz w Sekretariacie Studiów Doktoranckich umawiać wcześniej telefonicznie bądź mailowo.

W dniach 28.07.2023 16.08.2023 wszystkie sprawy prosimy załatwiać telefonicznie bądź mailowo.

W dniu 14.08.2023 BEiOI – AN oraz SSD będą nieczynne.

W dniach 12.08.-27.08.2023 pani mgr Agnieszka Słanina będzie przebywać na urlopie wypoczynkowym.


W dniu 23.06.2023 (piątek) Biuro Ewaluacji i Obsługi Instytutów – Awanse Naukowe oraz Sekretariat Studiów Doktoranckich będą nieczynne.

„Uprzejmie informujemy o konkursie na stanowisko stypendysty-doktoranta w projekcie SONATA BIS Kwantytatywna fenomenologia zaburzeń temporalności.

Wszelkie szczegóły znajdą Państwo pod poniższym linkiem:
https://nauka.ump.edu.pl/aktualnosci/konkurs-na-stanowisko-stypendysta-doktorant-w-projekcie-sonata-bis

„Uprzejmie informujemy o 6. śląskiej edycji Three Minute Thesis® – konkursu z zakresu komunikacji naukowej, polegającym na zaprezentowaniu zagadnień, badań związanych z tematem pracy doktorskiej. Zgłoszenia do 3MT® można przesyłać do 27 października 2023 r. za pośrednictwem formularza: https://www.polsl.pl/rjo7-cpn/rejestracja-three-minute-thesis/

Eliminacje odbędą się 4 listopada (sobota), natomiast finał jest zaplanowany na 17 listopada (piątek). Na zwycięzców konkursu czekają atrakcyjne nagrody.

Organizatorami wydarzenia są: Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej oraz Uczelniana Rada Samorządu Doktorantów Politechniki Śląskiej.

Serdecznie zapraszamy do udziału!

Wydarzenie na FB: https://fb.me/e/1dGhf65s4

WWW: https://www.polsl.pl/rjo7-cpn/konkurs-three-minute-thesis/

FB: https://www.facebook.com/cpn.polsl

Mail: konkurs3mt@polsl.pl

img

Center for American & European Studies zaprasza do udziału w intensywnym i w pełni synchronicznym weekendowym kursie z adw. dr. Markiem Toporem, wykładowcą University at Buffalo i Uniwersytetu Jagiellońskiego, pt. „Pisanie artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach – krok po kroku!”.

W toku kursu:

  • Osiągniesz głębokie zrozumienie naukowego stylu pisania
  • Poznasz tajniki metodologii badań naukowych
  • Nauczysz się jak precyzyjnie określać cel swoich badań oraz konstruować problem badawczy
  • Dowiesz się jakie narzędzia wykorzystać by ułatwić sobie research

Damy Ci też szansę na przećwiczenie swoich umiejętności w praktyce! Jeśli zechcesz, to zaangażujemy Cię w przydatne ćwiczenia praktyczne.

Do udziału w kursie serdecznie zachęcamy ambitnych studentów, doktorantów oraz pracowników naukowych.

Termin kursu: 14-15 lipca 2023 (zaczynamy w piątek wieczorem i kończymy w sobotę po południu). Sugerujemy rejestrować się do 5 lipca 2023.

Uwaga: Liczba miejsc jest ograniczona! (Jednej, najszybciej zarejestrowanej do udziału osobie z uniwersytetu oferujemy darmowy udział w kursie – obowiązuje kolejność zgłoszeń).

Więcej informacji o zapisach: https://fb.me/e/4yDqeVjPK


„Zaproszenie na konferencję dotyczącą sztuki i kultury amerykańskiej, która będzie mieć miejsce w Toruniu w październiku 2023. Prosimy o przesyłanie abstraktów i swoich zgłoszeń. Więcej informacji w załączniku.”

9th_CONFERENCE_on_M_A


KOMUNIKAT

dotyczący przewodów doktorskich wszczętych do 30 kwietnia 2019 r.

Szanowni Państwo,

uprzejmie przypominam, że zgodnie z brzmieniem art. 179 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1669 z późn. zm.) przewody doktorskie prowadzone w pierwszej instancji i niezakończone do 31 grudnia 2023 r. odpowiednio umarza się albo zamyka.

Zakończenie przewodu doktorskiego oznacza podjęcie przez właściwy organ podmiotu doktoryzującego, czyli przez Radę Naukową danego instytutu, uchwały w sprawie nadania stopnia doktora, zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 5 ustawy z 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki (Dz. U. z 2017 r. poz. 1789).

Mając na uwadze zarówno ramy czasowe, wynikające z procedury (między przedłożeniem rozprawy doktorskiej przez kandydata, a podjęciem powyższej uchwały zostaje wykonana w ramach przewodu doktorskiego sekwencja czynności, o których mowa w § 5-10 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 19 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków przeprowadzania czynności w przewodzie doktorskim, w postępowaniu habilitacyjnym oraz w postępowaniu o nadanie tytułu profesora – Dz. U. z 2018 r. poz. 261), jak też możliwości organizacyjne i techniczne wynikające z ilości postępowań, uprzejmie proszę osoby, które wszczęły przewody doktorskie przed dniem 30 kwietnia 2019 r. o złożenie rozpraw doktorskich (wraz z pisemną opinią promotora, streszczeniami w języku polskim i języku angielskim oraz wynikiem badania antyplagiatowego) w Biurze Ewaluacji i Obsługi Instytutów – Awanse Naukowe Wydziału Humanistycznego w Katowicach (ul. Uniwersytecka 4 p.B1.26-27) w terminie umożliwiającym przeprowadzenie przewoduZ uwagi na ww. okoliczności terminem rekomendowanym jest 15 czerwca 2023 r.

Złożenie pracy po wskazanym terminie może spowodować, że przewód doktorski nie zostanie zakończony podjęciem stosownej uchwały w sprawie nadania stopnia doktora przed dniem 31 grudnia 2023 r., a tym samym zostanie umorzony albo zamknięty (bez względu na etap postępowania).

Prof. dr hab. Adam Dziadek
Dziekan Wydziału Humanistycznego UŚ

„Szanowni Państwo,

w imieniu Fundacji Center for American Studies proszę o zapoznanie się z poniższymi informacjami o kursie z prowadzenia badań naukowych w języku angielskim w nowym formacie: „Academic Research: Tools, Techniques, Strategies”.

Kurs poprowadzi ekspert z zakresu badań naukowych ze Stanów Zjednoczonych: absolwent prestiżowego George Mason University, John Patrick Higgins. Ponieważ Center For American Studies działa na zasadzie non-profit (nie dla zysku), opłaty za kurs służą wyłącznie na pokrycie kosztów organizacji kursów i wynagrodzenie dla amerykańskich ekspertów.

Center For American Studies zaprasza do udziału w certyfikowanym weekendowym kursie „Academic Research: Tools, Techniques, Strategies” z naukowcem ze Stanów Zjednoczonych – Johnem Patrickiem Higginsem (absolwentem prestiżowego George Mason University).

W toku kursu:

  • Osiągniesz dogłębne zrozumienie procesu badań akademickich od początku do końca.
  • Opanujesz najważniejsze narzędzia i techniki badawcze.
  • Dowiesz się, jak efektywnie organizować badania i wypracujesz własny styl badawczy.
  • Dowiesz się, jak budować (anglojęzyczne) argumenty naukowe i popierać je dowodami.
  • Poznasz różne typy wyszukiwarek i trików ułatwiających skuteczne wyszukiwanie źródeł.
  • Dowiesz się jak prawidłowo wykorzystać w swojej pracy naukowej ChatGPT.

Damy Ci też szansę na przećwiczenie swoich umiejętności w praktyce! Jeśli zechcesz, to zaangażujemy Cię w przydatne ćwiczenia praktyczne.

Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy ambitnych studentów, doktorantów oraz pracowników naukowych.

Termin kursu: 2-3 czerwca 2023 (zaczynamy w piątek wieczorem i kończymy w sobotę po południu). Sugerujemy rejestrować się do 25 maja 2023. Liczba miejsc jest ograniczona!

Więcej informacji o zapisach: https://fb.me/e/5QjSCAnkw

 

 


Szanowni Państwo,

poniżej znajduje się informacja dotycząca konkursu dla studentów, doktorantów, młodych naukowców do 35 roku życia:

Panteon Górnośląski w Katowicach to nowa instytucja kultury, która powstała z okazji setnej rocznicy przyłączenia części Górnego Śląska do Polski i upamiętnia osoby zasłużone dla regionu w nowoczesny sposób, tak aby przekazywana wiedza była atrakcyjna dla każdego odbiorcy.

Panteon Górnośląski realizując zadanie statutowe wpisujące się w trwający rok Wojciecha Korfantego organizuje konkurs dla studentów i doktorantów oraz młodych naukowców do 35 roku życia kierunków humanistycznych i społecznych (historia, politologia, prawo, socjologia itp.) W formule konkursu przewiduje się dwa etapy. Etap pierwszy polega na przygotowaniu artykułu naukowego do 20 tyś znaków. Artykuł winien koncentrować się wokół życia i działalności Wojciecha Korfantego oraz szeroko rozumianych kontekstów społecznych, politycznych i gospodarczych, które kreowały się wokół postaci Korfantego. Celem artykułu jest przedstawienie złożoności zarówno samej osoby Korfantego jak i jego epoki. Drugim etapem jest obrona własnej pracy przed komisją konkursową.

Termin zgłaszania prac: 31 lipca.

Formularz zgłoszeniowy i szczegółowy regulamin konkursu znajdują się na stronie internetowej pod adresem: https://panteon-gornoslaski.pl/konkursy/

Zwracamy się z prośbą o przekazanie wiadomości o niniejszym konkursu studentom i doktorantom i młodym naukowcom do 35 roku życia.

img

TRWA NABÓR DO XV EDYCJI WYRÓŻNIEŃ JM REKTORA UŚ

Studenci i doktoranci mogą już zgłaszać swoje sylwetki do konkursu Wyróżnień JM Rektora UŚ. To wspaniała okazja, by zaprezentować działania i sukcesy z następujących obszarów:

  • osiągnięcia naukowe,
  • osiągnięcia artystyczne,
  • osiągnięcia sportowe,
  • działalność popularnonaukowa,
  • działalność społeczna,
  • działalność kulturalna,
  • inicjowanie i rozwijanie życia studenckiego.

Nabór wniosków potrwa do 12 kwietnia do godz. 23.59.

https://us.edu.pl/student/dzialalnosc-studencka/wyroznienia-jm-rektora-us/


„W związku z podwyższeniem minimalnego wynagrodzenia zasadniczego dla profesora w uczelni publicznej do wysokości 7210 zł, a co za tym idzie, podniesieniem minimalnego wynagrodzenia asystenta, wysokość stypendium doktoranckiego (uzależniona od wynagrodzenia zasadniczego asystenta) ulega zwiększeniu.
Decyzją J.M. Rektora oraz Pani Kwestor kwota  stypendium doktoranckiego od 1 stycznia 2023 r. wynosi 2.163,00 zł.”

 


Szanowni Państwo Doktoranci,

są już decyzje stypendialne, uprzejmie proszę o odbiór decyzji w dniach 16/17/22 listopada (godz. 9.00 do 14.00). Decyzje nie odebrane w tych dniach zostaną wysłane listem poleconym na adres korespondencyjny widoczny w USOSie (proszę o sprawdzenie czy adres jest aktualny).

—————————————————————————————-

Przedłużanie legitymacji ELD w systemie USOS już działa! Zapraszam w godzinach dyżuru sekretariatu.


Szanowni Państwo Doktoranci,

w zakładce KRYTERIA STYPENDIALNE pojawiła się aktualizacja, a w miejscu WZORY DRUKÓW aktualne informacje dotyczące przedłużenia studiów i składania zaliczeń.

Proszę o wnikliwą lekturę.


Szanowni Państwo Doktoranci,

w związku z nieobecnością pani Marwiny Grolik (12.09. do 22.09.) , prowadzącej sekretariat studiów doktoranckich, wszelkie dokumenty proszę składać w pokoju B 1.27 u pani Agnieszki Słaniny.


mail do opiekunów i doktorantów_Kierownik studiów doktoranckich dr hab. Beata Pawletko, prof. UŚ


W związku z inauguracją roku akademickiego na Wydziale Humanistycznym UŚ, dzień 4 października 2021 r. jest dniem wolnym od zajęć dydaktycznych.

godziny dziekanskie 2021

 


Drodzy Doktoranci,
niebawem rozpoczniemy kolejny rok akademicki 2021/2022. Tradycją uniwersytecką jest jego uroczyste zainaugurowanie – w tym roku zarówno podczas inauguracji centralnej, jak i inauguracji wydziałowych/szkół doktorskich.

Centralna Inauguracja roku akademickiego odbędzie się 1 października 2021 r. o godz. 11.00. Będzie ona transmitowana w serwisie Facebook oraz na uniwersyteckim kanale YouTube.

Wszystkich Państwa, którzy będą chcieli wziąć stacjonarny udział w inauguracji centralnej prosimy o wypełnienie formularza rejestracji. Ze względu na ograniczenia liczba miejsc jest ograniczona, a o udziale decyduje kolejność zgłoszeń.

Informacje dotyczące inauguracji centralnej, harmonogram inauguracji wydziałowych

oraz informacja o inauguracji na Wydziale Humanistycznym, którą będzie można śledzić w serwisie YouTube  są dostępne na stronie: 

https://us.edu.pl/event/54-inauguracja-roku-akademickiego/.

Choć obecna sytuacja daje nam możliwość bycia już coraz bliżej siebie nadal musimy dbać o nasze wspólne bezpieczeństwo. Wierzymy jednak, że ten zbliżający się rok akademicki pozwoli nam na przebywanie razem i pełny powrót do przestrzeni kampusów Uniwersytetu Śląskiego.

 


Szanowni Państwo,
Drodzy Doktoranci
katowickiej części Wydziału Humanistycznego,

uprzejmie informujemy, że w związku ze zmianą siedziby naszego Wydziału mieszczącej się obecnie przy Placu Sejmu Śląskiego 1,
od dnia 20 września 2021 roku Państwa sekretariat studiów doktoranckich i biuro ewaluacji (przewody doktorskie) zostają przeniesione do nowej lokalizacji przy ul. Uniwersyteckiej 4.

Z uwagi na trwającą przeprowadzkę, W DNIACH OD 13 DO 17 WRZEŚNIA biuro przy Placu Sejmu Śląskiego 1 będzie nieczynne.
Wszelkie sprawy prosimy zgłaszać i załatwiać DO 10 WRZEŚNIA, lub zaplanować je na późniejszy termin – tj. od 20 września, już w nowej siedzibie.

Informacje te kierujemy szczególnie do Państwa planujących obrony, składanie wniosków stypendialnych, wniosków o przedłużenie studiów oraz prac doktorskich prosząc o właściwe dopasowanie terminów składania wymaganych dokumentów.
Licząc na zrozumienie sytuacji zapraszamy Państwa:
– DO dnia 10 września 2021 roku na Plac Sejmu Śl. 1
– OD dnia 20 września na ul. Uniwersytecką 4.


Konferencja studencko-doktorancka

Opowiedzieć historię. Polska dramaturgia współczesna po 2006 roku

Łódź, 27-28 maja 2021

Konferencja studencko-doktorancka. Opowiedzieć historię – Call For Papers ZAKTUALIZOWANE

 


Dni Młodych Skandynawistów na Uniwersytecie Gdańskim
25-26.05.2021
Serdecznie zapraszamy doktorantki i doktorantów badających zagadnienia regionu nordyckiego do zgłaszania prezentacji swoich projektów.
Zgłoszenia – abstrakt do 250 słów oraz krótki
biogram – prosimy przesyłać do 25 kwietnia 2021 r.
na adres anna.prorok@phdstud.ug.edu.pl

Dni Młodych Skandynawistów

 


Szanowni Państwo Doktoranci,

W imieniu swoim, lecz przede wszystkim Komitetu Organizacyjnego Konferencji pt. „Kryzysy na przestrzeni wieków. Interdyscyplinarne rozważania o Europie Środkowo-Wschodniej”, serdecznie zapraszam wszystkich młodych badaczy (studentów, doktorantów oraz absolwentów studiów), których badania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z Europą Środkowo-Wschodnią, do wirtualnych odwiedzin w murach Uniwersytetu Wrocławskiego.

Termin i miejsce konferencji:

26 marca 2021 roku (piątek), godz. 9:30, platforma Microsoft Teams 

W załączniku znajdują się szczegółowe informacje dotyczące zakresu tematycznego konferencji:

Termin nadsyłania zgłoszeń:

17 marca 2021 roku.

Przez zgłoszenie należy rozumieć:

  • wypełnienie formularza Forms dotyczącego czynnego uczestnictwa (https://forms.gle/v6zvguLTcfbAMAet6)
  • przesłanie (w ramach formularza) abstraktu o długości ok. 600 słów
  • przesłanie (w ramach formularza) pozytywnej opinii nt. przygotowywanego wystąpienia, wystawionej przez opiekuna naukowego legitymującego się stopniem naukowym doktora lub doktora habilitowanego. Odpowiedni wzór znajduje się w linku Forms.Pytania dodatkowe nt. konferencji prosimy kierować do:
    Mateusza Bożka, na adres: skngiedroycia@gmail.com 
    Aleksandry Wybraniec, na adres: kolo.ukrainistow@gmail.com

konferencja_kryzys_uwr

 


Szanowni Państwo Doktoranci

Mam przyjemność przesłać Państwu  informację o międzynarodowej konferencji naukowej, którą organizuje nasz partner z sojuszu T4E, Uniwersytet Witolda Wielkiego w Kownie. Ufam, że spotka się ona z Państwa zainteresowaniem.

Łączę wyrazy szacunku,
Małgorzata Myśliwiec

We are  very happy to inform, that the 6th International Conference SUSTAINABLE MULTILINGUALISM will be organized at Vytautas Magnus University. It is going to be held online June 4-5, 2021.

The deadline for abstracts submission and registration is April 1. 

For more information please visit: https://sites.google.com/view/sm2021/home

If you have a possibility, please, share this information with your colleagues and everyone who might be interested in it.

 


Szanowni Doktoranci,

dyżur stacjonarny począwszy od lutego pełniony jest od poniedziałku do czwartku, w godzinach od 9.00 do 14.00

Każdorazową wizytę proszę umawiać wcześniej telefonicznie (32 2009 259) lub e-mailowo (agnieszka.slanina@us.edu.pl sabina.strozik@us.edu.pl )

 

Dyżur Kierownika Studiów Doktoranckich pełniony jest we wtorki, za pośrednictwem platformy TEAMS, po wcześniejszym uzgodnieniu godziny (terminy proszę umawiać bezpośrednio pod adresem beata.pawletko@us.edu.pl )

 


ZAPRASZAMY na już NOWĄ Konferencję dla Młodych Naukowców, o nowym i bardzo ważnym temacie:

COVID-19 – SPOJRZENIE MŁODYCH NAUKOWCÓW

Konferencja odbędzie się: 12-14.03.2021 za pośrednictwem Internetu..

https://www.doktorant.com.pl/index.php/smn2021

Rekrutacja do 5.02.2021.

Niski koszt / nawet trzy referaty…

Możliwość zaprezentowania referatu i/lub posteru o tematyce bezpośrednio lub pośrednio związanej z pandemią Covid-19.

Młody naukowiec w dobie pandemii.

Trzy główne cele konferencji:

Wskazanie zainteresowań Młodych Naukowców w aspekcie pandemii Covid-19.

Zaprezentowanie zagadnień naukowych i wyników badań z różnych dziedzin w odniesieniu do trwającej pandemii Covid-19 (w formie referatu lub posteru).

Wymiana doświadczeń naukowych i zawodowych (możliwość zadawania pytań i uzyskania odpowiedzi).

Chcielibyśmy poznać Spojrzenie Młodych Naukowców.

Tematyka jest wyjątkowo „na czasie”. Każdy z nas naukowców w jakimś stopniu może mieć swój udział w analizie zagadnienia jakim jest utrudniający nam życie i obecny Koronawirus.

ZAPRASZAMY

Organizator:

CREATIVETIME,

www.doktorant.com.pl

konferencja@doktorant.com.pl

 


Szanowni Doktoranci,

dyżur sekretariatu studiów doktoranckich w grudniu i styczniu:

Agnieszka Słanina – dyżur stacjonarny WTOREK I CZWARTEK 8.00 – 15.00    URLOP 21.12 do 3.01 oraz 11.01 do 17.01

agnieszka.slanina@us.edu.pl

Sabina Strózik – dyżur stacjonarny PONIEDZIAŁEK I ŚRODA 8.00 – 15.00    URLOP 17.12 do 3.01

sabina.strozik@us.edu.pl

w PIĄTKI sekretariat jest nieczynny

Każdorazowo, osobistą wizytę należy wcześniej uzgodnić telefonicznie (32 2009259) lub e-mailowo.

 

Dyżur pani kierownik studiów doktoranckich:

dr hab. Beata Pawletko, prof. UŚ – dyżur on-line na platformie TEAMS WTOREK 15.30 – 17.30 (ostatni przed przerwą świąteczną 15.12.2020, pierwszy w Nowym Roku 5.01.2021)

Każde spotkanie na platformie TEAMS trzeba wcześniej ustalić, wysyłając maila na adres: beata.pawletko@us.edu.pl

 


Szanowni Doktoranci,

poniżej znajduje się  link, pod którym znajdą Państwo informację dotyczącą ważności legitymacji doktoranckich:

https://www.gov.pl/web/nauka/waznosc-legitymacji-w-czasie-stanu-epidemii

 


Szanowni Doktoranci,

w związku z wdrożeniem zaostrzonego rygoru sanitarnego i ograniczeniami w funkcjonowaniu Uczelni uprzejmie informuję, że wszelkich informacji dotyczących stypendiów doktoranckich, doktoranckich z dotacji projakościowej oraz stypendium rektora dla najlepszego doktoranta będę udzielać podczas mojego dyżuru, który odbywa się we wtorki, w godzinach 15.30-17.30. Kontakt możliwy jest jedynie poprzez platformę Teams. Osoby, które chcą omówić rozpatrzone wnioski, proszone są o zgłaszanie tego faktu mejlowo na adres:

beata.pawletko@us.edu.pl

 


Szanowni Doktoranci,

stypendia doktoranckie, doktoranckie z dotacji projakościowej i stypendium rektora dla najlepszego doktoranta zostały już rozpatrzone.

Decyzje stypendialne zostaną Państwu przesłane jako załącznik do wiadomości e-mail.

Informacje dotyczące stypendiów będą udzielane telefonicznie w najbliższy piątek 20. listopada,  w godzinach 9.00 – 14.00

 


Szanowni Doktoranci,

w zakładce KONTAKT znajdują się nowe, obowiązujące od 1 października 2020, dyżury Kierownika Studiów Doktoranckich oraz pracowników sekretariatu.

 


Szanowni Doktoranci,

w zakładce KRYTERIA STYPENDIALNE znajdują się linki, pod którymi znajdą Państwo informacje dotyczące stypendiów w roku akademickim 2020/2021

Rozpoczął się nabór wniosków na stypendia doktoranckie na rok akademicki 2020/2021. Link do pełnej informacji.

Sekretariat studiów doktoranckich we wrześniu pełni dyżur zgodnie z harmonogramem poniżej:

poniedziałek 11.00 – 14.00

wtorek 11.00 – 14.00

środa 11.00 -14.00

czwartek 11.00– 14.00

w piątki sekretariat jest zamknięty

 Przypominamy równocześnie, że każdą wizytę w sekretariacie należy wcześniej ustalić telefonicznie lub mailowo


UWAGA PROJEKT – filmoznawczo-krytyczny projekt „Na wyrywki –  szczegóły w załączeniu

Na wyrywki_


Sekretariat studiów doktoranckich w lipcu pełni dyżur zgodnie z harmonogramem poniżej:

mgr Sabina Strózik –       poniedziałek 7.30 – 15.30

wtorek 7.30 – 15.30

środa 7.30 – 11.30

mgr Agnieszka Słanina   środa 7.30 – 15.30

czwartek 7.30 – 15.30

w piątki sekretariat jest zamknięty

Informujemy, że od dnia 1 lipca 2020 r. sprawy doktorantów historii i filozofii prowadzone są na placu Sejmu Śląskiego 1, w pokoju 102

 Przypominamy równocześnie, że każdą wizytę w sekretariacie należy wcześniej ustalić telefonicznie lub mailowo.

 


Wykłady profesora Dembińskiego:

Egzystencjalizm https://uniwersytetslaski-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/bogdan_dembinski_o365_us_edu_pl/Ehu4YIy45o1EiEiLeZvYW80BaH8_NzcOsqkPssPCu-GVkg?e=x9EGky

 


Szanowni Państwo Doktoranci,

w związku z tym, iż sesja egzaminacyjna została w całości przeniesiona w przestrzeń wirtualną uprzejmie proszę o informację, czy ktoś z Państwa będzie miał potrzebę skorzystać ze uczelnianego sprzętu w celu uzyskania zaliczenia lub zdawania egzaminu (komputer, kamera internetowa, mikrofon w specjalnie przygotowanej sali w Katowicach lub Sosnowcu, w budynku Wydziału Humanistycznego).

Rezerwacje proszę składać na adres: sabina.strozik@us.edu.pl

 


Dyżury w sekretariacie studiów doktoranckich

 plac Sejmu Śląskiego 1

Poniedziałki 8.00 – 15.00 mgr Sabina Strózik

Wtorki 8.00 – 15.00 mgr Sabina Strózik

mgr Sabina Strózik – URLOP 2.06 do 16.06 w tym terminie powyższe dyżury nie odbędą się

Środy 8.00 – 15.00 mgr Agnieszka Słanina

Czwartki 8.00 – 15.00 mgr Agnieszka Słanina

mgr Agnieszka Słanina – URLOP 15.06 do 28.06 w tym terminie powyższe dyżury nie odbędą się

W piątki sekretariat jest nieczynny.

ulica Bankowa 11

8,9,10 czerwca 8.00 – 15.00 mgr Marta Zaforemska

16,17,18 czerwca 8.00 – 15.00 mgr Marta Zaforemska

23,24,25 czerwca 8.00 – 15.00 mgr Marta Zaforemska

29,30 czerwca 8.00 – 15.00 mgr Marta Zaforemska

Każdą wizytę w sekretariacie należy umawiać wcześniej telefonicznie lub e-mailowo.

 


 Zaliczenie roku akademickiego 2019/2020

 Zaliczenie roku akademickiego 2019/2020 będzie można uzyskać na podstawie wpisanych przez wykładowców ocen do systemu USOS lub na podstawie przekazanych do sekretariatu studiów doktoranckich list (imienna lista z datą uzyskania zaliczenia i oceną sporządzoną i podpisana przez wykładowcę – oceny wprowadza do USOSa pracownik sekretariatu).

Każdy z doktorantów jest zobowiązany sprawdzać w USOSie czy widoczna jest uzyskana jego indywidualna ocena z zaliczenia/egzaminu.

Bez względu na powyższe każdy doktorant jest zobowiązany dostarczyć do sekretariatu studiów doktoranckich indeks oraz przesłać e-mailem ( na adres agnieszka.slanina@us.edu.pl) uzupełnioną elektronicznie kartę zaliczeniową ( imię nazwisko, rok studiów, przedmiot, datę uzyskania zaliczenia i ocenę – zgodną z tym co do USOSa wpisze wykładowca), skan/zdjęcie sprawozdania doktoranta za rok akademicki 2019/2020, podpisane przez doktoranta i opiekuna naukowego/promotora, uzupełniony i podpisany skan/zdjęcie protokołu hospitacji (w roku akademickim 2019/2020 obowiązuje przynajmniej jeden protokół na rok).

Na tej podstawie sekretariat studiów doktoranckich przygotuje komplet dokumentacji, niezbędnej do zaliczenia, i przedstawi go pani kierownik studiów doktoranckich, w celu zaliczenia roku akademickiego.

Dokumenty należy złożyć najpóźniej 30 września 2020 roku.

Druki znajdują się w zakładce „Wzory druków”

 


Do Doktorantów uczestniczących w zajęciach z filozofii z prof. dr. hab. Bogdanem Dembińskim

Augustyn AM studia dokt. https://uniwersytetslaski-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/bogdan_dembinski_o365_us_edu_pl/EgEXpXPZgepFiMdIcgNtVDQBdFetMeGup0fHOcCbZxDjIQ?e=1EQN97

Arystyp Epikur DFC https://uniwersytetslaski-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/bogdan_dembinski_o365_us_edu_pl/EkfxQstUflhJnt3s7qjMhcYBha6UmeEYZWL5sTUQLIRTbg?e=acyTo9

Kant AM stud. Dokt https://uniwersytetslaski-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/bogdan_dembinski_o365_us_edu_pl/EqimLuzcSrJAj487Z4NdOL0BBjcF32FKcF3c9Eb1nWEeoA?e=cL5Qx3

wykład AM stud.dokt. https://uniwersytetslaski-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/bogdan_dembinski_o365_us_edu_pl/EvHNuy5xO8ZNi-h3sMmrmXoBtoXPo9TnXPPf7b3R3ufD7g?e=YfPrwd

Antystenes DFChttps://uniwersytetslaski-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/bogdan_dembinski_o365_us_edu_pl/Ep7XvasE11VHu–irj4DjooB9T1rllUq9BAcFH1BoAaoow?e=qJRz3u

https://uniwersytetslaski-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/bogdan_dembinski_o365_us_edu_pl/EoZk-OYmfqJMkJun6l75VlsBbTslUZRMA-WrKLIsBkYQig?e=6jeDXk

Proszę o odsłuchanie wykładów. Na ich podstawie, oraz jednego wykładu, który odbył się na początku marca oraz zalecanej literatury proszę o przygotowanie krótkiego eseju (max. 6000 znaków)

Temat: Przedstaw i uzasadnij wybór systemu filozoficznego, który wzbudził Twoje zainteresowanie.

Proszę o przesłanie eseju na mój adres: bogdan.dembinski@us.edu.pl do dnia 30.06.2020 (termin nieprzekraczalny)

Proszę podać koniecznie nazwę studium doktoranckiego (humanistyka) oraz imię i nazwisko.

prof. dr hab. Bogdan Dembiński

 


Szanowni Państwo,

przewody wszczęte do kwietnia 2019 roku zostaną umorzone lub zamknięte po 31 grudnia 2022 r., a nie jak dotychczas po 31 grudnia 2021 r. :

zgodnie z U S T A W A z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusaSARS-CoV-21

http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000087501.pdf

art.35

„W ustawie z dnia 3 lipca 2018r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. poz.1669, z2019r. poz.39 i534 oraz z2020r. poz.695) wart.179:1) ust. 4 otrzymuje brzmienie:„4. Postępowania, o których mowa w ust. 1 i 2, oraz przewody doktorskie, niezakończone do dnia 31 grudnia 2022 r., odpowiednio umarza się albo zamyka się.”;

 


Do Doktorantów uczestniczących w wykładach z filozofii:

Szanowni Państwo pod https://uniwersytetslaski-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/bogdan_dembinski_o365_us_edu_pl/EoZk-OYmfqJMkJun6l75VlsBbTslUZRMA-WrKLIsBkYQig?e=6jeDXk znajdują się wykłady przygotowane przez profesora Bogdana Dembińskiego

 


Uwaga!

W dniu 14 maja dyżur stacjonarny, na placu Sejmu Śląskiego 1, zostaje odwołany.

W każdej sprawie proszę pisać na adres agnieszka.slanina@us.edu.pl lub sabina.strozik@us.edu.pl

 


Drodzy Doktoranci,

uprzejmie informujemy o  XII edycji konkursu Wyróżnień JM Rektora Uniwersytetu Śląskiego

Wyróżnienia JM Rektora to konkurs adresowany do studentów i doktorantów oraz uczestników różnych formy kształcenia prowadzonych przez Uniwersytet Otwarty w Uniwersytecie Śląskim. Poszukiwane są osoby, które realizują się w działalności społecznej, kulturalnej, popularnonaukowej, jak również w inicjowaniu i rozwijaniu życia studenckiego oraz posiadające osiągnięcia naukowe, artystyczne bądź sportowe

Procedura konkursowa po raz pierwszy przeprowadzona zostanie w całości zdalnie – zarówno na etapie składania, jak i wydziałowej oceny wniosków. Uproszczone zostało także przedstawianie zaświadczeń.

Termin przesyłania wniosków upływa 21 maja 2020 r. o godz. 12:00. Szczegółowe informacje, przykładowe działania w ramach kategorii konkursowych oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie: https://us.edu.pl/student/wyroznienia-jm-rektora-us/ a treść zarządzenia pod adresem http://bip.us.edu.pl/zarzadzenie-nr-482020

 


Szanowni Państwo oczekujący na obronę doktoratu,

zgodnie z opublikowanym zarządzeniem nr 52 Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 21 kwietnia 2020 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie nadzwyczajnego trybu przeprowadzania obrad i podejmowania uchwał za pomocą środków komunikacji elektronicznej albo w trybie obiegowym w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (całość dostępna: http://bip.us.edu.pl/zarzadzenie-nr-522020)

§4

PRZEPISY SZCZEGÓLNE DOTYCZĄCE OBRON ROZPRAW DOKTORSKICH

1.Obrona rozprawy doktorskiej odbywa się zgodnie z przepisami §3 oraz poniższymi przepisami szczególnymi.

2.Obrony rozpraw doktorskich przeprowadzane są przy użyciu Systemu Wideokonferencyjnego Uniwersytetu lub infrastruktury wideokonferencyjnej sieci PIONIER przy bezpośredniej obecności co najmniej doktoranta, przewodniczącego komisji, członków komisji, promotora i protokolanta. Pozostałe osoby zainteresowane udziałem w obronie w charakterze publiczności mogą brać w niej udział poprzez transmisję na żywo za pomocą kanału YouTube realizowanego przez Centrum Medialne

Uniwersytetu, z możliwością zadawania pytań i zabierania głosu poprzez udostępniony formularz internetowy lub drogą telefoniczną.

3.Obrona doktorska odbywa się w przeznaczonym do tego celu pomieszczeniu w Rektoracie Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (Katowice,ul.Bankowa12)

 


Szanowni Doktoranci,

uprzejmie proszę by każda z osób, której dotyczy poniższe, w nieprzekraczalnym terminie do 22 kwietnia przekazała informację do sekretariatu studiów doktoranckich (e-mailem na adres: agnieszka.slanina@us.edu.pl) odpowiadając  na poniższe pytania:

> Czy Pan/Pani w roku akademickim 2018/ 2019 korzystał/a z wyjazdu za  granicę, który trwał dłużej niż 3 miesiące i nie dłużej niż 12 miesięcy?

> Czy powyższy wyjazd odbył się w formule innej niż Erasmus + i BEZ ZŁOŻENIA WNIOSKU w  Dziale Współpracy z Zagranicą?

>> Jeżeli tak, to proszę wskazać:

– uczelnię zagraniczną

– kraj

– cel wyjazdu (studia, praktyka, staż, kurs, itp)

– podstawę wyjazdu (np. umowa bilateralna,  CEEPUS, NAWA, itp.)

– termin pobytu (DDMMRRRR-DDMMRRRR)

 


Szanowni Doktoranci,

zgodnie z poniższym komunikatem, w dalszym ciągu kształcenie odbywa się zdalnie:

Szanowni Państwo

Pracownicy, Studenci i Doktoranci

Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach

w związku z komunikatem Prezesa Rady Ministrów z 9 kwietnia br. w sprawie przedłużenia wszystkich regulacji związanych z obowiązującym stanem epidemii (…)

Informuję, że kształcenie odbywa się zdalnie do momentu uchylenia przez rektora obowiązującego zarządzenia nr 28 (z późn. zm.): http://bip.us.edu.pl/sites/bip.us.edu.pl/files/zal20202901.pdf

Łączę wyrazy szacunku

prof. dr hab. Andrzej Kowalczyk

Rektor Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach

 


Uwaga, zmiana dyżuru stacjonarnego

Dyżur stacjonarny:

Poniedziałek 7.30 do 15.30 Sabina Strózik

Czwartek 7.30 do 15.30 Agnieszka Słanina

Każdorazową wizytę proszę uzgodnić wcześniej e-mailowo lub telefonicznie.

 


Szanowni Doktoranci,

uprzejmie proszę by każdy z Państwa sprawdził, czy został zalogowany w USOSie na przedmioty, które zostały przez Państwa wybrane.

Jeżeli nie widzą Państwo swojego nazwiska przy wybranym przedmiocie, proszę w tej sprawie pisać na adres: agnieszka.slanina@us.edu.pl

W poniedziałek 23 marca br. listy doktorantów zostaną przekazane wykładowcom (proszę sprawdzić czy adres e-mail jest w USOSie aktualny).

Poniżej znajdują się pliki dla poszczególnych przedmiotów. Proszę zapoznać się z treściami dotyczącymi wybranych przez siebie przedmiotów:

Filozofia prof. Bogdan Dembiński (003)

Kanony Literackie prof. Piotr Fast

Seminarium doktorskie 1 – prof. Krzysztof Wieczorek

Seminarium doktorskie 2 – prof. Krzysztof Wieczorek

Socjologia prof.Tomasz Nawrocki

Społeczno-polityczne aspekty kultury najnowszej dr Aneta Głowacka

Współczesne kierunki filozoficzne prof. Krzysztof Wieczorek

Ekonomia prof. Piotr Czerwiński

Cywilizacja europejska

 


W związku z zaistniałą sytuacją związaną z koronawirusem uprzejmie informuję, że doktoranci, którzy rozpoczęli studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, mogą przekazywać skany/fotografie dokumentów zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego (zgłoszenia członka rodziny, zmiany danych lub wyrejestrowania z ubezpieczenia), które mogą pobrać z poniższej strony:

https://us.edu.pl/student/wzory-drukow-dla-studentow/ubezpieczenia-zdrowotne/

powyższe proszę kierować na adres agnieszka.slanina@us.edu.pl

 


Szanowni Państwo,

w związku z zaistniałą sytuacją praca sekretariatu studiów doktoranckich przeszła w tryb pracy zdalnej.

Wszystkie sprawy załatwiamy za pośrednictwem poczty e mail, w standardowych godzinach pracy 7.30 do 15.30 od poniedziałku do piątku (agnieszka.slanina@us.edu.pl; sabina.strozik@us.edu.pl ) .

Wyznaczono dyżury stacjonarne pełnione w poniedziałki i środy, w tych dniach mogą Państwo również dzwonić na numer 32 2009259.

Na stacjonarny dyżur mogą Państwo przyjść pod warunkiem ustalenia takiej wizyty wcześniej e-mailowo lub telefonicznie.

 O trybie i zasadach uczestniczenia w zajęciach dydaktycznych, które prowadzonej będą od tej pory, do odwołania, na odległość – poinformujemy Państwa wkrótce.

 


W związku z zaistniałą sytuacją, nawiązując do §1 pkt. 3,  Zarządzenia nr 28 Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 12 marca 2020r. w sprawie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2, w którym mowa: „Egzaminy, obrony prac dyplomowych, posiedzenia komisji –w tym doktorskich i habilitacyjnych mogą odbywać się wyłącznie na zasadach ustalonych przez dziekana i z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa” przekazujemy co następuje:

  • egzaminy w przewodzie doktorskim z dyscyplin dodatkowych (filozofia, socjologia, historia) i z języka obcego mogą mieć miejsce online (protokół egzaminacyjny zostanie przesłany egzaminatorowi na wskazany adres e-mail, o terminach egzaminu należy poinformować sekretariat studiów doktoranckich wiadomością e-mail na jeden z podanych adresów: agnieszka.slanina@us.edu.pl; sabina.strozik@us.edu.pl; marta.zaforemska@us.edu.pl; protokół po egzaminie (skan z podpisem egzaminatora) należy przekazać w wersji elektronicznej do sekretariatu przy czym papierową wersję należy zachować),
  • do odwołania nie umawiamy egzaminów kierunkowych z dyscypliny podstawowej ani publicznych obron doktoratów,
  • złożenie pracy doktorskiej może mieć miejsce po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z sekretariatem studiów doktoranckich,

Uprzejmie proszę Państwa o zapoznanie się z komunikatem prorektora d. studenckich i kształcenia: https://us.edu.pl/student/komunikaty/komunikat-prorektora-ds-ksztalcenia-i-studentow/

 


Szanowni Doktoranci,

w związku z sytuacją i działaniami prewencyjnymi uprzejmie prosimy, aby w miarę możliwości wykorzystywać do kontaktów z sekretariatem studiów doktoranckich korespondencję e-mailową i komunikację telefoniczną, a kontakt osobisty ograniczyć do niezbędnego minimum i sytuacji bezwzględnie takiego kontaktu wymagających.

Jednocześnie zapewniamy Państwa, że jesteśmy do dyspozycji w standardowych godzinach pracy sekretariatu.

 


Zajęcia z wybranych zagadnień filozofii z prof. dr hab. Bogdanem Dembińskim w dniu 4 marca 2020 roku zostają odwołane.

 


Szanowni Państwo!

Przypominamy o dwóch konkursach, nabór do których kończy się 16 marca 2020 r.:

  • Etiuda 8 – konkurs na stypendia doktorskie dla uczestników studiów doktoranckich lub osób, które mają otwarty przewód doktorski; szczegółowe informacje: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/etiuda8;
  • Sonatina 4 – konkurs dla osób posiadających stopień naukowy doktora nadany w okresie do 3 lat przed rokiem wystąpienia z wnioskiem, na sfinansowanie zatrudnienia w innym ośrodku niż ten, w którym kierownik projektu uzyskał stopień naukowy doktora; szczegółowe informacje: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/sonatina4
  • Zapraszamy do składania wniosków i współpracy z Zespołem ds. Projektów Wydziału Humanistycznego (Katowice, pl. Sejmu Śląskiego 1, pokój 012). Osoby, które już przygotowują wnioski, prosimy o dodawanie pracowników Zespołu jako redaktorów pomocniczych w systemie OSF (loginy: Ola440, janzajac01, dnb)

Szanowni Państwo,
w dniu 2 kwietnia o godz. 14.00 w sali 2.27 na ul. Bankowej 14 odbędzie się wykład pana Franka Fergusona „Brexit wbrew większości – co przyniósł Irlandii Północnej?”
Wykład odbędzie się w języku angielskim.

Dr Ferguson zaprezentuje okoliczności brexitu z perspektywy mieszkańca Irlandii Północnej; opowie o problemach z granicą irlandzką, różnicach językowych oraz kulturowych wśród miekszańców Irlandii Północnej, a za ilustrację omawianych zagadnień posłużą mu fragmenty tekstów literackich i programów telewizyjnych. Wyjaśni także, na czym polega pobrexitowy fenomen bycia jednocześnie Brytyjczykiem, Irlandczykiem i Irlandczykiem z Północy.

 


W związku z ogłoszeniem Wydziałowego Konkursu na projekty w celu pozyskania środków z rezerwy dziekana na utrzymanie potencjału badawczego, zamieszczamy regulamin konkursu oraz wzór wniosku. Wszystkich, którzy są zainteresowani wzięciem udziału w konkursie, prosimy o składanie wniosków do Biura Organizacyjnego Dziekana Wydziału Humanistycznego w Sosnowcu, w pokoju 1.8, u pani mgr Agnieszka Binduchowskiej, do dnia 28 lutego 2020 roku.
O wynikach konkursu wnioskodawcy zostaną poinformowani niezwłocznie po jego rozstrzygnięciu.

Regulamin rezerwa dziekana. 2020-1

wniosek_druk_2020

 


W związku z planowaniem budżetu każdy doktorant powinien przekazać informację o konferencjach, w których zamierza uczestniczyć. Przesłane do tej pory informacje prosimy zaktualizować, jeśli pojawiły się np. terminy i koszty planowanych wyjazdów lub też jeśli zostały ogłoszone kolejne konferencje, którymi są Państwo zainteresowani. Przekazanie informacji nie jest równoznaczne ze złożeniem wniosku i nie wiąże się z dotowaniem konferencji ze środków wydziału. Wykaz należy przekazać nie później niż do 19 lutego 2020 roku za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail: sabina.strozik@us.edu.pl).


Dyżur pani kierownik studiów doktoranckich dr hab. Mirosławy Michalskiej-Suchanek w dniu 18.02.2020 r. zostaje odwołany.


W roku akademickim 2019/2020 zgodnie z Procedurami Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia dla kierunków studiów organizowanych przez Wydział Humanistyczny z 12 grudnia 2019 r., pkt. IV 2.1.a oraz 2.2 Hospitacje kontrolujące warsztat dydaktyczny doktoranta przeprowadza się corocznie. Każdy doktorant zobowiązany jest do dostarczenia protokołu hospitacji do sekretariatu studiów doktoranckich nie później niż 30.09.2020 roku. (formularz w załączniku)

protokół hospitacji 2019-2020

return to top