Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Seminarium w ramach projektu Future IT Professionals Education in Artificial Intelligence

30.05.2022 - 09:17 aktualizacja 30.05.2022 - 13:36
Redakcja: jp
Tagi: Future IT Professionals Education in Artificial Intelligence, informatyka, Instytut Informatyki, sztuczna inteligencja

|tekst: dr hab. Małgorzata Przybyła-Kasperek, prof. UŚ|
|zdjęcia: dr hab. Eugenia Smyrnova-Trybulska prof. UŚ i dr hab. Małgorzata Przybyła-Kasperek, prof. UŚ|

W dniach 18-20 maja 2022 r.  na Uniwersytecie Konstantyna Filozofa w Nitrze na Słowacji odbyło się spotkanie Zespołu Projektowego Future IT Professionals Education in Artificial Intelligence (w skrócie FITPED AI) zorganizowane przez koordynatorów dr hab. Ján Skalka oraz doc. dr Martin Drlík.

W spotkaniu uczestniczyli pracownicy Instytutu Informatyki dr hab. Małgorzata Przybyła-Kasperek, prof. UŚ, dr Kornel Chromiński oraz koordynator projektu z ramienia Uniwersytetu Śląskiego dr hab. Eugenia Smyrnova-Trybulska prof. UŚ.

Motywacją do powstania projektu były przeprowadzone badania na uczelniach partnerskich, które wykazały, że tylko 20% studentów informatyki rozważa karierę w sztucznej inteligencji i analityce danych podczas studiów, a mniej niż 10% doktorantów rozważa pracę w tej dziedzinie. Powodem jest złożoność tematów i słabe zrozumienie problemów, które są rozwiązywane w tym obszarze. Realizacja celu opierać się będzie na połączeniu mikrouczenia, uczenia się w miejscu pracy, aktywnego uczenia się, uczenia opartego na współpracy i opartego na problemach. Oczekuje się, że wdrożenie modelu odczaruje pojęcie sztucznej inteligencji. Ponadto kolejnym celem projektu jest współpraca naukowa instytucji biorących udział w konsorcjum w zakresie uczenia maszynowego, odkrywania i reprezentacji wiedzy, systemów rekomendacyjnych. Efektem projektu będzie 10 publikacji wygłoszonych w ramach międzynarodowych konferencji i opublikowanych w uznanych czasopismach.

Cel: wdrożenie modelu edukacyjnego zapewniającego rozwój wysokospecjalistycznych umiejętności i kompetencji przyszłych ekspertów IT w zakresie sztucznej inteligencji.
Finansowanie: ERASMUS+ Programme of the European Union

Konsorcjum:

  1. Uniwersytet Konstantyna Filozofa w Nitrze (Słowacja) – koordynator,
  2. Uniwersytet Śląski w Katowicach,
  3. Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie,
  4. Mendel University w Brnie (Czechy),
  5. Uniwersytet Wileński (Litwa),
  6. Teacher.sk – słowacka firma zajmująca się m.in. doradztwem projektowaniem i wdrażaniem rozwiązań e-learningowych,
  7. Helix5 (Holandia)

Więcej informacji na stronach:

  1. Oficjalna strona projektu: https://www.fitped.eu/
  2. Gazeta Uniwersytecka: https://gazeta.us.edu.pl
  3. Profile Facebook: https://www.facebook.com/Work-Based-Learning-in-Future-it-Professionals-Education
  4. Profil Twitter: https://twitter.com/hashtag/fitped

return to top