Science SPARK - Szkoła, Pasja, Aktywność, Rozwój, Kreatywność
Opis:
Inicjatywa stawia na rozwijanie kreatywności, wyobraźni, myślenia analitycznego i naturalnej ciekawości poznawczej dzieci i młodzieży szkolnej w różnych dziedzinach wiedzy nauk ścisłych i technicznych. Projekt dąży do popularyzacji nauki w przystępny i angażujący sposób, podkreślając znaczenie nauki w codziennym życiu.
Cele projektu:
- Budowanie pozytywnego wizerunku nauki, w szczególności STEM, inspirując młodych ludzi do rozwoju i poznania otaczającego świata.
- W ramach projektu zaplanowano realizację zajęć pozaszkolnych z zakresu STEM: wykładów interdyscyplinarnych z pokazami eksperymentów, warsztatów tematycznych oraz tutoringu dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
- Organizacja konferencji – w czasie warsztatów i wykładów nauczyciele nauk przyrodniczych i ścisłych podniosą swoje kompetencje dydaktyczne w zakresie bardziej efektywnego i kreatywnego przekazywania wiedzy i umiejętności uczniom w ramach nauczania przedmiotów ścisłych.
Termin realizacji:
01.10.2025 – 31.12.20245
Dofinansowanie projektu z Ministra Edukacji i Nauki
316 682,00 zł
Całkowita wartość
333 350,00 zł
Kierownik projektu:
- dr Marcin Łaciak, prof. UŚ
Koordynator ds. administracyjnych i sprawozdawczości:
- mgr Patrycja Wajda-Mierzwa
Koordynatorzy zadań:
- Zadanie 1 – Wykłady interdyscyplinarne z pokazami eksperymentów „Nauka wokół nas” – dr Aneta Szczygielska-Łaciak, prof. UŚ
- Zadanie 2 – Warsztaty tematyczne dla uczniów szkół średnich – dr Marcin Łaciak, prof. UŚ
- Zadanie 3 – Tutoring „Z Naukowcem ręka w rękę” – dr hab. Małgorzata Karolus, prof. UŚ
- Zadanie 4 – Konferencja – dr hab. Katarzyna Schmidt, prof. UŚ
Plakat informacyjny
Akty prawne:
- Zarządzenie Rektora nr /2025
- Zarządzenie Rektora nr /2025
- Zarządzenie Rektora nr /2025
- Oświadczenie o zapoznaniu z regulaminem oraz klauzula RODO
Projekt „Science SPARK – Szkoła, Pasja, Aktywność, Rozwój, Kreatywność” realizowany jest w ramach programu „Odkrywcy”.
Zadanie finansowane ze środków Ministra Edukacji.