Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

W trosce o stałe podnoszenie jakości kształcenia Uniwersytet Śląski wprowadził System Zapewniania Jakości Kształcenia. System jest zbiorem wytycznych, zasad i procedur obejmujących wszystkie aspekty procesu kształcenia.
Procedury Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia dla kierunków studiów organizowanych przez Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych

dr Agnieszka Kulawik – pełnomocnik ds. jakości kształcenia i akredytacji na Wydziale Nauk Ścisłych i Technicznych w kadencji 2024-2028

kontakt:
mail: agnieszka.kulawik@us.edu.pl

Politykę jakości kształcenia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach określa zarządzenie JM Rektora nr 145/2019. Kluczowym zadaniem wdrażanego w Uczelni SZJK jest zagwarantowanie takiej jakości oferty dydaktycznej oraz warunków studiowania, aby studenci mogli rozwijać swój potencjał i zdobywać wykształcenie na najwyższym poziomie. SZJK obejmuje w szczególności:

  1. Wyznaczanie standardów jakości i tworzenie jednolitych zasad zapewniania jakości kształcenia w Uczelni.
  2. Rozszerzanie i uatrakcyjnianie oferty edukacyjnej Uczelni poprzez dbałość o wysoką jakość i doskonalenie programów studiów prowadzonych kierunków studiów na wszystkich poziomach i profilach kształcenia.
  3. Dbałość o wysoką jakość procesu kształcenia we wszystkich jednostkach Uczelni.
  4. Zapobieganie zjawiskom patologicznym w procesie dydaktycznym oraz wspieranie zwalczania tych zjawisk.
  5. Doskonalenie jakości kształcenia poprzez działania upowszechniające dobre praktyki, szkolenia wewnętrzne oraz efektywną współpracę przedstawicieli społeczności akademickiej.
  6. Monitorowanie poziomu satysfakcji studentów z procesu kształcenia oraz poziomu satysfakcji absolwentów ze studiów.
  7. Monitorowanie współpracy z interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi oraz wykorzystywanie tych relacji na rzecz podnoszenia jakości kształcenia.
  8. Nadzór nad tworzeniem i funkcjonowaniem informatycznych narzędzi wspierających proces kształcenia.
  9. Zapewnianie wysokiej jakości kadry dydaktycznej.
  10. Monitorowanie zasobów wsparcia dydaktycznego i materialnego studentom i doktorantom
return to top