Projekty skierowane do studentów
BPO&IT - wysokiej jakości program stażowy oraz program rozwoju kompetencji studentów kierunku informatyka WIiNoM UŚ
Program skierowany do studentów na kierunku Informatyka
Projekt przyczyni się do osiągnięcia celu szczegółowego POWER przez realizację kompleksowych działań zapewniających maksymalną efektywność zaplanowanych form wsparcia w ramach Programu Rozwoju Kompetencji i Programu Stażowego służących nabyciu przez studentki/ów kierunku informatyka w/w kompetencji oczekiwanych przez pracodawców z sektora IT i BPO na rynku pracy. Zapotrzebowanie na kompetencje określono na podstawie Raportu Analiza kompetencji i kwalifikacji kluczowych dla zwiększenia szans absolwentów na r. pracy oraz badań własnych.
Koordyntor projektu
Źródło finansowania
Okres trwania projektu
Wysokość dofinansowania
CC INFINITE - Computing Competences. Innovative learning approach for non-IT students
Program skierowany do studentów kierunków nie związanych z IT
Obecnie w całej Europie istnieje silny trend w uczeniu się programowania od najmłodszych lat. Dostępne są liczne kursy dla dzieci oraz dedykowane platformy e-learningowe, a kodowanie zaczyna być traktowane jak nauka każdego innego języka obcego. Istnieje jednak pewna luka w dostosowaniu tej tendencji do wymogów i potrzeb młodych ludzi (powyżej 18 roku życia), którzy właśnie wkraczają na rynek pracy i najbardziej potrzebują umiejętności okołoprogramistycznych i myślenia komputacyjnego. Dlatego w projekcie CC INFINITE wsparciem objęci zostaną studenci kierunków innych niż związanych z IT.
Głównym celem projektu jest zwiększenie innowacyjności i interdyscyplinarności szkolnictwa wyższego poprzez opracowanie, wdrożenie (przez co najmniej 4 europejskie szkoły wyższe) i ewaluację innowacyjnego kursu programowania dla studentów kierunków niezwiązanych z IT.
Projekt realizowany będzie w ramach konsorcjum: Uniwersytet Śląski (lider), Fundacja Edu-Res (Polska), University of Bedfordshire (Wielka Brytania), Fundación Universitaria San Antonio (Hiszpania), Università degli Studi di Bari Aldo Moro (Włochy).
Kierownik projektu
Źródło finansowania
Okres trwania projektu
Wysokość dofinansowania
Aktywny i Kreatywny Nauczyciel Matematyki i Informatyki
Program skierowany do studentów na kierunku Matematyka
Celem projektu jest zdobycie praktycznego doświadczenia oraz podniesienie kompetencji pedagogicznych i społecznych 19 studentów studiów stacjonarnych I i II stopnia kierunku matematyka, specjalność: nauczycielska, prowadzonego na Wydziale Nauk Ścisłych i technicznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, a także zwiększenie jakości i efektywności kształcenia poprzez wdrożenie zmodyfikowanych programów kształcenia.
Kierownik projektu
Źródło finansowania
Okres trwania projektu
Wysokość dofinansowania
Niech MOOC będzie z Tobą - programowanie drogą do sukcesu zawodowego
Projekt skierowany do studentów
i sterownikowa, w naturalny sposób wymusza na ludziach pracujących w różnych gałęziach przemysłu – elektronikach, konstruktorach, fizykach, chemikach czy też analitykach i biochemikach, potrzebę podjęcia wyzwania nauki programowania. Wcześniej czy później zachodzi potrzeba połączenia urządzenia ze światem zewnętrznym oraz wymuszenia współdziałania poszczególnych urządzeń w stanowiskach laboratoryjnych, liniach produkcyjnych czy też inteligentnych budynkach użyteczności publicznej i domach mieszkalnych. Jednak dla znacznej części populacji programowanie kojarzone jest z wpisywaniem tysięcy linii kodu, podczas którego nie można śledzić płynącego sygnału.
Wychodząc naprzeciw potrzebom ludzi wchodzącym w aktywne życie zawodowe we współczesnym świecie, a jednocześnie zniechęconym programowaniem w konwencjonalnych (tekstowych) językach programowania, w ramach niniejszego projektu, proponujemy naukę podstaw programowania w środowisku programistycznym LabView. LabView jest bardzo intuicyjnym narzędziem stanowiącym alternatywę w sposobie podejścia do samego procesu programowania proponującym rysowanie kodu aplikacji. Nauka programowania w tym języku to nie tylko poznawanie struktur i zasad programistycznych, to również nabywanie umiejętności analitycznego myślenia niezbędnego w rozwiązywaniu problemów nie tylko informatycznych.
Programowanie w tym środowisku staje się coraz bardziej popularne. Programy napisane
w LabView są wykorzystywane w wielkich koncernach przemysłowych, a znajomość choćby podstaw programowania w tym języku będzie stanowiła dodatkowy atut na rynku pracy. Dodatkowym atutem proponowanego wsparcia jest możliwość rozwoju technicznego języka angielskiego.
Czy nasza propozycja brzmi dla Ciebie interesująco?
Czy chciałbyś poznać szczegóły naszego projektu?
Napisz, skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie
ZAPRASZAMY!
Dokumenty rejestracyjne już wkrótce znajdziesz na naszej stronie!
Kierownik projektu
Źródło finansowania
Okres trwania projektu
Wysokość dofinansowania
Projekty skierowane do doktorantów
PIK – Program nowych interdyscyplinarnych elementów kształcenia na studiach doktoranckich na kierunku chemia
Program skierowany do doktorantów na kierunku Chemia

Głównym celem projektu jest zwiększenie jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich na kierunku chemia oraz podniesienie kompetencji związanych z pracą w interdyscyplinarnym i międzynarodowym środowisku badawczym 8 uczestników studiów doktoranckich poprzez opracowanie i realizację programu nowych interdyscyplinarnych elementów kształcenia (PIK) oraz dodatkowe działania związane z programem stypendialnym i umiędzynarodowieniem studiów.
Projekt obejmuje swoim zakresem merytorycznym wyłącznie działania dotyczące tworzenia i realizacji wysokiej jakości programów doktoranckich i działań uzupełniających, realizowanych poprzez interdyscyplinarny program studiów doktoranckich o zasięgu krajowym.
Kierownik projektu
Koordynator projektu ds. merytorycznych
Źródło finansowania
Okres trwania projektu
Wysokość dofinansowania